Saako näistä helteistä valittaa, vai onko nyt pakko nauttia kaikista n kerrankin on lämmintä?
Viime yö taas meni hikoillessa ja kuumuudesta kärvistellessä, kalsarit ja pallit ihan hiestä märät ja tyyny liina märkä
Liika on liikaa yksinkertaisesti. Mutta moni sanoo että oli kylmä alkukesä ja tulossa pitkä talvi että ei sais valittaa ,nyt pitää nauttia kun kerrankin lämpöä riittää.
Mitä mieltä te muut olette?
Kommentit (39)
Sellaista säätä ei taida ollakaan, joka ei jakaisi mielipiteitä. Kaunis kuulas lokakuun alun päivä ehkä kelpaa kaikille?
Mä oon suuri auringon ja lämmön ystävä, mutta ei mua haittaa se että helteistä valitetaan, varsinkin kun meidän oloissa rakennuskanta on helteitä ajatellen epäoptimaalinen (vrt. jos yleensä leudon talven maahan tulee pakkanen, köyhimmät uhkaa paleltua hengiltä lämmittämättömissä asunnoissaan). Itsekin pyrin jäähdyttämään kotia hellepäivän iltana kaikin keinoin, nythän se on ollut helppoa kun yöt on olleet suht viileitä. Sitä toivoisin, että ilmalämpöpumput ja muut jäähdytyskeinot yleistyisivät niin ettei vanhojen ja sairaiden tarttis kärsiä. Itse voin helteellä paremmin kuin koskaan, ihanaa kun voi kokonainen päivä mennä niin ettei kertaakaan palele!
Pakko nauttia nyt. Tai itket ja nautit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää muutenkaan välittää kokoajan jostain
Siis valittaa
Ku on nii saa ta nalle li nen olo ettei muuhun kykene!!!
Vierailija kirjoitti:
Sellaista säätä ei taida ollakaan, joka ei jakaisi mielipiteitä. Kaunis kuulas lokakuun alun päivä ehkä kelpaa kaikille?
Mä oon suuri auringon ja lämmön ystävä, mutta ei mua haittaa se että helteistä valitetaan, varsinkin kun meidän oloissa rakennuskanta on helteitä ajatellen epäoptimaalinen (vrt. jos yleensä leudon talven maahan tulee pakkanen, köyhimmät uhkaa paleltua hengiltä lämmittämättömissä asunnoissaan). Itsekin pyrin jäähdyttämään kotia hellepäivän iltana kaikin keinoin, nythän se on ollut helppoa kun yöt on olleet suht viileitä. Sitä toivoisin, että ilmalämpöpumput ja muut jäähdytyskeinot yleistyisivät niin ettei vanhojen ja sairaiden tarttis kärsiä. Itse voin helteellä paremmin kuin koskaan, ihanaa kun voi kokonainen päivä mennä niin ettei kertaakaan palele!
Onko sulla joku sairaus ettet hikoile? Eikä kuumuudessa läpimärkänä ja uupuneena ole inhottavampaa kuin pieni palelu?
Vierailija kirjoitti:
Ap hyvä, lisääpä tuohon vielä kuumat aallot!
Ja hiki-ihottuman ja hiertymät
Juu valitan, olen hereillä tähän aikaan ainostaan hikoilun takia. Ja koko päivä menee univelassa sekoilen.
Ois kiva ulkoilla mutta eihän tuolla kuumuudessa pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku sairaus ettet hikoile? Eikä kuumuudessa läpimärkänä ja
Lainaus taitaa tökkiä ketjun pidetessä, mutta vastaan: kyllä mä hikoilen, eilenkin pensasaitaa leikatessa ihan valui hikipisaroita naamalle. Levossa kyllä vähemmän, ei mulla oo vaatteet märkiä tms kotona. Oon aina ollut kova palelemaan ja talvella välillä ihan tuskaa. Mulle selvästi sopisi paremmin Suomea lämpimämpi ilmasto, ehkä sit eläkkeellä muutankin etelään jos sinne silloin vielä pääsee.
Ei todellakaan tarvitse nauttia, jos on +/- 25C. Sisällä myös +25 ja +16 alkaa olla normaalin ihmisen rajat.
Ei ole pakko valittaa mistään säästä. Saa valittaa, jos haluaa. Ei se sää kyllä siitä valituksesta mihinkään muutu. Itse en kyllä viitsi kauan valittajia kuunnella. terv. viileämmässä viihtyjä
Eilen piti jäädä sisälle hengaamaan ihan siksi, että kun sisällä oli kerrankin kunnolla lämmin (+28). Helteeseen tottuminen vei pari päivää, mutta juomalla paljon vettä ja keventämällä ruokavaliota olo oli ihan ok. Ajattelu kärsi kyllä.
Mutta samalla tavalla talvella ärsyttää kun on kylmä, niin nautin nyt tästä.
Saa valittaa ihan yhtä lailla kuin talven paukkupakkasista. Talvella vaan harvemman asunto jäätyy sisältä (koska rakennustekniikka on ihmeellistä) toisin kuin näin kesällä nää betonikuutiot lämpenee turhan liikaa etkä itse voi asialle tehdä halvalla oikein mitään.
Ilman siirreltävää ilmastointikonetta mun asunnossa lämpötila nousee +30 ja yli. Valitettavasti oon niitä ihmisiä, jotka sairastaa migreeniä ja sitä on taas ollu viikon putkeen. Ja todellakin valitan ja oon kärttynen koska stana sattuu.
Saa valittaa. Me ollaan täällä pohjois-norjalaisessa hevonkuusessa, paljon Lappia pohjoisempana juuri siksi, koska kotona on kuitenkin kesällä kuuma. Siispä pakoon, ratkaisukeskeisiä kun ollaan.
Kuinka ollakaan, täällä oli eilen +26, eikä tuulenvirettäkääm, ja hellehän tuo tullessaan myös paarmat. Kyllä nuo paikallisetkin valittivat ankarasti, eikä oikein voinut kuin odottaa, että ohi menee. Ja menihän se, yöllä tuuli niin,.että järki oli lähteä ja nyt on raikas 11 asteen aamu. Pääsääntöisesti täällä on koko ajan väärin pukeutunut, ja siitäkin saa valittaa, jos siltä tuntuu. Kyllä maailmaan typerämpääkin hälinää mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen suomalainen taitaa nauttia valittamisesta. Tuottaako valittaminen sitten jonkinlaista mielihyvää? Mene ja tiedä.
Kyllä kai siitä jotain pientä mielihyvää saa. Minä valitan siitä kun jotkut valittavat aina jostain.
Vierailija kirjoitti:
Onkos helsingissä ollut hellettä? Itse olen kreikassa ja yhtään ei tiedä mitä odottaa kun kotiutuu.
Me kotiudumme Suomeen ensikuussa ja hirvittää jos taas on yhtä kamalaa kuin kesäkuussa! Toivottavasti voisi uida ja nauttia vielä kesästä Suomessakin
Nyt nautitaan perrrkele hampaat irvessä hiki litisten painetaan menemään ja nautitaan.
Jotkut tykkää saunastakin, ei tämä vielä mitään ole.
Miksi ei saisi valittaa? Mikä oikeus muilla on valittaa talvesta, lumisateesta, pakkasista, vesisateista, pimeydestä jne jne?
Ei kaikki tykkää kaikesta. Itse en pidä helteistä, joku korkeintaan +22 on sopiva. Minä en valita syksyllä, enkä valita talvella. Joten olen ottanut oikeudekseni sanoa, että helteet on syvältä.
Perusteluina on, että helteitä ei juurikaan pääse pakoon. Töissä on kuuma, autossa on kuuma, kotona on kuuma, ei saa nukuttua kunnolla jne.
Helteet sitä paitsi tappaa ihmisiä maailman laajuisesti enemmän kuin joku pakkanen. Helteistä kärsii myös luonto ja eläimet. Kuinka moni helteiden ihannoija vie esim.vettä eläimille pihalle? Itse yritän muistaa joka päivä viedä ulos vesiastioita linnuille, oraville ja siileille. Näitä käykin paljon vesikupeilla päivän mittaan.
Onkos helsingissä ollut hellettä? Itse olen kreikassa ja yhtään ei tiedä mitä odottaa kun kotiutuu.