Kellä on nykyään varaa juoda baarien terasseilla? Järkyttävät hinnat,halvemmaksi tulee pussikaljailu
Kommentit (44)
Huomenna aion mennä terassille. Menen ensin pussilonkerolle rannalle ottamaan pohjat niin ei terassilla kulu niin paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Varaa on nyt 40+ iässä, mutta mieluummin istun oman talon pihassa. Saa valita musiikin itse ja vessaa ei tarvitse jakaa kuin oman porukan kesken.
Mukavuudenhalu tulee useinkin vastaan tällaisissa asioisssa. Ravintolassa syöminenkään ei ole enää hieno juttu, koska tympäisee se odottelu joka välissä. Raha on vain rahaa. Sillä ei ole niin väliä. Haluan nauttia.
Samoin. En ole käynyt missään terassilla tai baarissa yli kymmeneen vuoteen. Ulkoilmasta nautin omalla pihalla. Juomat jääkaappikylminä. Ja omat musat taustalle sopivalla volyymillä.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelin tuossa keväästä/alkukesästä että miten ihmeessä Helsingissä oli keskellä päivää terassit täynnä kun pikkuisen lämpeni. Silloin mulle vihdoin valkeni se miksi tämän maan taloustilanne on mikä on. Meillä on valtavasti ihmisiä etenkin kaupungeissa joilla on aikaa ja varaa istuskella keskellä päivää kaljalla työnteon sijaan. Ilmeisesti ovat jonkinlaisissa suojatyöpaikoissa.
Taidat olla jotenkin vähän yksinkertainen. Kaikilla työssäkäyvillähän onkin työaika klo 8-16 ja loma aina heinäkuussa neljä viikkoa joka ikinen vuosi.
No mä olen ainakin menossa baariin lauantaina kaverin kanssa. Ihan töistä saadulla palkalla maksan iltani.
N46
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla baarikaljan hinta oli vain 2-kertainen pussikaljaan verrattuna, nyt ero on jotain 8-kertainen. Mihin se raha uppoaa? Ei ainakaan tarjoilijan palkkaan...
Ihmiset ei käy baareissa, niin hinnat nousee. Kävin viimeksi baarissa kuusi ja puoli vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole ongelmana kaljanpuute. Vaan köyhien ja läskien itku
No lol, miten sait läskitkin tähän ympättyä. Se kaljahan tunnetusti ihmisen ulkonäköä parantaa eikä tuolla terasseilla näy ollenkaan kaljamahoja tai siideripömppiksiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa on nyt 40+ iässä, mutta mieluummin istun oman talon pihassa. Saa valita musiikin itse ja vessaa ei tarvitse jakaa kuin oman porukan kesken.
Mukavuudenhalu tulee useinkin vastaan tällaisissa asioisssa. Ravintolassa syöminenkään ei ole enää hieno juttu, koska tympäisee se odottelu joka välissä. Raha on vain rahaa. Sillä ei ole niin väliä. Haluan nauttia.
Samoin. En ole käynyt missään terassilla tai baarissa yli kymmeneen vuoteen. Ulkoilmasta nautin omalla pihalla. Juomat jääkaappikylminä. Ja omat musat taustalle sopivalla volyymillä.
Voin mennä joskus kaverin kanssa kaljalle, jos lähtee. Pussikaljalle puistoon siis. Ei voi muuta edes harkita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelin tuossa keväästä/alkukesästä että miten ihmeessä Helsingissä oli keskellä päivää terassit täynnä kun pikkuisen lämpeni. Silloin mulle vihdoin valkeni se miksi tämän maan taloustilanne on mikä on. Meillä on valtavasti ihmisiä etenkin kaupungeissa joilla on aikaa ja varaa istuskella keskellä päivää kaljalla työnteon sijaan. Ilmeisesti ovat jonkinlaisissa suojatyöpaikoissa.
Eh. Tai sitten ovat esim vuorotyöläisiä tai sote-sektorin työntekijöitä jotka aika pitkälti aloittavat lomakautensa toukokuusta ja viimeiset syyskuulle?
Ja hekö muka tulevat keskustaan baariin? Eiköhän ne olleet niitä jotka keskustassa muutenkin päiväsaikaan pyörivät, toimistojen paperinpyörittelijöitä.
Silloin kun
Baari oli koulun vieressä, niin käytiin siellä oluella ruokatunnilla joskus. En paljasta mikä koulu. Toisenkin koulun vieressä oli baari, niin ei koulupäivän päätteeksi päästy sitä baaria pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eh. Tai sitten ovat esim vuorotyöläisiä tai sote-sektorin työntekijöitä jotka aika pitkälti aloittavat lomakautensa toukokuusta ja viimeiset syyskuulle?
Työn tekemisen määrää ja tuottavuutta olisi kyllä mahdollista lisätä nykyisestä aika paljon.
Käyn kerran kesässä yksillä terassilla ja saatan ottaa kesällä myös saunakaljan. Muuten ei enää kauheasti maistu, on ikä tehnyt tehtävänsä.
Vierailija kirjoitti:
No mä olen ainakin menossa baariin lauantaina kaverin kanssa. Ihan töistä saadulla palkalla maksan iltani.
N46
Nuoremmille miehet tarjoaisivat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työn tekemisen määrää ja tuottavuutta olisi kyllä mahdollista lisätä nykyisestä aika paljon.
En viitsi tarttua provoosi kun et selvästi mitään mistään puhumastasi ymmärrä. Onnea valitsemallasi tiellä.
Ryyppääminen on vanhanaikasta. Nappi naamaan ja jauhoa nokkaan ja terassille juomaan vettä.
70-luvulla oli Helsingin yliopistonkin tiloissa alkoholitarjoilua. Ei ne baarit koulun vieressä mikään harvinaisuus ole nykyäänkään :D Esim oman kouluni vieressä oli 2min kävelymatkan päässä Alko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
Mun mielestä säälittävää toisten varaan laskea iltansa. Mä olen aikuinen nainen joka voi kyllä ihan itse maksaa juomansa. En ole mikään juomilla ostettava huo ra mitä jotkut miehet kuvittelee naisista. Kyllä mullekin juomia välillä tarjotaan, mutta en odota sitä keneltäkään. En ole koskaan odottanut.
Olet kyllä lapsellinen tapaus joka kuvittelee pysyvänsä aina nuorena ja luulet, että mun pitäisi nyt olla jotenkin surullinen iästäni. Mä menen baariin pitämään hauskaa kaverin kanssa enkä miehiä ja ilmaisia juomia kyttäämään. Seksini saa selvinpäin ihan muualta.
N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
Mikä ihmeen kommentti tämä nyt taas oli? :D Nytkö meidän yli 40v naisten pitäisi olla tästä kauhean loukkaantuneita? :D Huvittavaa kun täällä jotkut ulisee ja aukoo päätänsä naisille joilla vähän enemmän ikää. Aivan kuin joku pysyisi nuoren ikuisesti. Enkä kyllä ymmärrä miksi pitää jatkuvasti yrittää loukata yli 40v naisia. Huvittavia tuollaiset reppanoiden kommentit. :D Voi snif kyllä mua nyt itkettää todella paljon. Not.
Eikä siellä terassilla edes ole oikeasti hauskaa, terassille meno on vaan näitä iänikuisia teemoja joita pitää tehdä että on cool.
Silloin kun sote-alalla olin, niin kävin useinkin baarissa työkavereiden kanssa. Työyhteisö oli niin laaja ja keskustaan oli monellakin asiaa. Seuraa löytyi aina.