Helteellä syöminen.
Huvittavaa miten muut vinkuvat miten ei helteellä voi syödä ruokaa. Kuka kieltää? Ihan asenne juttuja nämäkin. Turha valittaa jos kroppa lopulta antaa periksi.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Kun urheilee ja elää säännöllistä elämää päivästä toiseen, ei helle juuri vaikuta tekemisiin eikä syömisiin. Vähän tietysti 30 asteen helteet uuvuttaa jne, mutta ei mitään totaali ruokahalun menetystä todellakaan tapahdu.
Jaa, minä en urheile helteellä, ei se ole terveellistäkään. Lähinnä uin järvessä. Kuuma keittiö ei todellakaan houkuttele.
Mitkä pöljät muutenkin aina hokevat, että vain läskit ja huonokuntoiset eivät nauti helteestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun urheilee ja elää säännöllistä elämää päivästä toiseen, ei helle juuri vaikuta tekemisiin eikä syömisiin. Vähän tietysti 30 asteen helteet uuvuttaa jne, mutta ei mitään totaali ruokahalun menetystä todellakaan tapahdu.
Jaa, minä en urheile helteellä, ei se ole terveellistäkään. Lähinnä uin järvessä. Kuuma keittiö ei todellakaan houkuttele.
Mitkä pöljät muutenkin aina hokevat, että vain läskit ja huonokuntoiset eivät nauti helteestä?
Mä olen läski ja huonokuntoinen ja nautin täysin rinnoin helteestä. Olin tänäänkin yli 6 tuntia ulkona. Kävin mm. ostoksilla, syömässä ulkona, kuntosalilla ja uimassa. Kävelyäkin tuli ihan mukavasti. Lämmönsäätely toimii läskinäkin kun siitä pitää huolen.
t. joka päivä saunoja ja talvisin avantouija läski huonokuntoinen vanhus
Vierailija kirjoitti:
Keitoilla menen isona miehenä näin helteillä, ei maistu suuret ateriat. Juuri söin nakkisopan lounaaksi.
Kananmuna ja leipä siihen kylkeen.
Sinä olet lyhyt ja tukevahko nainen, Tuula. Et iso mies. Usko jo.
Antaa periksi? Ei keho siihen kuole jos ei yhtenä päivänä oikein mitään syö. Eikä vielä kahdestakaan päivästä tai kolmesta. Suolaa toki pitäisi saada.
En syö helteellä lämmintä ruokaa lainkaan. Leipää syön, erilaisia salaatteja, pähkinöitä ja hedelmiä. Ja urheilujuomia menee. Ostin tänään myös mansikoita, mutta ne olivat jotenkin vetisen makuisia, vaikka näyttivät hyviltä.
Vierailija kirjoitti:
No ei paljon huvita kokkailla. Eli voileivillä ja mikroruoilla mennään. Tomaatteja, banskua ja hedelmiä välipalaksi.
Pikkusuolaista menee aika paljon.
Täällä hautuu bolognese ja raviolit:) Hyvin huvittaa kun tykätään kunnon ruuasta
tänään syönyt aamulla kaurapuuroa, muut ateriat ovat olleet riisipiirakoita juustolla, pari pätkää kurkkua, paljon vettä. Helteellä voi herkästi lämpöuupumus yllättää jos ei muista syödä ja se olo on aika ärsyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä niitä tyhmiä riittää. Minulla taas toisin päin, ylipainosta huolimatta teen lomilla pitkiä 20 - 30 km kävelyitä kaupungilla tai luonnossa oli hellettä tai ei. Olen myös nuorempana ollut useamman vuoden töissä Thaimaassa enkä kärsinyt kuumuudesta vaan nautin siitä. Opin ulkomaanvuosina juomaan tarpeeksi nestettä ja se auttaa Suomenkin helteissä. Syön muuten normaalisti, mutta kuumat keitot, kahvi tai tee eivät maistu, muu lämmin ruoka ei ongelma.
Asuinmaassani on pitkät ja lämpimät kesät. Keittiömme on kiinni nelisen kuukautta kesäkaudella ja kaikki ruoka valmistetaan parvekkeella - siellä käytössä grilli ja airfryer. Asuntoa kun ei tee mieli kuumentaa enää yhtään! Ainoastaan jos on viileämpi sadepäivä niin laitetaan uuni päälle ja tehdään isompi satsi jotain ruokaa mitä voi pakastaa.
Lounaaksi tulee syötyä yleensä salaatteja, itselle riittää välillä ihan maustamaton jogurtti tuoreilla marjoilla ja pähkinöillä. Illallista syödään aika myöhään että on ehtinyt ilma vähän viilentyä. Sitten grilliin lihaa, kanaa tai kalaa, airfyeriin kasviksia tai perunaa ja kylkeen salaattia tai pilkottuja vihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan jos ei voi syödä, ehkä suomella on toivoa jos helteet jatkuvat. Ollaan muuten Euroopan lihavin kansa tuossa tuokiossa.
Monelle todella tekisi hyvää olla nestemäisellä kuurilla. Eikä se tarkoita siideriä tai olutta. Joka toinen suomalainen aikuinen on lihava. Järkyttävää.
Minä laihdun kyllä ihan kiinteällä ruualla.
Kun oli edellisviikolla 8pv 34-37 lämmintä ja tuli juotua vettä ylenmäärin paino nousi 1,5kg. Kun lopetin turhan juomisen paino putosi taas. Vesi turvottaa hirveästi!!
Vierailija kirjoitti:
No ei paljon huvita kokkailla. Eli voileivillä ja mikroruoilla mennään. Tomaatteja, banskua ja hedelmiä välipalaksi.
Pikkusuolaista menee aika paljon.
Just joo, ensin sitä pikkusuolaista ahdetaan kitaan pitkin päivää ja huomenna jo itkettää kun on turvonnut ja ruma olo. Äly hoi!
Kyllä minulla ainakin on nälkä, en ole ylipainoinen ehkä hieman alipainoinen ja eilenkin illallla tein 6 lämppäriä, joiden päällä sipulia , tomaattia ja juustoa, kaikki meni.
Ei tee mieli mitään lämmintä eikä raskasta. Mansikoita, tuoretta ananasta, siemeniä ja kreikkalaista jogurttia menee. Salaattia, tomaattia, kurkkua, savukalaa korkeintaan. Ajatuskin lämpimästä ruuasta kuvottaa.
Itse asiassa me kädellliset olemme tasalämpöisiä ja yllätys yllätys kehon jäähdyttäminenkin kuluttaa energiaa. Jos ja kun kehossa ei ole ylimääräistä rasvaa ja hiilihydraatit on kulutettu, niin pelkän veden juonti tai muun nissä ei ole energiaa ei riitä vaan on joko syötävä tai juotava jotain mistä energiaa saa ja kykenee jäähdyttämään itseään.