Ahdistaa työharjoittelupaikka niin paljon, että vatsa taas ihan sekaisin
Kommentit (10)
Kiusataanko sua vai oletko vaan laiska?
Hei! Voi ei😔 Paljon tsemppiä päivään
Koen, että kukaan ei jaksa ohjata minua. Mennyt motivaatio kokonaan ja käyn siellä pakon sanelemana.
Ap
Välttely lisää välttelyä. Nyt vaan pakotat itsesi menemään ja pian totut siihen. Palkitse itsesi onnistumisesta!
Uusien asioiden jännittäminen on normaalia. Kokemuksien myötä se pikkuhiljaa vähenee. Kyllä sä siitä harjoittelusta selviät ja oot taas yhtä kokemusta rikkaampi, seuraavaan sitten jo helpompi mennä.
Suomessa ei ole työpakkoa. Ihan omaa ahneuttasi menet ja sitten uliset asiasta.
Jos et tiedä mitä sun kuuluu harjoittelussa tehdä, sun pitää avata suusi ja pyytää sitä ohjausta.
Ei se ikuisuutta kestä. Tee niitä hommia mitä osaat.
Pyydä apua joihinkin yleisimpiin asioihin ja tee niitä jatkossa itsenäisesti. Sitten voit taas pyytää apua myöhemmin johonkin uuteen asiaan. Ei sinun tarvi oppia kaikkea kerralla.
itse ohjasin toimistotöihin harjoittelijoita. Ensimmäiselle harjoittelijalle näytin ekana päivänä mistä posti haetaan ja miten se lajitellaan eri ihmisille jne. Näin näytin asioita ekana päivänä ja aina kun harjoittelijalla oli ongelmia niin hän kysyi minulta lisää neuvoja. Kaikki ne työt jotka hän oli oppinut hän teki automaattisesti joka päivä jos oli aikaa. Lisäksi esim pesi kahvihuoneessa tiskit pyytämättä ym Esim postia en hakenut kertaakaan enää sen harjoittelun aikana vaan harjoittelija hoiti pyytämättä automaattisesti. Koska tämä harjoittelija auttoi todella paljon työssäni niin opetin hänelle tosi paljon erilaisten ohjelmistojen käyttöä ym. Tämä harjoittelija sai harjoittelusta todella loistavan todistuksen jossa hänet kehuttiin oma-aloitteiseksi ym ym. Olisi päässyt meille töihin parin kuukauden päästä mutta kerkesi jo työllistyä muualle.
Sitten tuli toinen harjoittelija joka ensimmäiseksi ilmoitti että hänen ei sitten kuulu keittää kahvia ym. No joo meillä kyllä toimitusjohtajakin keitti tarvittaessa kahvia tämä harjoittelija teki vain ja ainoastaan sen mitä pyydettiin. Joka päivä piti esim erikseen pyytää haetko postin tai hakea itse. Tälle harjoittelijalle ei ollut aikaa opettaa mitään isoja kokonaisuuksia koska hän ei nopeuttanut minun normitöiden tekoa. Hän vain istui mielummin tuijottamassa kännykkäänsä. Jos hän olisi tehnyt aktiivisesti ostamiaan töitä niin minulla olisi ollut aikaa opettaa uusia asioita hänelle.
Oliver, eivätkö sinulla kyvyt ja motivaatio riitäkään?