Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen alue on Ruoholahti Hesassa? Ollaan muuttamassa sinne miehen työn perässä : )

Vierailija
14.07.2025 |

Ollaan nähty ainoastaan kuvia asunnosta. 4 h, k, sauna, wc parveke 90 neliötä. Näyttäisi olevan rauhallisella sivukadulla. Toinen kerros. Alle 100 m metrolle.

Ei päästä ehkä katsomaan asuntoa ennen koulujen alkua ja muuttoa elokuun alussa.

Eikö Ruoholahti ole samanlainen alue kuin Lauttasaari ja Kulosaari? Olen ollut opiskeluaikoina kylässä Lauttasaaressa ja se oli ihanaa aluetta mutta Ruoholahti näyttää kuvissa paljon kaupunkimaisemmalta ja uudemmalta.

Minua kiehtoo alueen merellisyys ja hyvät palvelut, joita meille on kehuttu. Olisi kiva päästä nauttimaan siitä Helsinki-fiiliksestä jota tähän asti on nähnyt vaan teeveessä.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata muuttaa, paha rikos /huume ongelma. Näet kyllä.

Vierailija
22/64 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten joku ostaa asunnon käymättä katsomassa itse??? Lauttasaari on ziljoona kertaa parempi.

Kyseessä vuokra-asunto, joka löytyi työnantajan avulla. Mutta ei työsuhdeasunto kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin sieltä. Oli hyvä lapsuus!! Todella hyvä. Nykyään siellä on jätkäsaaren uusi puoli, joka ei tietenkään niin rakas itselle. Ihmisiä nykyään ehkä liikaa ja ihme nousukkaat ärsyttää jos huonotapaisia.

Mutta edelleen tosi hyvä paikka! :) itse viihdyn nykyään muualla kun keskustan lähellä. 🙂

Vierailija
24/64 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata muuttaa, paha rikos /huume ongelma. Näet kyllä.

Hui kauhea! Ihanko totta?!?!

Vierailija
25/64 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva alue, toki urbaani lieveilmiöineen. Turvalliseksi olen kokenut. Kuljen päivittäin läpi metrolle Jätkäsaaresta.

Ruoholahdessa on konservatorio, jossa on paljon ilmaiskonsertteja ja oppilasesityksiä, hyvät kaupat mm.Cittari ja kivat ulkoilumaastot Hietaniemen puolella (pääsee kätevästi tunnelia pitkin, eikä tarvi ylittää isoja teitä).

Eikä keskustakaan ole kaukana

Niin ja Kaapelitehdas ja Tanssintalo eli paljon kaikkia kivoja tapahtumia ja kulttuuria. Lähellä kaikkea.

Vierailija
26/64 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä lähiö keskeisellä paikalla. Hyvät yhteydet metron ansiosta niin itään kuin espooseen. Jos työpaikat ovat tyyliin toisella työpaikka Kalasatama/Hakaniemi ja toisella Keilaniemi/Tapiola, niin autolle ei tarvetta. Parkkipaikat kalliita, autoa ei kannata pitää jollei sille ole oikeaa käyttöä. 

En ole asunut Ruoholahdessa, mutta olin siellä töissä 2003-2022 ja alua sitäkautta tuttua.

Montakos iltavuoroa teit?

Vierailija
27/64 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän yllättyneenä luin kommentit.

Ollaan siinä käsityksessä, että Ruoholahti on ns hyvää aluetta: paljon yritysten konttoreita, venepaikkoja, hyviä ruokapaikkoja, joku kansainvälinen koulukin jne.

Oletteko nyt varmasti ihan tosissanne, vai trollaatteko vain?

Onhan se erinomaista aluetta. Asuntojen neliöhinta on koko Suomen 10. korkein eli korkeampi kuin esim. palvotussa Munkkiniemessä tai Paloheinässä. Kauppakeskus on laadukas ja paljon hyviä ravintoloita löytyy mm. Hietalahden puolelta.

Vierailija
28/64 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä alue. Ei yhtä viihtyisä kuin Laru tai Kulis jotka on vanhempina alueina väljempiä. Toisaalta parempi sijainti kuin noilla, varsinkin Kuliksella ja tosiaan alueella on kantakaupungin paras ruokakauppa ja yhden metropysäkin päässä kaikki muut keskustan palvelut.

Vierailija
29/64 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvä alue, paljon vuokralaisia, rikollisuutta todella paljon. En todellakaan muuttaisi.

Vierailija
30/64 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihan hirveä ja kallis betonihelvetti, en muuttaisi.

Vierailija
31/64 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala läpikulkuslummi, Betonia ja moottoritien pölyt ja mölyt. En ikinä haluaisi sinne. Lauttasaari.

Vierailija
32/64 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kotoisin sieltä. Oli hyvä lapsuus!! Todella hyvä. Nykyään siellä on jätkäsaaren uusi puoli, joka ei tietenkään niin rakas itselle. Ihmisiä nykyään ehkä liikaa ja ihme nousukkaat ärsyttää jos huonotapaisia.

Mutta edelleen tosi hyvä paikka! :) itse viihdyn nykyään muualla kun keskustan lähellä. 🙂

Minkä ikäinen olet ja kasvoitko niinku missä? Lepakossa?

Vierailija
33/64 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki alueet metron varrella on muuttuneet  viimeisen parin vuoden aikana tosi huonoon suuntaan. Ihan turha muistella, miten rauhallista jossain oli vuonna 2022, kun ei vaan ole enää yhtään samanlaista. 

Vierailija
34/64 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaari on Lauttasaari ja Ruoholahti...no, on Ruoholahti. Laruun voisin muuttaa milloin tahansa, mutta Ruohoahtea harkitsisin hyvin pitkään. Ruoholahdessakin on varmasti niitä ns. hyviä alueita ja sitten niitä ei niin kivoja. Toki mös naapureista kovin paljon riippuu, millaista se asuminen on. 

Vierailija
35/64 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Ruoholahdenkadulla joitakin vuosia ja äitini asuu Hietalahdenkadulla. Ei koskaan mitään häiriöitä. Noilla kulmilla on enimmäkseen osaketaloja. Vuokrataloja lienee  Itämerenkadulla enemmän, saattaa olla hiukan häiritsevää joskus, mutta itse en koskaan ole kokenut häiriöitä, en metron  liepeillä enkä muuallakaan. Tosin muutin Lauttasaareen ja sieltä en lähtisi kulumallakaan.

Vierailija
36/64 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä suosittelisi Laruakaan nykyään. 

Vierailija
37/64 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 lisää vielä, että riippuu mille kadulle olet muuttamassa.

Vierailija
38/64 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on aika paljon vuokrakämppiä eli ei niin hyvä alue. Betonislummi.

Vierailija
39/64 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoholahti ei ole ollenkaan kuten Lauttasaari tai Kulosaari, jotka on porvarillisia alueita. Ruoholahti on lähellä keskustaa, joten siellä on kalliit neliöhinnat, ja lyhyt matka kivoihin paikkoihin. Vuokratalojen suuri osuus, ruma 90-luvun arkkitehtuuri, levottomuus ja sijainti läpikulkualueena tekevät siitä kuitenkin vähemmän halutun alueen. Tuskin siellä mitään hyviä ravintoloitakaan on. Metroyhteydet on hyvät, mutta kun Espoon bussiliikenne on ajettu alas, ei liikenneyhteydet muualle ole kaksiset. En tiedä ketään helsinkiläistä, joka erityisesti haluaisi asua Ruoholahdessa. Tunnen monia, jotka ovat hetken aikaa asuneet ja oli kuulemma ihan OK.

Vierailija
40/64 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoholahti ei ole ollenkaan kuten Lauttasaari tai Kulosaari, jotka on porvarillisia alueita. Ruoholahti on lähellä keskustaa, joten siellä on kalliit neliöhinnat, ja lyhyt matka kivoihin paikkoihin. Vuokratalojen suuri osuus, ruma 90-luvun arkkitehtuuri, levottomuus ja sijainti läpikulkualueena tekevät siitä kuitenkin vähemmän halutun alueen. Tuskin siellä mitään hyviä ravintoloitakaan on. Metroyhteydet on hyvät, mutta kun Espoon bussiliikenne on ajettu alas, ei liikenneyhteydet muualle ole kaksiset. En tiedä ketään helsinkiläistä, joka erityisesti haluaisi asua Ruoholahdessa. Tunnen monia, jotka ovat hetken aikaa asuneet ja oli kuulemma ihan OK.

Eivät neliöhinnat ovat mitenkään kiveen hakattuja. Jos Ruoholahti olisi ei-haluttu alue, neliöhinnat olisivat matalammat ihan riippumatta etäisyydestä keskustaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi