Finnair onkin Euroopan huonoin lentoyhiö
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011366065.html
Onneksi me suomaliset olemme siihen kuitenkin tyytyväiisä ja pidämme sitä maailman parhaana lentoyhtiönä.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Yhtiöhän on sinänsä semiluotettava. Työntekijät nyt vaan ovat laiskoja ja ahneita, kuten Suomessa yleensäkin.
Niin tai työnantaja on ahne. No nyt se näkyy maineen menetyksenä joka varmasti koskee myös yhtiön lompakkoon.
Finnair on ongelmallinen siksi, että yhtiö viestii "laadukkuudesta' vaikka sen palvelut ovat halpalento-firmojen tasoa.
Loppujen lopuksi hyvin pienillä asioilla voisivat 'nostaa tasoaan' ja moni maksaisi hieman enemmän, TAI rehellisesti laskea tason 'halpalentoyhtiöksi'.
Otetaan pari esimerkkiä:
Olen usein lentänyt Wizzairilla Puolaan, ko. yhtiön koneet, palvelu, jne. on ihan hyviä. Sitten kerran varasin Finnairin sivuilta lennonsamaan kaupunkiin. Yllätys oli iso, Finnairin kone oli pikku purkki, ja paras: vessassa ei tullut hanasta vettä! Selvittelin asiaa, niin Finnairin alias Norran koneissa yleistä(!) käsienpesuallas kyllä oli, mutta sinne oli heitetty kosteuspyyhkeitä. Mietin mikä kakkamyrsky (kirjaimellisesti) voi tuollaisesta koneesta alkaa, kun yksi norolainen sattuu koneeseen... Myös henkilökunta käyttää samaa vessaa!
Toinen juttu on Norweigiankin koneet, ne on suht uusia, on hyvin jalkatilaa jne. =vaikuttaa paremmalta/laadukkaammalta mitä Finnair, vaikka nk. 'halpayhtiö'. Miksi kukaan valitsisi "p...skemman'" ja kalliimman, eikä halvempaa ja parempaa?
Ja joo, se ilmainen mustikkakeitto lennoilla EI todellakaan tee lentoyhtiöstä "laadukkaampaa", siihen vaaditaan vuonna 2025 vähän muuta ja enemmän...
Sitä se on kun ei nähdä metsää puilta. IAU on Euroopan huonoin ay-mafia.
Vierailija kirjoitti:
Alkoi vähän naurattaa kun olin Finskin lennolla Milanosta Helsinkiin. Lento oli jo reilusti myöhässä jonkun laukkuhässäkän takia. Istuin heti siinä business-luokan takana. Lentoemäntä kertoo business-luokan matkustajalle: Meillä ei valitettavasti ole ruokatarjoilua lakon takia, mutta välipalakeksiä ja mustikkamehua löytyy 🤣
Tää kuvastaa hyvin Finnairia. Paljonhan maksoi business-luokan liput. Pääsi istumaan verhon taakse ja sai välipalakeksin.
Kuvastaa hyvin älysi tasoa tuo kirjoitus.
En halveksi ketään niin paljon kuin IAU:n jäseniä, paitsi ehkä ahtaajia.
Vieläkö Finnairin toimitusjohtajalle maksellaan jättibonuksia?
Strategiat menee vuosi vuodelta metsään ja asiakkaat eivät ole tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoi vähän naurattaa kun olin Finskin lennolla Milanosta Helsinkiin. Lento oli jo reilusti myöhässä jonkun laukkuhässäkän takia. Istuin heti siinä business-luokan takana. Lentoemäntä kertoo business-luokan matkustajalle: Meillä ei valitettavasti ole ruokatarjoilua lakon takia, mutta välipalakeksiä ja mustikkamehua löytyy 🤣
Tää kuvastaa hyvin Finnairia. Paljonhan maksoi business-luokan liput. Pääsi istumaan verhon taakse ja sai välipalakeksin.
No enpä ollut minä, joka maksoi tuplahinnan jotta saa erikoiskohteluna verhon ja välipalakeksin 🤷 Taidat olla Finskillä töissä. Teidän taso on ihan surkea. Puuttuu enää, että koneita alkaa tippua kun huoltokin lienee ulkoistettu jollekin alihankkijalle.
Huono on. Eivätkä korvaa mitään, vaikka miten sössisivät kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä ollut minä, joka maksoi tuplahinnan jotta saa erikoiskohteluna verhon ja välipalakeksin 🤷 Taidat olla Finskillä töissä. Teidän taso on ihan surkea. Puuttuu enää, että koneita alkaa tippua kun huoltokin lienee ulkoistettu jollekin alihankkijalle.
Joo joo. Ilman muuta olen Finskillä, sinä lapsellinen munapää. Kateellinenkin vielä. Se "laukkuhässäkkäkin" = matkatavarat täytyy poistaa koneesta kun tavaroiden omistaja ei syystä tai toisesta matkustakaan, passin kanssa ongelmia tms. aivan lentoyhtiöstä riippumaton juttu.
Toivottavasti myydään ulkomaille.
Nostaisivat hintaa että sais palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo nyt yllätä. Joskus 10 vuotta sitten oli vielä ihan hyvä yhtiö, sitten uudistivat ja meni läskiksi ja sitten tuli tuo sota meni aivan levottomaksi
Finnair var helt botten redan långt tidigare. Man har alltid undvikit Finnair, efter ca. 150 flygningar med bolaget.
Sitten iau voi vähentää palkkoja kun ovat niin surkeita
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut tyytyväinen, eikä ole moni muukaan. Mutta meillä ei ole kuin yksi lentoyhtiö, joten vaikeaa sitä on muita kotimaisia vertailla. Sama se on kun on vain yksi junayhtiökin, helppoahan niiden on väittää olevansa Suomen paras.
Lentoyhtiöitä on helppo vertailla.
Finnair on perseestä koska siellä on säästetty liikaa ja homma EI TOIMI.
Finnair on varjo entisestään -yhtiönä. Ystävälliset lentoemännät eivät tässä tapauksessa enää riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä ollut minä, joka maksoi tuplahinnan jotta saa erikoiskohteluna verhon ja välipalakeksin 🤷 Taidat olla Finskillä töissä. Teidän taso on ihan surkea. Puuttuu enää, että koneita alkaa tippua kun huoltokin lienee ulkoistettu jolle
Munapää? Tosi aikuismaista. Juu. Ei liittynyt se laukkuhässäkkä lentoyhtiöön, mutta kerroin tuon jotta voidaan ymmärtää, että siinä oli lento myöhässä, joten ihmiset oli jo muutenki stresaantuneita. Siihen kruununa päälle business-luokalle tarjotaan jotain elovenan välipalakeksejä. Eikö Finski edes pystynyt itse hankkimaan vaikka kaupasta jotain tarjoiluja näille. Tosi noloa.
Eikös se Postin pilannut ole nyt Finskin johdossa? Samalta alkaa näyttämään, eli sitä saa mitä tilaa.
Tämä on joku suomalaisten outo massaharha että täällä kaikki olisi maailman parasta. Hyvä että saadaan vähän realismia.
Kiitos Ay-liike, saitte ajettua Finnairin alas.