Nelikymppinen nainen! Missä kunnossa on sun dekolteen iho?
Olen varmaan harvinaisuus, kun mulla on tasaisen värinen ja sileä rintamus. Enemmän näkee sellaista auringossa kymmeniä kertoja kärähtänyttä norsunnahkaa.
Kommentit (43)
Sen näkee kyllä kuka hoitaa tätä aluettaan, useimmilla se on epätasainen, paksuuntunut ja aurinkoläiskien peittämä. Aurinkorasvaa unohdettu käyttää. Itselläni on kyllä hyvässä kunnossa.
Kyllä jo 50 vuotiaassa näkyy auringon oton vaikutukset..katsokaa vaikka sitä Sirpa selännettä joka on maannut siellä Kalifornian auringossa 30 vuotta
Olen 65v ja decolte on sileä. Ryppyjä toki tulee jos puristan rinnat yhteen mutta niin tulee nuorillakin
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jo 50 vuotiaassa näkyy auringon oton vaikutukset..katsokaa vaikka sitä Sirpa selännettä joka on maannut siellä Kalifornian auringossa 30 vuotta
4 lapsen äiti tuskin on maannut auringossa
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut auringossa jo maalla lapsena sekä myös aikuisena tähän päivään saakka. Tosin nykyään en niin paljon kun ikä aiheuttaa, että välillä pitää mennä varjoon. Mutta dekoltee on niin hyvässä mallissa, että pystyn pitämään avonaista puseroa. Yritän muistaa rasvata sitä, aina ei muista. Eläkkeellä olen, etten ihan nuori. Kaipa se on geeneissä kuinka iho muuttuu.
Auringosta on apua myös kuiviin rystysiin ja kädenpäällisiin. Talvella ne ovat hyvin kuivat ja punoittavat, rasvauksesta huolimatta. Nyt juuri eilen huomasin kuinka sileät ne ovat. Ihan itsestään on parantunut kun on ollut aurinkoisia ilmoja. Minulle aurinko tekee hyvää koko iholle.
Tutkimusten mukaan kohtalainen altistuminen UVB-säteilylle voi lisätä ihon keramidien tuotantoa. Keramidit ovat ihon omia lipidejä, jotka muodostavat sen suojaavan pintakerroksen eli lipidimanttelin, ja ehkäisevät kosteuden haihtumista, suojaavat ärsykkeiltä ja bakteereilta sekä säilyttävät ihon joustavuuden ja pehmeyden.
En ole ikinä "hoitanut" tuota aluetta mutta sileä on kuin vauvanperse. Geenit, lähes totaalinen auringon välttely (inhoan olla auringonpaisteessa) koko iän. Voisin vaihtaa tuon jonkun muun norsunnahkaan, jos jollekulle alueen ulkonäkö on stressiä aiheuttava ongelma. Ei siis kiinnosta dekolteen alueen ulkonäkö pätkääkään, vaikka naaman valahtaminen ärsyttääkin. N49
Muistakaa laittaa kaikki hoitoaineet mitä laitatte kasvoille myös sinne kaulaan ja dekolteelle. Kämmenselkiin kannattaa laittaa kanssa.
Samanlainen kuin ennenkin. Ruttuinen, jos on nestehukka.
Nykyään naiset jo nuorena ottaa rintakehään jonkun ison tatuoinnin. Peuranpää, pääkallo tai kukkapuska.
Aika harvalla suomalaisella niiiiin pahassa kunnossa on, kun kesä on onneksi lyhyt, mullakaan ei ole mitään aurinkovaurioita (välttelen ja kasvoihin +50 säällä kuin säällä). Enemmän briteillä yms näkee ylikäristettyä parkkinahkaa.
Aika hyvä. Erottuu sellainen kevyesti punoittava alue tuossa ihan ylhäällä, sellainen alue mitä paidankaulukset ei yletä peittämään. Jotain auringon aiheuttamaa vahinkoa kai vaikka aina olen aurinkovoidetta sinnekin laittanut. Ei ole onneksi ryppyjä dekolteella, leuan alla sitten roikkuukin sellainen ryppyinen heltta mitä inhoan sydämeni pohjasta. 46v.
Näyttää lähinnä 20vuotta ulkona seisseen mummopyörän (nahka)satulalta, muotokin on kutakuinkin sama.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa laittaa kaikki hoitoaineet mitä laitatte kasvoille myös sinne kaulaan ja dekolteelle. Kämmenselkiin kannattaa laittaa kanssa.
Laitan aina myös kaulaan. Delkoltee ei paljo näy kaula-aukosta. Paita ei ole mulla niin avonainen.
Vierailija kirjoitti:
Näkyy heillä jotka ovat olleet auringossa. Mulla on hyvä iho. En ole aikuisena maannut auringossa. En ole koskaan käyttänyt bikineitä. Ei ole edes shortseja ulkona. On lyhythihainen paita päällä. Mulla on aina vaalea iho syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaakohan näihin ikinä he, joilla on jo se huonompi vaihtoehto ? Siloista on mullakin.
No mä vastaan! Olen tosin jo viiskymppinen. Mutta dekoltee meni pilalle kun kolmekymppisenä kerran sen alueen poltin, ei toipunut iho enää ihan ennalleen; pystysuunnassa kulkevia juonteita, ei kovin syviä tai näkyviä, mutta on kuitenkin ollut sieltä kolmekymppisestä asti!
Jos nukun kyljellään, ne näkyvät aamulla selvästi.
En polta tai ota aurinkoa aktiivisesti, en käy etelänlomilla edes. Ihan Suomessa mökillä poltin itseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaakohan näihin ikinä he, joilla on jo se huonompi vaihtoehto ? Siloista on mullakin.
No mä vastaan! Olen tosin jo viiskymppinen. Mutta dekoltee meni pilalle kun kolmekymppisenä kerran sen alueen poltin, ei toipunut iho enää ihan ennalleen; pystysuunnassa kulkevia juonteita, ei kovin syviä tai näkyviä, mutta on kuitenkin ollut sieltä kolmekymppisestä asti!
En polta tai ota aurinkoa aktiivisesti, en käy etelänlomilla edes. Ihan Suomessa mökillä poltin itseni.
Jos on vähänkään isommat rinnat tulee noita pystyjuovia helposti, jos nukkuu paljon kyljellään. Ei välttämättä ole siitä kertaluontoisesta kärähdyksestä johtuvia.
Hyvässä. Olin nuorena gootti eli välttelin aurinkoa kuin ruttoa ja nykyään käytän aurinkorasvaa suojakertoimella 50 vaikka olisi pilvinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vähänkään isommat rinnat tulee noita pystyjuovia helposti, jos nukkuu paljon kyljellään. Ei välttämättä ole siitä kertaluontoisesta kärähdyksestä johtuvia.
Ei ole isot rinnat, B75, johtuu kyllä nimenomaan siitä kärähdyksestä.
Tämä! Mulla on kyllä decoltee oikein hyvässä kunnossa, käytän aurinkorasvaa, suojaan vaatteilla ja hoidan dekolteeta samalla kun hoidan kasvojen ihoa. Mutta sen lisäksi pää on siinä kunnossa ettei tulisi mieleenkään kommentoida norsunnahaksi kenenkään ihoa.