Toispuoleinen päänsärky joka iskee makuuasennossa ja herättää yöllä.
Moro toverit! Itse olen nyt toista viikkoa kärsinyt epämääräisistä päänsäryistä jotka painottuu ajankohtaan kun menen nukkumaan.
Eli sänkyyn menon jälkeen päänsärky iskee voimakkaasti vasemmalle puolelle päätä ohimon ja silmän taakse ja tämä toistuu joka yö, en ole eläessäni kärsinyt päänsäryistä juuri ikinä joten tämä on aiheuttanut huolestuneisuutta.
Kipu lakkaa noin 20minuuttia sen jälkeen kun nousen ylös ja kävelen asuntoani edestakaisin, tämä aikakin täsmää että se on juurikin 20minuuttia +-5min milloin oireet helpottaa. Kipu on kuitenkin niin voimakas etten pysty jäädä sänkyyn makaamaan vaan pakko nousta pystyyn. Minulla on tämän viikon perjantaina aika neurologille ja sitä kautta saan tod näk lähetteen pään magneetti kuvaukseen mutta tämä on aiheuttanut suurta ahdistusta koska pelkään pahinta eli aivokasvainta vaikkakin olen lukenut että päänsärkyoireet ilman muita oireita esim neurologisia oireita hyvin harvoin viittaa kasvaimeen.
Jos täällä on ihmisiä jotka ovat kärsineet samankaltaisista oireista olisi helpottavaa kuulla lisää ja saada ehkä omaa ahdistusta lievenemään :(
olen 32 vuotias mies.
Kommentit (31)
Päivitys tilanteeseen. Päänsäryt loppuivat yhtäkkiä, sairastuin kovaan flunssaan ja uskon että tämä päänsärkyily oli jonkinlaista ennettä tulevasta flunssasta, oli meinaan erityisen kova räkätauti.
Neurologi antoi hätäisen diagnoosin hortonin neuralgiasta mutta en ihan niellyt tätä diagnoosia näin nopeasti, vaadin kuitenkin lähetettä pään magneettiin varmistukseksi ettei ole mitään vakavaa. Magneetin tulokset tuli ja kaikki ok, mutta niistä näkyi myös että oli runsaasti limakalvoturvotusta joka vahvistaa omaa epäilyä siitä että jotenkin nää pääkivut liittyi tähän tulevaan räkätautiin. Jokatapauksessa nyt terve ja päänsäryt historiaa toistaiseksi :)
Nopeesti pääsit magneettikuvaan ja neurologille. Onko massia ?
Työterveyden kautta pääsin neurologille tosi nopeesti ja työpaikan vakuutus korvasi magneetin, eihän toi magneettikuvaus maksa kuin reilu 300e vaikka itse sen maksaisikin ettei puhuta mistään tuhansista euroista sentään.
Niskassa hermo pinteessä. Itsellä kyllä tuollainen kipu usein tulee kun en ole juonut tarpeeksi vettä päivän aikana.
Hapenpuute. Meneekö makuulla nenä tukkoon?
aivan kuin minulla nyt 2viikkoa ollu alkaa vaan kun olen nukkunut hetken eli kernnyt nukahtamaan viime oe tuli kyllä kuuden aikaan ihan valveilla...sattuuko närästysty olemaan koskaan?
Siis magneettikuvassa ei näkynyt mitään muuta poikkeavaa muutakuin että limakalvoissa limaa kun olin juuri ollut flunssassa ennen kuvausta, mutta se tuskin liittyi millään lailla tähän päänsärkyyn mitä mulla oli joka oli hyvin omituista, sitä kesti sen pari viikkoa eikä sen jälkeen ole enää tullut mitään vastaavia.. neurologi antoi hätäsen diagnoosin hortonin neuralgiasta jota en kyllä itse allekirjoita koska sen verran harvinainen sairaus, mutta olen iloinen ettei päänsäryt ole palanneet, oli erittäin inhottava vaiva.
Mutta tässä teille jos koette vastaavaa niin se ei välttämättä tarkota että olis heti jokin vakava sairaus kyseessä, niinkuin mulla tilanne meni sen parin viikon jälkeen täysin ohi eikä päänsärkyjä ole sen jälkeen ollut, toki aina kannattaa mennä lääkärin pakeille jos arveluttaa oma terveys ja tulee jotain outoja oireta, siitä saa vähintäänkin mielenrauhan.
Toivon teille kaikille terveellistä elämää ja pitäkää huoli itsestänne ja läheisistänne! :)
Kiitos ap ja voi hyvin myös itse !
Tässä kerron oman pienen esimerkkini. Olen 5-kymppinen laiskanpulskea mamma joka inhoaa jumppia kuntosalista puhumattakaan. Lenkkeilen ja uin ja olen hyvin terve. Toispuoliset päänsäryt -ei voimakkaat mutta ikävät-vaivasivat minuakin kuukausia. Syytin tyynyä ja päätetyötä ja vaikka mitä. Sittn aloin käydä hierojalla ja keksin piruuttani tehdä keppijumppaa. Joka päivä useita kertoja muutama liike kerrallaan. Ja ei voi olla tottakaan että päänsäryt ovat harventuneet huomattavasti ! Ihan ihmeellistä miten pienellä vaivalla. Kun vaan jaksaisin pitää tapaa yllä arjessani. Toimii
Niska-hartiajumi