Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan käynyt Albaniassa?

Vierailija
20.07.2025 |

Kokemukset kiinnostaa. Kuvissa näyttää kauniilta. Ihania rantoja ja vehreyttä. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten olin ja ehdottomasti yksi parhaita kohteita mitä olen Euroopassa käynyt. Varmaan Islannin jälkeen kakkonen.

Vierailija
2/21 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten olin ja ehdottomasti yksi parhaita kohteita mitä olen Euroopassa käynyt. Varmaan Islannin jälkeen kakkonen.

Kiva kuulla. Kerrotko tarkemmin? Missä päin Albaniaa olit? Millä tasolla palvelut ja hintataso olivat? Oliko siistiä ja puhdasta? Oliko jotain, mikä on selkeästi erilaista kuin muissa välimeren maissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä olisi pitänyt päästä käymään Hoxhan aikaan, olisi ollut enemmän jännitysmomenttia.

Vierailija
4/21 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus viitisentoista vuotta sitten ja ainakin silloin vielä häiritsi se miten näkyvästi oli tehty uudet, siistit paikat nimenomaan turisteja varten, mutta korttelin päässä paikallisten alue oli köyhää, rumaa ja karua. Toivottavasti heidän omakin elintasonsa on siitä vähän kohonnut.

Vierailija
5/21 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin mukava paikka, itse kävin Tiranassa ja Durresissa. Hyvä palvelukulttuuri, edullista, kauniit rannat. Tykkäsin todella paljon. 

Vierailija
6/21 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei massaturismia. Vielä. Kohta ne IG-beibit ovat sielläkin persettään kuvaamassa

Vierailija
7/21 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa kävin. En tykännyt. Likaista ja kaduilla lapsikerjäläiset (niitä tummia, hai) roikkuivat vaatteissa kiinni. Kerta riitti kiitti, vaikks nythän sitä kovasti hehkutetaan nousevana kohteena. Ruoka oli rasvaista ja raskasta, lihapainotteista.

Vierailija
8/21 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm onko siis vähän kuin Bulgaria?

Vierailija
9/21 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
10/21 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis paikka ja kiva loma. Englannilla ei pärjää joka paikassa mutta kyllä siellä toimeen tulee. Paljon positiivisempi paikka kuin mielikuvat antavat ymmärtää.

Vierailija
11/21 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää islamista, köyhyydestä, väkivallasta ja varastetuista mersuista niin mikäs siinä.

Itse kyllä menisin ensin melkein minne tahansa muualle.

Vierailija
12/21 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ystävällisiä, tosin köyhyys näkyy. Kauniit maisemat ajellessa, hyvät ruoat, edullista, joskus joutui käyttämään viittomakieltä. Suosittelen ehdottomasti.

Vierailija
13/21 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin enkä pitänyt.

Kaupunkien ulkopuolella teiden varret täynnä roskaa ja jätettä.

🤢

Vierailija
14/21 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkää islamista, köyhyydestä, väkivallasta ja varastetuista mersuista niin mikäs siinä.

Et taida olla mikään maailmanmatkaaja.

Vierailija
15/21 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi sinne varsinkaan vaaleiden tyttölasten kanssa

Vierailija
16/21 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku.

Vierailija
17/21 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan.

Vierailija
18/21 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin paljon. Kannattaa mennä nyt, ennen kuin rantakohteiden hinnat nousevat muiden Välimeren maiden tasolle. Ainoa turvallisuusriski oli liikenne.

Vierailija
19/21 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis itse käynyt siellä, vai onko tuo vaan mielikuvasi? Minulla on/ on ollut melko negatiivinen mielikuva maasta, ja tähän asti olen oikeastaan täysin sivuuttanut sen mahdollisena lomakohteena. Nyt kuitenkin kun tekisi mieli ehkä käydä jossain uudessa kohteessa, kun nuo perinteiset lomakohteet on jo niin moneen kertaan nähty, niin aloin tarkemmin katsoa matkatoimistojen kuvausta albaniasta. Kyllä se on aika houkuttelevan näköinen kuvissa, mutta jos tosiaan on turvatonta ja paljon väkivaltaa, niin ehkä sitten ei kuitenkaan.

Vierailija
20/21 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mielikuva oli 1980-luvun Albaniasta. Onhan maa siitä muuttunut ja muuttuu nyt vauhdilla. Kannattaa mennä nyt ennen kuin se on kuten kaikki muutkin paikat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi