Lapsia ei opeteta uimaan
Nykyään vanhemmat vuoraavat lapsensa mieluummin kaiken maailman kelluntauimapuvuilla ja liiveillä sun muilla turvavälineillä eivätkä jaksa tehdä opetustyötä tai viedä lapsia uimakouluun. Ei lapsi opi uimaan jos tottuu kelluttelemaan kelluntapuku yllä. Ennen opeteltiin uimaan ja alkuvaiheessa korkeintaan joku rengas vyötäröllä. Opettakaa hyvät ihmiset lapsenne uimaan!!
Kommentit (83)
Mä olen syntynyt 70-luvulla, enkä osaa uida. Se missä asuttiin ei ollut lähellä rantoja, eikä uimahalleja. Eivätkä vanhemmat mihinkään kuskanneet.
Muistan oman nuoruuteni ja miksi inhosin järvivettä. Olimme veneellä menossa saareen, olin 6-vuotias. rantaan oli joku 10 metriä kun koira hyppäsi järveen. Isät uli takaapäin ja heitti minut perässä. En osannut uida. Vesi oli jääkylmää. Painuin veden alle. Sitten en varmasti muista, muistan vain että äiti kantoi märkänä minut rantaan ja mökkiloma oli siinä. Äiti ilmoitti että täältä lähdetään heti. Isä ei lähtenyt. Äiti vei minut veneeseen, työnsi veneen vesille ja veti moottorin käyntiin.
Oli siellä kai muutakin, ero tuli seuraavana talvena. Miehet ovat hulluja. Olen kyllä altaassa uinut ihan kaikki 4 suoritustasoa, mutta järvivettä inhoan edelleenkin jostain syystä, ehkä tuon tapahtuman takia.
Äiti-ihmiset syyttää tästä kouluja kun ne ei enää opeta lapsia uimaan.