Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka ovat äärimmäisen pikkutarkkoja kotinsa suhteen?

Vierailija
16.07.2025 |

Mulla ei ole varaa kalliiseen sisutukseen ja kämppäkin on vuokrakämppä. Mutta en kestä minkäänlaista epähygienisyyttä tai tahroja. Kaiken pitää olla balanssissa, symmetristä ja tarkkaan mietittyä, suorassa, huolellista. Siivoan kaiken perusteellisesti ja aseptista työjärjestystä noudattaen, aseptisella silmällä. Kaiken pitää olla toimivaa, järkevää ja käytännöllistä. Kaikella pitää olla tarkoitus.

Tässä syy miksi en kykene asumaan kenenkään kanssa, muut ovat mielestäni sotkuisia ja epähygienisiä. Sairaanhoitajana huomaan miten ihmiset käyttäytyvät epähygieniesti ja taudinaiheuttajia levittäen. Itsestään selvät asiat eivät todella ole sitä muille.

Toisaalta tämmöinen vie paljon energiaa. Olen yrittänyt jättää sotkuja ja pientä epäjärjestystä huomiotta, mutta vaikeaa on :( 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt mitenkään äärimmäisen pikkutarkka mutta suhteellisen pikkutarkka kuitenkin. Pidän paikat puhtaampana kun kukaan tuntemani.

Vierailija
2/14 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on joitakin ongelmia käsittelemättä. Onko elämässäsi muuten kaaosta ? Et hallitse elämääsi ? Onko sinua käytetty hyväksi ? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla on joitakin ongelmia käsittelemättä. Onko elämässäsi muuten kaaosta ? Et hallitse elämääsi ? Onko sinua käytetty hyväksi ? 

Kyllä varmasti on jonkun asian oire. Varmaan jotain hallinnantunteen kanssa tekemistä. En tietenkään koko ajan ole rievun kanssa pyyhkimässä pintoja, mutta en voi tahroja kovin pitkään katsellakaan. 

Ap

Vierailija
4/14 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan itsekin hyvin järjestettyä ja puhdasta kotia ja se vaikuttaa mielenterveyteenkin positiivisesti kun on siistissä ympäristössä. Mutta kyllä niitä on siistejäkin kumppaneita, miksei se yhteiselämä onnistuisi toisen siistin ihmisen kanssa?

Vierailija
5/14 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on. Se alkaa heti siivota jos näkyy eteisessä yksi hiekanmurunen tai joku muu asia on hänen mielestä epäsiisti. 

Vierailija
6/14 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisyyden nimessä, tuo on sairasta. Itse en pystyisi tuohon. Tietty pidän asunnon siistinä, mutta mikäli itsellä on tiskipöydällä muutama tyhjä oluttölkki, niin oma maailma ei siihen kaadu. Vien ne kauppaan, kun sinne seuraavan kerran menen. Työhuone on välillä kuin pommin jäljiltä, kun välillä tulee rakennettua tietokoneita, niin ei kaikkia tavaroita hetkessä saa omalle paikalleen.

Vierailija
7/14 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ennen, mutta nykyään en masentuneena jaksa yhtään. Mulla on osa muuttokamoistakin vielä purkamatta ja muutin alkuvuodesta. 

Vierailija
8/14 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan luulisi tietävän miten hygieeninen kirjoitetaan.

Vierailija
9/14 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan luulisi tietävän miten hygieeninen kirjoitetaan.

molemmat muodot hyväksyttäviä, sinä senkin ilkeämielinen otus 

Vierailija
10/14 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuohon varmasti saisi jostain terapiamuodosta apua, tai sitten ihan jostain itse toteutetusta mielen muokkaamiseen tarkoitetusta jutusta, meditaatiosta tai sellaisesta.

Vierailija
11/14 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkomielle tai neuroosi siivoamiseen on eri asia kuin peruspuhtauden ja siisteyden arvostus. 

Siivous on työnä arvokasta ja voi olla raskastakin, mutta kotosalla, lähes harrastuksena, parhaimmillaan rentouttavaa.

Vierailija
12/14 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan siistiä, mutta kun on harrastuksia joita harrastan kotona niin ei voi välttyä siltä että kamaa on esillä. Jos tulee sellaisia vieraita joille tämä 'järjestys' ei sovi niin tietysti siivoan ennen heidän tuloaan.

Vierailija
13/14 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama juttu. Inhoan sotkua ja teen ylläpitosiivousta päivittäin. 

Olen nyt sukulaisen luona käynyt hoitamassa kissoja, kun ovat reissussa. Ärsyttää ne sotkut mitä  heillä on. Keittiön kaappien ovet ja välitila likaroiskeita täynnä. Lattiat, ovet, ikkunat pesemättä pitkältä ajalta. Kaikki eivät välitä. 

Vierailija
14/14 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kohtuullinen epäjärjestys ei haittaa, enkä siivoa normaalia enempää, mutta kaikki allergeenit stressaavat. Se että muut kuljettavat kotiin siitepölyä ja jopa eläinpölyä.