Syön joka päivä chiliä.
Nuudelipussien chilit ei tunnu enää missään, olen tottunut chilinsyöjä.
Kommentit (32)
nuo parhaita: https://www.aasiamarket.fi/tuote/green-chili-peppers-fi1498/
jokapäivä menee,ja menny pari vuosikymmentä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä nuudelipusseissa on chiliä? Ei missään.
Mama kananmakuinen.
Ei sitä.pippuria voi chiliksi sanoa kun siihen on pakko lisätä chiliä että siihen saa tulisuutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se nuudelinpussin chili ole mistään kotoisin. Itse lorautan nuudeleihini mm. habanerokastiketta. Maustan ne muutenkin monipuolisesti soijalla ja muilla mausteilla.
Melko raivokas suola-annos kun nuudelit jo muutenkin sisältävät suolaa yli suositusten.
Eipä oikeastaan. Liemineen annoksen suolapitoisuus on 1,7 %. Laitoin tekoälyn laskemaan kun epäilin itse samaa. Ok, onhan se korkea samaa luikkaa kuin sipseissä. Mutta ei varmaan riitä tappamaan kun syön nnuudeleita ehkä pari kertaa kukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Buldak. 2x ja 3x. Varsinkin nuo 2x ja 3x on jo selvästi liian tulista minulle.
Chili on sinällään terveellistä. Lisään itse nykyään joka ruokaan muodossa tai toisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mama kananmakuinen.
Ei sitä.pippuria voi chiliksi sanoa kun siihen on pakko lisätä chiliä että siihen saa tulisuutta
Ei se ole pippuria, vaan chilipaprikaa. Eli suomeksi chiliä. Englanninkieliset eivät ole osanneet paprikaakaan nimetä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buldak. 2x ja 3x. Varsinkin nuo 2x ja 3x on jo selvästi liian tulista minulle.
Niissä ei ole chilipussia vaan se chili on sen kastikkeen seassa jo valmiiksi. Minusta ovat pahanmakuisia. Ja tosiaan jo liian tulisia että syömisestä nauttisi. Tosin tuon makuisista ei voi mitenkään muutenkaan nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Buldak 3X, kannattaa kokeilla jos pitää pikku poltteesta
Chilin terveysvaikutuksista: https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/tutkimus-paljasti-chilin-syo…
T. se chiliä, valkosipulia ja sipulia syövä
Vierailija kirjoitti:
Chilin terveysvaikutuksista: https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/tutkimus-paljasti-chilin-syo…
T. se chiliä, valkosipulia ja sipulia syövä
"
Esimerkiksi brittitutkijoiden mukaan italialaistutkimus ei pysty osoittamaan suoraa syy-yhteyttä chilin syömisen ja terveyshyötyjen väliltä. On kuitenkin mahdollista, että chilin syöminen on yhteydessä muiden terveellisinä miellettyjen ruokien syömiseen.
Vaikka chili voi olla maukas lisä ruokiimme, välitön vaikutus on todennäköisesti pieni ja on todennäköisempää, että se tekee muiden terveellisten ruokien syömisestä miellyttävämpää, Astonin lääketieteellisen koulun ravitsemustieteilijä Duane Mellor sanoo. "
Vähän ristiriitaista on, ja luulenpa että chiliruokavaliossa kertoo siitä että syödään usein muutenkin muutakin kuin sipsejä ja colaa. Tämä ei tosin päde poikapuolisiin opiskelijoihin jotka syövät pääasiassa sipsejä, colaa ja chiliä.
Tämä on keskustelupalsta joka perustuu keskusteluun, joten googlaa sinä ja kerro tänne.