Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun kaveri esiintyy elämäntapaohjaajana

Vierailija
17.07.2025 |

Otsikossa ongelma. Eli miten toimisitte, jos joku tuttunne ottaisi kanssanne aina tuollaisen elämäntapaohjaajan roolin? Utelua syömisistä, sairauksista, liikkumisesta jne. Koko ajan olo kuin olisi toisen tarkkailtavana. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaisin suuni ja sanoisin, että en tarvitse neuvoja. Olisiko mitä?

Vierailija
2/7 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs sinun laita? Kysyisin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaisin olemasta tekemisissä. Minulla oli tuollainen kaveri. Hemmetin raskasta, kun syynäsi kaikkea ja aina olisi pitänyt olla kehittämässä itseään ja voimaantumassa millon mistäkin. 

Vierailija
4/7 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaisin olemasta tekemisissä. Minulla oli tuollainen kaveri. Hemmetin raskasta, kun syynäsi kaikkea ja aina olisi pitänyt olla kehittämässä itseään ja voimaantumassa millon mistäkin. 

Ihnettelikö tää sun kaveri, kun lakkasit olemasta yhteydessä? Sitä se just on, raskasta, kun toinen käyttäytyy kuin olisin tilivelvollinen hänelle. 

Vierailija
5/7 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa ärsyttävää! Pyydä häntä yksinkertaisesti lopettamaan. Tämän voi sanoa ystävällisestikin, että olen huomannut hänen puuttuvan sinun henkilökohtaisiin elämäntapavalintoihin yhä enemmissä määrin ja koet sen raskaana ja epäkunnioittava käytöksenä samalla ymmärtäen että ystävän tarkoitusperät eivät varmasti ole ilkeitä.

Monesti ihmiset, kun aloittavat itse elämäntaparemontin, voivat kokea ylpeyttä elämänsä uudesta terveellisestä suunnasta ja tuntevat että ovat nyt oppineet paljon uutta tietoa ravinnosta ja liikunnasta mitä tulee jakaa muille.

Tämä on ulkopuolisista vain rasittavaa, ja tekemättä katoamistemppua voit olla reilu ystävä ja huomauttaa asiasta. Jos juttu kääntyy saunomisen jälkeen negatiiviseksi, on välien etäänyttäminen silloin ajankohtaista. 

Vierailija
6/7 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, sanomisen - ei saunomisen jälkeen! Typo 6

Vierailija
7/7 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavaa, kyllä minunkin mielestäni. Mutta: onko hän ehkä ihan syystä huolissaan sinusta? Onko ulkonäkösi tai käytöksesi muuttunut radikaalisti? Oletko usein hänen seurassaan humalassa? Onko sinulta usein rahat loppu? Onko kotisi siivoton?