EK ehdottaa. Työttömän perusturva yhdistetään toimeentulotueksi 2027
Kaikki viedään pois.....
Lukekaa yleistuen toinen ja kolmas vaihe:
https://ek.fi/wp-content/uploads/2025/06/yleistuki_EK_julkistettava_fin…
Kommentit (417)
Vierailija kirjoitti:
Hienoja mainoslauseita vaikka todellisuudessa vaan pyritään tekemään tukien evääminen helpommaksi ettei niitä tarvitsisi maksaa niin paljon ja entäs ne tuplastandardit kun ns. vieraiden ei tarvitse noudattaa samoja sääntöjä ja heille tuet juoksee tekemättä mitään. Ei se niin voi mennä että kantislaiset elättää tämän väen.
Niin luulen kans ett tosta yleistuesta tulee karmea. Pelkään ett jos mitä tahansa pikku muutoksia tulee niin heti se yleistuki on katkolla sen aikaa ennen kuin muutos käsitelty. Tarkoittaa tilanteita että vuokra jää maksamatta ja ruoka ostamatta kun koko se tuki joka maksetaan yhdellä kertaa on katkolla ties mistä syystä vähän väliä. Erityisesti jos pääset töihin jonnekin tilapäisiin keikkahommiin tai teet epäsäännöllistä osa-aikatyötä.
EK ehdottaa. Kokoomus toteuttaa. Sellaista demokratiaa.
Onneksi pääsen 2027 eläkkeelle.
Mitä nuo perkeleet ei nyt ehdottaisi. Asia koskee tietysti vain kantasuomalaisia.
Kyllä kansa huolehtii omistaan. Kokoomuksen kansa sattuu nyt vain olemaan EK.
Kokoomus ja EK ovat paholaisesta.
Kannattaa muistaa että kaikki tämän hallituksen päätökset tai ainakin haitallisimmat niistä on kumottavissa seuraavan hallituksen toimilla. Tällä hallituksella alkaa olemaan todella kiire valmistella ja säätää uudet lait eivätkä ne luultavimmin edes ehdi voimaan ennen kauden loppua.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa että kaikki tämän hallituksen päätökset tai ainakin haitallisimmat niistä on kumottavissa seuraavan hallituksen toimilla. Tällä hallituksella alkaa olemaan todella kiire valmistella ja säätää uudet lait eivätkä ne luultavimmin edes ehdi voimaan ennen kauden loppua.
Pelkään, että tyhmät ihmiset äänestävät oikeistoa seuraavissakin vaaleissa. Tyhmä ei opi virheistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidatte olla työttömiä?
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
en ole itse työttömänä, mutta elämä voi yllättää kenet tahansa, kiva sitten vaikka sairastuessa muuttaa johonkin solukämppään kun ei muuhun ole enää varaa. Näistä solukämpistäkin pyydetään nykyään aika huimaa hintaa( jopa 600e huone) kun kerran osui fb:ssä vastaan sivusto joku pk-seudun vuokrakämpät tms.
Eli tää johtaa siihen että keskiluokka vetää kulutuksen entistä minimiin ja alkaa maksamaan itselleen ties mitä vakuutuksia. Ja sitten ollaan yllättyneitä kun talous ei elvy millään.
Kyllä se työttömyys tulee liki kaikkien elämään. Olen viime aikoina lueskellut paljon tekoälyn kehityksestä ja siitä miten se jo tekee ihan itsenäisesti työtä ja kyllä karmealta näyttää kun juuri mitään esteitä ei sille ole vaan lähes mitä tahansa työtä pystyy tekemään.
Yhdistettynä digitalisaation kehitykseen niin juuri kellään ei ole lähitulevaisuudessa töitä joka on todellisuutta hyvinkin pian. Juuri siksi tuo yleistuki otetaan käyttöön nyt koska työttömyys tulee kasvamaan massiivisesti joka alalla.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi pääsen 2027 eläkkeelle.
Onnittelut! Minulla vielä 8 vuotta eläkkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nuo perkeleet ei nyt ehdottaisi. Asia koskee tietysti vain kantasuomalaisia.
Tuo kyllä koskee kaikkia jotka ovat Suomen sosiaaliturvan piirissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EK-hallitus tekee päätökset Orpon nukkehallitukselle.
Juuri näin.
Ja nyt se siis puuttuu jo sosiaaliturvaankin ja siihen, miten se pitää järjestää. Siis liike-elämän edustajat, joille sosiaalipolitiikan ei pitäisi lainkan kuulua. Eihän siellä ole minkäänlaista asiantuntemustakaan.
Tämä alkaa olla aivan käsittämätöntä. Miten Suomessa voi tapahtua tällaista?
Elina Valtonen (Kok.) julisti vielä Lepomäkenä ollessaan osapuilleen näin: "Jos sinä putoat kaivoon, ei se tarkoita sitä, että minunkin pitäisi pudota sinne".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidatte olla työttömiä?
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
en ole itse työttömänä, mutta elämä voi yllättää kenet tahansa, kiva sitten vaikka sairastuessa muuttaa johonkin solukämppään kun ei muuhun ole enää varaa. Näistä solukämpistäkin pyydetään nykyään aika huimaa hintaa( jopa 600e huone) kun kerran osui fb:ssä vastaan sivusto joku pk-seudun vuokrakämpät tms.
Eli tää johtaa siihen että keskiluokka vetää kulutuksen entistä minimiin ja alkaa maksamaan itselleen ties mitä vakuutuksia. Ja sitten ollaan yllättyneitä kun talous ei elvy millään.
Kyllä se työttömyys tulee liki kaikkien elämään. Olen viime aikoina lueskellut paljon tekoälyn kehityksestä ja siitä miten se jo tekee ihan itsenäisesti työtä ja kyllä karmealta näyttää kun juuri mitää
Tulevaisuus näyttää aika hurjalta/kurjalta. Ensimmäinen kerta 60 vuoden aikana kun olen epätoivoinen tulevaisuuden suhteen. Omat lapset ja lapsenlapset, heidän elämänsä huolestuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Elina Valtonen (Kok.) julisti vielä Lepomäkenä ollessaan osapuilleen näin: "Jos sinä putoat kaivoon, ei se tarkoita sitä, että minunkin pitäisi pudota sinne".
Joo ja köyhyys tarkoittaa vain sitä, että tekee liian vähän töitä.
On meillä yksinkertainen ulkoministeri huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää loiset töihin.
Mikä siinä on niin vaikeaa? Mä kävelin tilitoimistoon ja olen ollut yli 6 vuotta palkanlaskijana. M28
Ei nämä vasemmistolaiset vätykset halua tehdä fyysistä työtä. Haluavat vain elää tuilla.
Olen 35 vuotta tehnyt fyysisesti raskasta pienipalkkaista työtä ja olen vasemmiston kannattaja. Eli ei nyt ihan mennyt putkeen tuo yleistyksesi.
Minä 20 vuotta ja nyt työkyvytön työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo nyt on tehty työttömyysturvaan sellaisia leikkauksia, jotka lisäävät pimeän työn tekemisen tarvetta. Eli osa-aikatyöt kannattaa entistäkin useammin tehdä pimeänä.
Kannattaa ja kannattaa Ei täällä ole pimeitä osa-aikatöitä puolelle miljoonalle ihmiselle.
Nykyisin työstä, joka ei tule verottajan tietoon, käytetään nimitystä "harmaa talous". Ehkä tulevaisuudessa myös "musta talous" lisääntyy. Kun harmaassa taloudessa se tehty työ itsessään on ihan sallittua, mutta rikos on se, kun ei makseta veroja saadusta palkasta. "Musta talous" on sellaista, jossa se itse työkin on laissa kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
"Tällä hallituskaudella valtaa on siirtynyt työmarkkinaosapuolilta hallitukselle. Elinkeinoelämän keskusliiton (EK) toimitusjohtaja Jyri Häkämies on ollut tyytyväinen, sillä porvarihallituksen päätökset ovat olleet elinkeinoelämän mieleen.
Ensi vaalien jälkeen hallituspohja voi olla erilainen, mutta Häkämiestä se ei tunnu huolettavan. Hänen mukaansa Suomi on vahvasti porvarillinen maa, jossa SDP:n ja vasemmistoliiton yhteenlaskettu kannatus on kaukana siitä, että ne kahdestaan pystyisivät lakeja muuttamaan. Vaihtoehdoiksi jäävät käytännössä siis oikeistohallitus ja hallituspohjat, joissa SDP saa seuraa oikealta. Näin ollen seuraava hallitus Häkämiehen arvion mukaan tuskin vetää nykyisen hallituksen työmarkkinauudistuksia takaisin, vaikka SDP:n puheenjohtaja Antti Lindtman olisi pääministeri.
-En jaksa uskoa, että sen tyyppinen tilanne tulisi, Häkämies viittaa uudistusten perumiseen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea. Toivottavasti toteutuu. Tämä kannustaa hakemaan töitä.
Mitä töitä? Vai tarkoitatko töitä ulkomailta?
Osa-aikatöitä kyllä löytyyEi vaan kiinnostas koska tuet pienener.
No riippuu onko vakio työaika viikossa jos heittelee niin se ainoa tukimuoto eli yleistuki onkin joka kuukausi myöhässä kun pitää käsitellä sen palkan vaikutus yleistuen määrään.
Minä haluaisin elää töistä saadulla palkalla, mutta kun niitä töitä ei ole! Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?