Päätin edellispäivänä lopettaa alkon käytön. Nyt on paha paikka!
Sillä pelkään että menen kauppaan sitä kuitenkin ostamaan. Tunti vielä aikaa.
Kommentit (7)
Älä pelleile, nyt nopeesti alkoon. Hopi hopi!!
Yritä jaksaa jos haluat olla selvinpäin.
No ole nyt rauhassa. Mieti etukäteen 15 minuuttia istuen alkoholin haittoja: krapulaa, rahanmenoa ja kännimokailuja jne. Mieti tekeekö vielä mieli juoda. Mieti myös etukäteen, mitkä tunteet saavat sinut juomaan: tottumus, tylsyys, riehakkuus, rentoutuminen jne. Jos tämän jälkeen tekee mieli vielä juoda, niin juo. Jos ei tee mieli, niin teet elämäsi parhaan päätöksen. Sadan kilometrin patikkareissu alkaa yhdestä askeleesta. Tsemppiä raittiuteen ja elämään yleensä!
Mieti sen edellispäiväisen päivän päätöksen taustalla olleita syitä.
Minä joskus nuorena päätin lopettaa ryyppäämisen oksennettuani koko seuraavan päivän. Se päätös unohtui viikossa.
Kaveri päätti lopettaa, kun oli tuhlannut viinaan rahansa, lääkäri pelotteli kirroosilla ja vaimo uhkasi avioerolla. Kaveri sitten lopetti.
Kiitos tsempeistä! Pahin on ohi kun ajattelen alkoholin (vähäisenkin) haittoja. Minulla kun on taipumusta masennukseenkin. Nyt otin ison lasin vichyä ja yritän kaikkeni. AA-kerhokin jo vilahti mielessä tän ongelmani kanssa. Olen kuitenkin ulkoisesti itsestäni huolehtiva ja tuntuu että on tosi hävettävää sinne ottaa yhteyttä. Vaikka kaltaisiani vartenhan se on.
Ap
Älä mene. Voin pitää sulle seuraa täällä jos haluat?