Miksi tunikaa pidetään nolona vaatteena?
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Voitteko vihdoin vastata mikä meitä ylipainoisia keski-ikäisiä naisia sitten pukee? Missä asussa nyt näillä helteillä saa liikkua??
Mekot, midihameet, leveälahkeiset pellavahousut
Älkää oikeasti peitelkö vartaloanne mihinkään suojatunikoihin. Rohkeasti vain mekkoa, hametta ja liehuvia lahkeita.
Miesten vihellyksistä tai katseista ei kannata häiriintyä.
Jos mä pukeutuisin niin, että mahani näkyisi, niin valitusta tulisi siitäkin. Nyt näet vain ruman vaatekappaleen. Ajattele, jos vaate olisi sinällään nätti, mutta paljastaisi mun kauhean muotoisen kehoni.
Vierailija kirjoitti:
Jos mä pukeutuisin niin, että mahani näkyisi, niin valitusta tulisi siitäkin. Nyt näet vain ruman vaatekappaleen. Ajattele, jos vaate olisi sinällään nätti, mutta paljastaisi mun kauhean muotoisen kehoni.
Kuka valittaisi sun mahasta? Ketään ei kiinnosta sun mahas, sori vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska jostain syystä maailma on tehnyt kollektiivisen päätöksen pitää +45 -vuotiaita naisia tyhminä ja noloina ja sen takia kaikki heidän suosimansa asiat nähdään myös tyhminä ja noloina. Haukkumalla tunikoita, kerrot lähinnä se, että olet omaksunut nuo järjettömät asenteet.
Tunika hoikalla nuorella naisella ei koskaan aiheuta haukkumista, joten vika ei voi olla vaatteessa.
En oo ikinä nähnyt alle 35v. naista joka käyttäisi vuonna 2025 tunikaa. Ne oli joskus 2012 nuorempien juttu, mutta ei enää. Onneksi.
Kerro mulla, mitä nuorempi (tai miksei myös vähän vanhempi) pukee päällee, kun ei halua esitellä pers- eikä rintavakoaan?
Siis millainen vaatetus "säädylliselle" naiselle tavalliseen arkeen?
Tässä vaihtoehtoja:
Ihan hirveät nuo kaksi vikaa; liian lyhkäseksi pätkityt housut, joilla on leveyttä kuin 10 hengen teltalla, ja muodoton tylsä valkoinen t-paita. Aivan järkyttävä yhdistelmä yhtään kenellekään! Toi mallikin näytti hirveältä niissä. Eikä noista mikään sovi pulleammalle ihmiselle, ei mikään. Tunikat pesevät nuo mennen tullen, ja sanon näin vaikken itse edes käytä tunikoita.
Nuo kuvissa olleet mallit ei olleet sitten yhtään paksumahaiselle tädille sopivia. Luulenpa että ei löytyisi edes kokoja.
Leveälahkeiset liehuhousut, vedetäänkö vyötärö mahan päälle vai alle?
Tyköistuva mekko, hei haloo?
Vierailija kirjoitti:
Tunika (+leggingit) on yleensä trikoota, joka ei näytä hyvältä aikuisen naisen päällä. Ihminen, joka on laittanut päällensä tunikan, ei näytä puetulta, vaan siltä että on vain vetäissyt kaapista jotain päällepantavaa ja mennyt sieltä mistä aita on matalin.
Siis ihan paras asu trikooleggarit ja päällä t-paita tai tunika. Jalassa talvella villasukat sisäsukkien päällä. Jos on superkylmä ja saanut ulkona syväjäädytyksen, voi vetäistä polveen asti ulottuvat villasukat ja neuletakin (nyppyyntyneen) päälle.
Eihän tuon asun ole tarkoituskaan olla edustusasu vaan mukava kotiasu. Ja sillä voi mennä kauppaankin, kun kiskaisee pitkän untuvatakin talvella päälle, niin leggaria jää pieni pätkä väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko vihdoin vastata mikä meitä ylipainoisia keski-ikäisiä naisia sitten pukee? Missä asussa nyt näillä helteillä saa liikkua??
Minihame pukee vain ja ainoastaan hoikkia.
Vierailija kirjoitti:
Pistä vaan crop top ja hotpäntsit ylle ja rohkeasti kesäkadulle!! Saavat miehet sitä mitä tilaavat.
Miksi aina noita pellavahousuja?! Ne rypistyvät alle aikayksikön, kurtistuvat pesussa.
En ole silittänyt vaatteitani vuosiin, enkä aio alkaakaan. Vaatteiden pitää olla pese-ja-pidä.
Pellavahousut tekevät ei-mallin mitoissa olevasta pulimummon näköisen. Todella epäsiistin näköiset.
Tietty voi hankkia sekoitekankaiset tai keinokuituiset, jotka eivät rypusty. Mutta samalla menetetään pellavan hyvät puolet kesävaatteena.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla ylipainoinen? Ei keski-iässä tarvitse oletuksellisesti olla lihava eikä ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Älkää oikeasti peitelkö vartaloanne mihinkään suojatunikoihin. Rohkeasti vain mekkoa, hametta ja liehuvia lahkeita.
Miesten vihellyksistä tai katseista ei kannata häiriintyä.
Millä tavoin tunika muka peittää enemmän kuin liehuvat lahkeet tai väljät mekot/hameet? Tunikahan ei yllä edes polvien alle, joten nuo mainitsemasi vaatteet ne vasta peittävätkin vartalon. Haloo!
Vierailija kirjoitti:
Nuo kuvissa olleet mallit ei olleet sitten yhtään paksumahaiselle tädille sopivia. Luulenpa että ei löytyisi edes kokoja.
Leveälahkeiset liehuhousut, vedetäänkö vyötärö mahan päälle vai alle?
Tyköistuva mekko, hei haloo?
Tarkoitus oli ideoida ja näyttää minkä tyylisiä voi käyttää, ei teidän just noita vaatteita tarvitse ostaa. Mekoissa lähinnä viittasin helman pituuteen. Sovitat sitten kaupassa istuuko sinun vartalollesi, minä en täältä ruudun takaa sitä voi ennustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leveälahkeisissa pellavahousuissa laiheliinitkin näyttävät tynnyriltä, puhumattakaan ylipainoisista,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunika (+leggingit) on yleensä trikoota, joka ei näytä hyvältä aikuisen naisen päällä. Ihminen, joka on laittanut päällensä tunikan, ei näytä puetulta, vaan siltä että on vain vetäissyt kaapista jotain päällepantavaa ja mennyt sieltä mistä aita on matalin.
Siis ihan paras asu trikooleggarit ja päällä t-paita tai tunika. Jalassa talvella villasukat sisäsukkien päällä. Jos on superkylmä ja saanut ulkona syväjäädytyksen, voi vetäistä polveen asti ulottuvat villasukat ja neuletakin (nyppyyntyneen) päälle.
Eihän tuon asun ole tarkoituskaan olla edustusasu vaan mukava kotiasu. Ja sillä voi mennä kauppaankin, kun kiskaisee pitkän untuvatakin talvella päälle, niin leggaria jää pieni pätkä väliin.
Kotiasuna on aivan ihana kun kivat leggarit, jotka tuntuu kuin toiselta iholta ja jokin tunika/paita ja lämpimät sukat, jotka ei kiristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minihame pukee vain ja ainoastaan hoikkia.
Siis miDihame! Kiitos autocorrect 😂.
Ja lisään vielä, että pitää olla pitkä, koska tuon mittainen hame katkaseen jalat luonnottomasti, jolloin lyhyt näyttää vieläkin lyhyemmältä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina noita pellavahousuja?! Ne rypistyvät alle aikayksikön, kurtistuvat pesussa.
En ole silittänyt vaatteitani vuosiin, enkä aio alkaakaan. Vaatteiden pitää olla pese-ja-pidä.
Pellavahousut tekevät ei-mallin mitoissa olevasta pulimummon näköisen. Todella epäsiistin näköiset.
Tietty voi hankkia sekoitekankaiset tai keinokuituiset, jotka eivät rypusty. Mutta samalla menetetään pellavan hyvät puolet kesävaatteena.
Tässä haettiin kesävaatteita keski-ikäisille ja pellava hengittää hyvin sekä näyttää materiaalina hyvältä keski-ikäisillä. Kuten itse sanoit, voi etsiä vaikka 50% pellavahousut jos ne pysyisi paremmin suorana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka valittaisi sun mahasta? Ketään ei kiinnosta sun mahas, sori vaan!
Kovasti vaan näyttää kiinnostavan.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leveälahkeisissa pellavahousuissa laiheliinitkin näyttävät tynnyriltä, puhumattakaan ylipainoisista,
Pellava rytistyy heti kun istuu sen ensimmäisen kerran. Vaikka kuinka nätit kaupassa, mutta tosi epäkäytännöllinen.
Paljastaisitko vaatekaappisi sisällön; millaisia kesävaatteita käytät?
Kauluspaitoja, farkkuja, pellapöxyjä...?