Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muuttamaan kerrostaloasuntoon ei saa huoneilmaa viileämmäksi?

Vierailija
08.04.2023 |

Täällä ei ole pattereita, ikkunan saa auki kyllä, mutta ei se viilennä ilmaa. Lattialämmitys on suljettu ja se ei vaikuta mitenkään

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa pitäisi olla "muuttamaani"

Vierailija
2/19 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaista, että on liian lämmintä. Ei tässä talossa ainakaan. Enemmänkin on kylmä, patterit ei ole olleet päällä maaliskuun lopusta alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmanvaihtokoneen jälkilämmityspatteri on säädetty liian kuumalle?

Vierailija
4/19 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei toimi patteri, huomasin, aloin säätämään pienemmälle niin ei mitään vaikutusta. Täytyy ottaa ti huoltoon yhteys. kaksi muuta patteria toimii

Vierailija
5/19 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa pitäisi olla "muuttamaani"

No millä tavalla olet muuttanut sitä? Mikset muuttanut sellaiseksi, että sen saisi viilennettyä?

Vierailija
6/19 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liesituuletin päälle ja ikkuna auki. Saattaa kesällä tulla tukalat paikat, jos nyt jo on liian kuuma.

Vierailija
7/19 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on ilmeisesti uudehkosta talosta? Ja onko vielä ikkunat etelään?

Meidän talo on valmistunut 2013 eikä ole edes sellaisia valtavia lattiasta kattoon olevia ikkunoita, mitä nykyisin joissain taloissa on. Mutta ikkunoita on eniten etelään päin ja kyllä huhtikuu on sitä aikaa, kun alkaa lämmöt nousta aurinkoisina päivinä. Nytkin on 24 astetta. 

Jos haluaa viileämmäksi, niin pitää hankkia ilmalämpöpumppu. Uudemmissa taloissa taloyhtiön hallitus saattaa tätä alkuun jarrutella, kun haluavat hoitaa ensin takuukorjaukset pois alta. Oma lapsi joutui kärvistelemään ensimmäisen kesän jossain 28-30 asteen lämpötiloissa, kun ei ollut vielä lupaa laittaa ilmalämpöpumppua. 

Jos ap on vuokra-asunnossa, niin eipä siinä itse pääse tekemään sitä päätöstä, laitetaanko ilmalämpöpumppu vai ei.

Vierailija
8/19 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 80-luvun kerrostaloasunto, kolme seinää rajautuu ulkoseinään. Vain kylppärissä on pieni patteri hieman päällä ja silti sisällä 24 astetta syksystä kevääseen.

Vierailija
9/19 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennettu 2015, koko ajan on 23 astetta. Ap

Vierailija
10/19 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa taloissa lämpö tulee asuntoon puhallettavassa sisäilmassa. Monissa taloissa tuloilman lämmitys on säädetty liian kovalle. Ilmoita huoltoyhtiöön, että asunnossa on liian lämmin. Jos se ei tepsi, kannattaa lähettää viesti taloyhtiön hallitukselle. Turha lämmitys maksaa, joten hallitusta luulisi kiinnostavan tuhlaamisen lopettaminen.

Vierailija
11/19 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa karmivalta ettei asukas voi säädellä itse lämpötilaa. Ja ettei pattereita ole. Että ap:n pitäisi soitella jonnekin säädön vuoksi. Puhallusilma voi sisältää naapurien ruuan käryä vai onko puhdasta?

Vierailija
12/19 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan ikkunoiden lähellä patterit olisivat tarpeen ja oma säätö. Samoin kylppärissä.

Vierailija
13/19 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerrostaloissa yleensäkään pysty itse vaikuttamaan asunnon lämpötilaan, paitsi korkeintaan läpivedolla, jos molemmilla puolilla on ikkunat.

Vierailija
14/19 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennettu 2015, koko ajan on 23 astetta. Ap

Tuohan on täydellinen tilanne.

Vierailija
15/19 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut koko talven ihan päinvastainen ongelma: maalämpö hajosi ja se korjattiin. Kaikki muut asunnot lämpenevät normaalisti, mun asunnossa on ollut tolkuttoman kylmä. 16-18 astetta.

Vierailija
16/19 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

viher punikki voi muuttaa takaisin peruna nauris kellariinsa. kiskoilla ja kadulla istuskelukin viilentää alapäätä.

Vierailija
17/19 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jotenkin että sellainen lämmin puhallusilma voisi kuivattaa ilmaa jopa liikaa. Entä positiiviset ja negatiiviset ionit. Entä vaikutus ilmanpaineeseen huoneessa tai sähköisyys jos ilma tulee laitteen kautta, eikä ulkoa. Ilmankosteus? Miksi ihmisille tehdään kokeita näillä, jos on totuttu toisenlaiseen.

Vierailija
18/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen viherpuniikki? Mua lähinnä ärsyttää tää kuumuus ja kuiva sisäilma. Sen takia varmaan onki niin väsynyt olo. Ap

Vierailija
19/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni asunto jossa kaikki ikkunat tai se ainut ikkuna on etelään, on pätsi. Muutin sellaisesta pois kaksi kuukautta sitten, vaihdoin saman talon pohjoispuolelle. Uudella asukkaalla näyttää olevan jo nyt kuuma kun parvekkeen ovi on aina auki. Lasitettu parveke vielä tehostaa kuumuutta. Valitin kuumuudesta aikoinaan mutta totesivat että ei voi mitään kun ei ole asennettu jäähdytysjärjestelmää. V. 2020 rakennettu talo kyseessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme