Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomalle Thaimaahan... EN VOI SYÖDÄ RIISIÄ

Vierailija
20.07.2025 |

Onko tämä aivan tuhoon tuomittu reissu? 

Reissu on siis jo varattu, kohteena Koh Lanta ja Koh Samui. Nelisen viikkoa olisi tarkoitus olla.

Terveysongelmiini on viimein löytynyt selitys matkan varaamisen jälkeen: en voi syödä juuri mitään viljoja, enkä perunaa.

Majoituskin on jo varattu, eikä omaa keittiötä ole. Kanssamatkaajat eivät ole suostuvaisia katsomaan vaihtoehtoista majoitusta, jotta saisin tehdä itse ruuat, vaan he uskovat, että saan kyllä jotain syötyä ravintoloissa.

Olen kuitenkin käynyt Thaimaassa aiemminkin. Miten ihmeessä tämä voisi toimia? Aamupala+iltapala onnistuu kyllä, mutta pääruuat. Tavallisesti syön vihanneksia, linssejä ja lihaa/kalaa/kanaa. Onnistuukohan ravintoloissa tilata tuollaisia annoksia? Oletettavasti joutuisin niistä ainakin enemmän maksamaan, mutta se nyt on parempi kuin jättää koko reissu väliin... 

Ajatuksia? 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa syödä sitä en saa syödä tätä enkä tuota... Lisäksi on vegetaristi ja kaikki samanlaiset muodissa olevat jutut.

Näille tyypeille tarjoan vain lasillisen vettä. Ei ole vielä tullut vastaan vedelle allergista. Eiköhän kohta joku keksi jonkun vakaumuksen ettei saa vettäkään juoda.

Vierailija
22/24 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen gluteeniton ja maidoton, ja fiilis että voisin muuttaa pysyvästi tuonne suuntaan jossa ei ole viljaa ja maitoa. jännä miten vähän edes maitoa tuolla suunnalla käytetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla se vasta vaikeaa olisi,en voi syödä soijaa ja ne laittaa sitä joka ruokaan. Toki voisin,istun sitten vaan pöntöllä ja varpusparvet lentää. Saattas lentää uima-altaaseenkin,niin siksi vältän soijaa ihan kokonaan. Kun se tulee niin se tulee ja vetenä.

Tuskin soijaa laittavat  kovin moneen, en muista omilta käynneiltä että olisi laitettu. Soijakastike on eri asia, sitä voi olla joissakin 

Ihan täälläkin ravintoloissa saat pyytää kastikkeen ilman soijaa. Koska muuten se tulee sen kanssa. Viimeksi mun ruualla kesti. Kokki laitto vahingossa soijaa ja teki sit uuden kastikkeen. Ja otin ihan kanaa paistetuilla nuudeleilla. 

Vierailija
24/24 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtun pässi. Sitten syöt muuta kuin riisiruokia. Vai luuletko ettei Thaimaassa syödä mitään muuta kuin riisiä?