Oletteko tekin havainneet että hedelmät eivät enää ole hyviä vaan ihan oudon makuisia jos maistuvat edes miltään.
Nyt petyin päärynöihin. Appelsiinitkin ihan surkeita.
Kommentit (19)
Siksi pyrin kasvatttamaan ihan omia hedelmiä ja luomuna.
Ja moni on pilalla jo hyllyssä!!
Puolisoni osaa valita hyvän vesimelonin lähes joka kerta- paitsi tänä kesänä jo kaksi on ollut syömäkelvottomia. Itse tuskailen, kun päärynät tai persikat eivät meinaa kypsyä, täysin on erästä kiinni mitä niille tapahtuu. Osa jää raa'aksi kunnes mätänee.
Lapseni, joka ei kiinnitä tämmöiseen yleensä mitään huomiota, pyytää etten ostaisi espanjalaisia omenoita, koska ovat niin mauttomia.
Ne on näitä teholannoitettuja ja yleensä vielä geenimuokattuja etelän hetelmiä suoraan etelä-Euroopasta. Tropiikista ehkä vielä saisi kunnollisia, mutta kun siinä jää voittoprosentti pienemmäksi sieltä saakka tuodessa...
Olen huomannut. Ja tänään ihmettelin uusien kesäporkkanoiden makua, siis aivan mauttomia. Ennen olivat hyviä ja makeita, niinkuin mansikatkin, nykyään en edes viitsi ostaa. Banaanit ovat ainoa takuuvarma.
Kyllä. Appelsiinit on hirveitä. Vuosikausiin ei keväälläkään ole ollut niitä Jaffat tulloo - appelsiineja. Satsumatkaan ei ole niin makeita kuin joskus. Punaiset omenat maistuvat puulle.
Muistelisin, että esimerkiksi maaperä on 60-luvulta köyhtynyt niin paljon, että nykyisissä hedelmissä/vihanneksissa on paljon vähemmän vitamiineja ja hivenaineita. Luulisi, että sellainen alkaa vaikuttaa makuunkin.
Maku riippuu lajikkeesta, appelsiineissakin. Maukkaita kaikki hedelmät, mitä olen ostanut, viimeksi luumuja. Voiko makuaistisi olla jostain syystä muuttunut?
Vesimelonit nykyään ihan mauttomia ja niissä erikoinen " tuoksu".
Itse olen ainakin syönyt nyt hyviä aprikooseja ja persikoita, antaa vain kunnolla kypsyä huoneenlämmössä. Voi mennä viikkokin.
Vierailija kirjoitti:
Ne on näitä teholannoitettuja ja yleensä vielä geenimuokattuja etelän hetelmiä suoraan etelä-Euroopasta. Tropiikista ehkä vielä saisi kunnollisia, mutta kun siinä jää voittoprosentti pienemmäksi sieltä saakka tuodessa...
Ryssylle tiedoksi: GMO on kielletty EU:ssa.
Vodka polttanut makunystynne.
Sitä en tiedä mitä paskaa te Venäjällä nykyään syötte.
Kokeile ostaa sesongissa olevia?
Olen huomannut kehossani sen että BurgerTrump on superruokaa FruiTrumpilla
Vierailija kirjoitti:
Vodka polttanut makunystynne.
Sitä en tiedä mitä paskaa te Venäjällä nykyään syötte.
I.E. De Facto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryssylle tiedoksi: GMO on kielletty EU:ssa.
I.E. De Facto
Vierailija kirjoitti:
Vesimelonit nykyään ihan mauttomia ja niissä erikoinen " tuoksu".
No niin on! Toissa päivänä pilkoin ison vesimelonia ja ihmettelin kun se värjäsi mun sormet ja valkoisen paitulin.
Saman huomannut! Aikaisemmin Prismasta sai kahtakin hyvää omenalajiketta, mutta nyt ne ovat tosi kovia ja maistuvat ihan puulta kummatkin. Onneksi kohta saa kotimaisia. Satsumat ovat mehukkaita, mutta eivät maistu juuri miltään ja kuoret ovat tiukassa. Vielä vähän aika sitten nekin olivat "löysä"kuorisia ja makeita. Olen tosiaan ihmetellyt näitä viimeisen runsaan kuukauden ajan.
Oikeassa olet. Ja riippuu erästä. Luomuakaan ei näy täällä. Kuivattuna on osunut pari hyvää.