Naurattaako muita, kun boomerit kuittaavat kaikki nykypäivän ilmiöt "somehaasteina"?
Eivät ole eläissään edes tiktokia asentaneet yhteenkään laitteeseen :D
Kommentit (14)
jaa, minun nuoruudessa se oli sitä että ulapalla olevat vanhemmat syyttivät aina jonkun pahan asian tapahtuessa rock-musiikkia, radiota sekä joskus telkkaria tai jopa elokuvateattereita.
kehitys menee niin nopeaa vauhtia eteenpäin, ettei moni enää osaa hahmottaa maailmaa objektiivisesti. etsitään se lähin syntipukki joka on joku uusi keksintö.
Vierailija kirjoitti:
Joskus. Olen noin vuosikymmenen nuorempi kuin tuo ikäluokka, mutta sai sitä päätä pyöritellä henkisesti kun eskot ja olavit olivat ihan varmoja että 15-vuotiaiden tyttöjen katolta putoaminen johtui jostain "nettihaasteesta".
Ikään kuin masentuneet ihmiset eivät olisi ihan ilman internetiäkin tehneet vastaavia tekoja jo ihmisen alkuajoista lähtien.
Joillain menee myös iän myötä pää sekaisin fiktiosta ja todellisuudesta. Reaalimaailmassa ei ole mitään kiertäviä itsemurhahaasteita kuten 2000-luvun alun Hollywood-leffoissa koska alustojen moderointi poistaa ne parissa minuutissa. Eivät ne voi siellä todellisuudessa kiertää kuukaudesta toiseen ja niittää nuoria kuin jossain surkeasti käsikirjoitetussa leffassa.
Reaalimaailma on paljon tylsempi ja 99% sisällöstä on meemejä ja ärsyttäviä tansseja ym.
Sukulaispoikani kiipeili katolla jonkun haasteen vuoksi, poliisi toi kotiin. Ehkä totuus on teiltäkin vähän hukassa, nykymaailman ilmiöt fragmentoituu muutenkin kuin ikäluokkien mukaan
-boomeri
Vierailija kirjoitti:
jaa, minun nuoruudessa se oli sitä että ulapalla olevat vanhemmat syyttivät aina jonkun pahan asian tapahtuessa rock-musiikkia, radiota sekä joskus telkkaria tai jopa elokuvateattereita.
kehitys menee niin nopeaa vauhtia eteenpäin, ettei moni enää osaa hahmottaa maailmaa objektiivisesti. etsitään se lähin syntipukki joka on joku uusi keksintö.
Itse en ole vielä niin vanha että noin olisi käynyt mutta minun lapsuudessa (90-luvun loppu) kaikki paha oli aina videopelien syytä. Etenkin GTA:n ja Counter Striken.
Minua taas naurattaa se, että zoomerit ja nuoremmat lähtevät ties mihin nettihulluuteen mukaan sen kummemmin ajattelematta ja epäilemättä. Sittenpä sitä ollaan ties missä liemessä kaulaa myöten. Boomereilla ja Äksillä on sentään jotakin kokemuksen tuomaa tervettä epäilyä nykytouhuissa.
Boomeria naurattaa nykynuorison uusavuttomuus. Ei edes sänkyä osata pedata. Mihin tiktokia tarvitaan?
Ongelmana on se, että käytännössä kaikki totaalityperyys on somehaasteita. Syö elävä sammakko, heittele vastaantulevia kananmunilla, räjäyttele tekemäsi pullopommi jne. Ennen keksittiin pahanteot itse, nyt jonkun täytyy sanoa, että teepä tämmöinen tyhmyys.
Olisiko syynä varhaiskasvatus, jossa lapsille opetetaan vauvasta alkaen, että älä ajattele itse.
Eiköhän kaikki ole nykynuorille jotain somehaastetta tai sitten vähintään sellaisten sivustaseuraamista, tai muuten jotain some-pisteiden keräilyä.
Maailmalla on kuollut aika paljon nuoria erilaisissa someen liittyvissä selfieissä tai nettihaasteissa. Ei tämä ole mikään urbaani legenda.
Selfietä ottaessa kuolleita on kohta 400 henkeä. Blackout-haasteeseen on kuollut n. 20 lasta. jne...
Vierailija kirjoitti:
Boomeria naurattaa nykynuorison uusavuttomuus. Ei edes sänkyä osata pedata. Mihin tiktokia tarvitaan?
Laitapa nykyinen nuori aikuinen tekemään omakätinen työpaikkahakemus. Siinä se menee sormi suuhun, varmaan huonot housuihinkin ja todnäk työ jää saamatta, vaikka se olisi unelmatyö.
Ei kannatakkaan asentaa Kiinan valtion mindfu ck -mädätys-appia yhtään mihinkään laitteeseen, saati käyttää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kaikki ole nykynuorille jotain somehaastetta tai sitten vähintään sellaisten sivustaseuraamista, tai muuten jotain some-pisteiden keräilyä.
Ei ole. Muuten vaan otetaan selfieitä, kerrotaan paskalla käynnit, syömiset ...
Vierailija kirjoitti:
Sukulaispoikani kiipeili katolla jonkun haasteen vuoksi, poliisi toi kotiin. Ehkä totuus on teiltäkin vähän hukassa, nykymaailman ilmiöt fragmentoituu muutenkin kuin ikäluokkien mukaan
-boomeri
Ja minä kiipeilin katoilla ennen kuin somea oli olemassakaan. Kuten myös moni sinun ikäluokkasi edustaja nuoruudessaan. Ja monen monta sukupolvea sitä ennen.
Joskus. Olen noin vuosikymmenen nuorempi kuin tuo ikäluokka, mutta sai sitä päätä pyöritellä henkisesti kun eskot ja olavit olivat ihan varmoja että 15-vuotiaiden tyttöjen katolta putoaminen johtui jostain "nettihaasteesta".
Ikään kuin masentuneet ihmiset eivät olisi ihan ilman internetiäkin tehneet vastaavia tekoja jo ihmisen alkuajoista lähtien.