Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuus naisena sattuu ja hävettää - vertaistukea?

Vierailija
18.07.2025 |

Elämä vain meni niin. Parikymppisenä en ollut varma haluanko lapsia ja roikuin vuosia etäsuhteessa. Sitten seurustelin, mutta suhde ei toiminut ja 34-vuotiaana olin loputtoman onneton sen takia. 38-vuotiaana oli viimeinen mahdollisuus, mutta mies ei halunnut lapsia.

Nyt yli 40-vuotiaana luen uutisia vauvakadosta ja suren ja häpeän. Mutta minä yritin!

Muita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkin voi lapsia tehdä, jos niitä oikeasti haluaa, ennen vain yksityisellä, nykyään jopa julkisen terveydenhoidon piikkiin.

Vierailija
2/7 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei hävetä. Mutta huomaan että suvussa lapsia omaavia pidetään "normaalina" ja heidän ympärillä hyörii ihmiset. Lapsettomat sinkut ilmeisesti outoja joillekin ja jos ei ole uraputkessa. Mun on vaikea taas ymmärtää jos joku tuttu puhuisi lapsestaan koko ajan, ei itsestään virka mitään.

Vierailija
4/7 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkin voi lapsia tehdä, jos niitä oikeasti haluaa, ennen vain yksityisellä, nykyään jopa julkisen terveydenhoidon piikkiin.

Selvitin tätä aikoinaan mutta totesin,  etten halua yksin vanhemmaksi.

Vierailija
5/7 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääriä miehiä, omia valintoja. 

Vierailija
6/7 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsettomuutta pidä joutua häpeämään. Kamalampaa on se, että jotkut voivat / kokevat oikeudekseen arvostella ja jopa halveksia heitä, joilla ei ole kiinnostusta /omaa halua saada lasta. Tai joilla ei syystä tai toisesta ole lapsia, ei sitä ensimmäistäkään lasta, vaikka olisivat aina tai ainakin niin kauan kuin kykenevät muistamaan halunneet, toivoneet ja yrittäneet saada lapsen. Ei vaikka apua ja tukea olisi ollut monin tavoin, joilla oltaisiinbyritetty auttaa ja tukea ja mahdollistaa lapsen saaminen 

Luonto kohtalo,mikä lie voi tässä kohtaa olla hyvin julma ja ennalta arvaanaton 

Kaikki eivät myöskään halua saada lasta, enkä ymmärrä miksi kaikkien edes pitäisi haluta 

Adoptiokin voi olla parempi vaihtoehto kuin se, että lapsen "saisi" pakotettuna alistamisen tai muutoin vasten omaa tahtoa halua.

Kyse kun ei aina ole myöskään  "vain" lapsen saannista, vaan  monesti myös kaikesta sen työn sekä moninaisen huolten että vastuiden lankeamisesta, jota lapsen tulo vääjämättä useimmiten  tuo mukanaan seuraaviksi vuosiksi tai ainakin pariksi seuraavaksi vuosikymmeneksi lapsen saaneelle.

Uskovainen mies 

Vierailija
7/7 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Arg" Mitä helvettiä miksi nyt vasta huomasin, että ilm autocore toiminnon jälkeen ed kirjoituksessani kirjoitin adoptiosta kun tarkoitin tietysti aborttia.. 

Anteeksi

Uskovainen mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan