Miksi nykyajassa on kaikki pielessä?
Haluaisin palata takaisin 2000-luvun alkuun.
Te kaikki olette pilanneet maailman. Kaikki on inhottavaa.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyäänhän on kaikki aivan loistavasti! Elämä on helppoa ja mukavaa, kaiken voi hoitaa omaan tahtiin ja omilla ehdoilla, palvelut on helposti saatavissa, jne. Tiede edistyy ja tieto täsmentyy jatkuvasti huimaa tahtia, on paljon kiinnostavaa seurattavaa, mm. epigenetiikka, avaruusbiologia, neurotiede.. Elämä on ihanaa <3
n45
Eikä oo. Perheet hajoo, nuoret voi huonosti ja naapurivaltio uhkaa.
MItä tuossa siis on sellaista, mitä ei ole ollut aina? Mun nuoruudessani 1970- ja 1980-luvuila pelättiin hyvin konkreettisesti ydinsotaa. Reagan oli vallan kahvassa lännessä ja joku Brezhnev idässä. Pyyhekumit puolitettiin, kynät katkaistiin koulussa että riitti kahdelle ja öljykriisin takia asunnot oli pakkasilla niin kylmiä, että piti pitää villapaita ja -sukat päällä ympäri vuorokauden. MIesopettaja ahdisteli tyttöjä ja pojat käpälöi oviaukoissa eikä ketään kiinnostanut puuttua asiaan. Luokkakaverini meni koulusta kotiin ja löysi isoveljensä sieltä kallo halki hakattuna. Tekijä oli toisen luokkakaverini isoveli. Molemmat oli tarkkiksella. Hiukan oli ikävät tunnelmat luokassa kun yhden veli oli tappanut toisen veljen.
Historiattomat kakarat ulisee kun ei ollut mieluista limpparia lähikaupassa eikä äiti päästä festareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös roomankin oikeastaan tuhonnut se, että ihmiset keskittyivät nautiskelemaan. Orjat tekivät työt.
Eikös länsimaissa ole juuri sama meininki. Orjien tilalla on halpatuotanto ja Suomessakin on halpatyövoimaa.
Kuka täällä keskittyy nautiskelemaan hallitusta lukuunottamatta ja kellä muka on edes vara nauttia mistään.
Esimerkiksi minulla! Rakastan elämääni ja kaikkia tekemisen ja kokemisen mahdollisuuksia, mitä nykyään on. Yhtenä esimerkkinä etätyö. Voin tehdä työtäni mistä päin maailmaa tahansa, koska tahansa ja usein myös niin vähän tai paljon kuin haluan. Olenkin yli puolet vuodesta milloin missäkin päin maailmaa.
Kun menen iltaisin nukkumaan, olen jo valmiiksi innoissani seuraavasta päivästä. Siitä, mitä mukavaa voikaan keksiä ja tehdä. Tai
Et ole huomannut, että esim vanhushoiva menee koko ajan huonommaksi. Etkä sitä, että on valtava työttömyys, joka voi kohdata sinua tai lapsiasi. Entä se, että naapurimaa on uhka nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös roomankin oikeastaan tuhonnut se, että ihmiset keskittyivät nautiskelemaan. Orjat tekivät työt.
Eikös länsimaissa ole juuri sama meininki. Orjien tilalla on halpatuotanto ja Suomessakin on halpatyövoimaa.
Kuka täällä keskittyy nautiskelemaan hallitusta lukuunottamatta ja kellä muka on edes vara nauttia mistään.
Täällä ostetaan halpatavaraa, jonka lapset on tehneet kaukana.
Täällä on lyhyt työaika. Esim mun isoisällä oli tehtaassa 1900-luvun alussa 12 tuntia vuorokaudessa raskasta työtä ja 6 päivää viikossa sitä samaa. Lomaa ei ollut lainkaan.
(Myöhemmin tuli viikon kesäloma ja sitten 2 viikon lopulta.)
No, minkä nyt kukin nautinnoksi kokee. Kiva jos sulla on töitä. Kolmellasadalla tuhannella ei ole, kun hallitus kaataa konkurssin 10 yritystä päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyäänhän on kaikki aivan loistavasti! Elämä on helppoa ja mukavaa, kaiken voi hoitaa omaan tahtiin ja omilla ehdoilla, palvelut on helposti saatavissa, jne. Tiede edistyy ja tieto täsmentyy jatkuvasti huimaa tahtia, on paljon kiinnostavaa seurattavaa, mm. epigenetiikka, avaruusbiologia, neurotiede.. Elämä on ihanaa <3
n45
MItä tuossa siis on sellaista, mitä ei ole ollut aina? Mun nuoruudessani 1970- ja 1980-luvuila pelättiin hyvin konkreettisesti ydinsotaa. Reagan oli vallan kahvassa lännessä ja joku Brezhnev idässä. Pyyhekumit puolitettiin, kynät katkaistiin koulussa että riitti kahdelle ja öljykriisin takia asunnot oli pakkasilla niin kylmiä, että piti pitää villapaita ja -sukat päällä ympäri vuorokauden. MIesopetta
Olen syntynyt 1960-luvun alussa. Minun elinaikanani kaikki meni parempaan suuntaan.
Ydinaseuhka ei ollut kovin suuri. En pelännyt sitä lainkaan. Nyt naapurimaa on jo aloittanut hyökkäilemisen.
Vierailija kirjoitti:
Individualismi, Suomessa kokoomus ja persut sekä heidän agendansa. Autoritäärisestä kasvatusmallista siirrytty pään taputteluun, auktoriteettejä ei tällä hetkellä ole. Tiktok.
Jos missasin jotain niin saa kertoa
Vuoden 1890 1914 välillä Manner-Euroopassa ja etenkin Keski-Euroopassa nousi useita uusia aatteita, teorioita ja kulttuurisia painotuksia, jotka edesauttoivat autoritaarisen nation al ism in kasvua. Usko rationalismiin ja positivismiin sekä materialismin palvonta menettivät suosiotaan, ja byrokratian, parlamentarismin ja tasa-arvopyrkimysten vastaisuus lisääntyi.
Uudenlainen skientismi kuten sosiaalidarvinismi rohkaisi r o d u n, elitismin ja hierarkian doktriineja sekä glorifioi sotaa ja vä kiv a ltaa. Luonnon ykseyden etsintä voimisti käsitystä biologisesti määräytyvästä kansakuntaidentiteetistä. Tämä vuorostaan lisäsi kurin ja auktoriteetin painotuksia yksilöllisyyden sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi minulla! Rakastan elämääni ja kaikkia tekemisen ja kokemisen mahdollisuuksia, mitä nykyään on. Yhtenä esimerkkinä etätyö. Voin tehdä työtäni mistä päin maailmaa tahansa, koska tahansa ja usein myös niin vähän tai paljon kuin haluan. Olenkin yli puolet vuodesta milloin missäkin päin maailmaa.
Kun menen iltaisin nukkumaan, olen jo valmiiksi innoissani seuraavasta päivästä.
Et ole huomannut, että esim vanhushoiva menee koko ajan huonommaksi. Etkä sitä, että on valtava työttömyys, joka voi kohdata sinua tai lapsiasi. Entä se, että naapurimaa on uhka nyt.
No ei tuo mitään tajua, se kuvittelee olevansa turvassa sillä tavoin kuin rikkailla aina on tapana kuvitella. Pää syvällä perseessä voi nukkua yönsä rauhassa kunnes saa kouraan irtisanomislapun ja koko kulissi romahtaa.
Se, että Venäjä uhittelee, ei ole mitään uutta. Ei pidä mennä mukaan hysteriaan vaan elää elämäänsä ja olla sillä lailla valpas, ettei ala mölistä älyttömiä netissä Venäjän eduksi, esim lietsoa paniikkia, tappiomielialaa ja näitä kansakuntaa hajottavia vihatrollauksia. Persut valitettavasti on liian tyhmiä kyetäkseen vastustamaan Venäjän viettelystä. Siksihän Putin niitä i d i o o t t e i naan käyttääkin.
Arvot, perinteet ja periaatteet ovat viturallaan. Ei paljon järki päätä pakota. Himot ja halut vallanneet syntisten pöydässä istuvat keskittymishäiriöiset ja lyhytpinnaiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Historiattomat kakarat ulisee kun ei ollut mieluista limpparia lähikaupassa eikä äiti päästä festareille.
On totta että oli helvettiä kun kaupat ei olleet kunnolla auki mutta silloin limppari maksoi yksi kymmenes osa päivän ruokarahasta nyt se on puolet.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ihan tätä tunnista. Älypuhelimen pakottaminen melkein joka asiaan on kyllä turhaa ja tyhmää touhua, mutta muutoin meillä on asiat oikein hyvin.
digitaalisaatio.
maallistuminen eli kristinuskon moraalin hylkääminen ja vasemmistolaisuus ja EU
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on lyhyt työaika. Esim mun isoisällä oli tehtaassa 1900-luvun alussa 12 tuntia vuorokaudessa raskasta työtä ja 6 päivää viikossa sitä samaa. Lomaa ei ollut lainkaan.
Mun isoisä sai miljoona omaisuuden rakentamalla taloja. Minä en saa riittävästi palkkaa jotta saisin edes LAINAA AJOKORTTIA VARTEN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n45
MItä tuossa siis on sellaista, mitä ei ole ollut aina? Mun nuoruudessani 1970- ja 1980-luvuila pelättiin hyvin konkreettisesti ydinsotaa. Reagan oli vallan kahvassa lännessä ja joku Brezhnev idässä. Pyyhekumit puolitettiin, kynät katkaistiin koulussa että riitti kahdelle ja öljykriisin takia asunnot oli pakkasilla niin kylmiä, että piti pitää villapaita ja -sukat päällä ympäri vuorokauden. MIesopetta
Hetkinen millaiseen kotiin? oliko velaton omakotitalo?
Maailma tarvisi maailmansodan, perusasiat ovat unohtuneet. Edellisestä maailmansodasta liian pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Miten selität sen että olen vasemmistolainen ja äärikonservatiivi ja uskis?
Vierailija kirjoitti:
Mee ny hihhuli ittees
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n45
MItä tuossa siis on sellaista, mitä ei ole ollut aina? Mun nuoruudessani 1970- ja 1980-luvuila pelättiin hyvin konkreettisesti ydinsotaa. Reagan oli vallan kahvassa lännessä ja joku Brezhnev idässä. Pyyhekumit puolitettiin, kynät katkaistiin koulussa että riitti kahdelle ja öljykriisin takia asunnot oli pakkasilla niin kylmiä, että piti pitää villapaita
Olen syntynyt 1960-luvun alussa. Minun elinaikanani kaikki meni parempaan suuntaan.
Ydinaseuhka ei ollut kovin suuri. En pelännyt sitä lainkaan. Nyt naapurimaa on jo aloittanut hyökkäilemisen.
Jotkut oli silloinkin enemmän pihalla kuin toiset :D Olen syntynyt 1965. Muistatko puheet neutronipommista, joka säteilyllään tappaa kaiken elämän mutta jonka painevaikutus on pieni, joten se ei tuhoa materiaa.
Kerrohan sellainen vuosiluku, jolloin Venäjä ei olisi sotinut jossain. 1960-luvulla oli esim. Kuuban ohjuskriisi, 1970-luvulla Tsekkoslovakian miehitys ja Afganistanin sota, Tsetsenian sota jne. Viimeksi Venäjä hyökkäsi Ukrainaan ja kohta sen jälkeen aseisti Hamasin, joka hyökkäsi Israeliin.
Venäjä ja NL ovat hyökänneet Suomeen ainakin 46 kertaa ja edelleen me olemme tässä. Lopeta housuihisi paskominen. Ilmastonmuutos on isompi uhkatekijä koko planeetan rauhalle kuin Venäjä, jonka pidämme kyllä kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Maailma tarvisi maailmansodan, perusasiat ovat unohtuneet. Edellisestä maailmansodasta liian pitkä aika.
Sota tulee. Ainoa tapa korjata talous ilman että rikkaat köyhtyy.