Onko jollain ystäviä, jotka ovat vähintään yhtä rakkaita kuin perheenjäsenet/sukulaiset?
Otsikossa kysymys. Eli mua kiinnostaisi tietää, kuinka tärkeitä ystävät voivat olla. Toki tuohon vastaukseen vaikuttaa, kuinka rakkaita ne itselle sukua olevat ihmiset ovat. Musta tuntuu, että moni ei hirveästi arvosta ystäviä ja monet ystävyyssuhteet jotenkin vaan ajan kanssa katkeavat.
Kommentit (4)
Sukulaiset, perhettä lukuun ottamatta, eivät ole mulle tärkeitä. Ystävät selvästi tärkeämpiä.
Ihan samoin ne sukulaissuhteet katkeaa. Serkut on mua vähintään 15v vanhempia, kun täti ja äitini kuoli niin eipä ole serkkuihin enää yhteyksiä.
Veli asuu 400km päässä paikkakunnalla johon ei muita yhteyksiä, hyvä jos kerran 5v nähdään.
Sitten taas äitini ystävä on ollut tärkeä ystävä mulle ja lapselleni äitini kuoleman jälkeen jo vuosia.
Omat ystävät on pitkälti elämäntilanteen mukaan, koulut/työpaikat vaihtuu ja etäisyys tekee tehtävänsä.
Olen joskus ajatellut asiaa. Minulle mittarina on se, että jos ystäväni lähtisi ulkomaille, niin huolettaisiko minua hänen turvallisuutensa samalla tavoin kuin pikkuveljeni turvallisuus, kun pikkuveljeni haahuilee poikaporukassa ulkomailla vaikkapa huristellen Saksan nopeusrajoituksettomia moottoriteitä ja minä olen ihan sydän syrjällään. 😅 Olen tuntenut samanlaista huolta vain yhdestä ystävästäni.
Ystävät eivät ole tärkeitä. Perhe on tärkein