Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisesta ketjusta tuli mieleen, että miten pitkän ulkomaanmatkan pärjäisitte 30 litran repulla?

Vierailija
14.07.2025 |

Mulla on nyt tullut usein mainoksia vastaan sellaiselta firmalta kuin Zeeksack. Heillä on 30 litran reppu johon saa sisälle väliseinät ja näyttää oikeasti hyvältä repulta. On paljon hyviä arvosteluita, mutta mietin, että onko oikeasti niin hyvä mitä luvataan. 

Kyse siis tästä repusta

https://www.zeeksack.fi/collections/reput/products/the-organizer

Tuli tämä aihe siis mieleen toisesta ketjusta jossa joku suunnitteli kahden viikon Skotlannin matkaa ja ottaa rinkan mukaan. Siellä jotkut kirjoitti, että pärjää kyllä tavallisella repulla. Mietin, että en mä ainakaan millään ihan tavallisella repulla pärjäisi tuon pituista reissua.

Matkustelija-79

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin perheen kanssa Thaimaassa käsimatkatavaroilla kuukauden. Siis jokaisella oli se n. 30l reppu. 

Asunnossa pesukone ja pyyhkeet, lakanat yms. 

Pelkkää kesävaatetta otettiin kaikille mukaan. Pesuaineet, hammasharjat yms. ostettiin vasta perillä.

Hyvin pärjättiin.

-neljän äiti 

No tuo on melko eri asia kun on kerran käytössä pesukone. Täysin eri asia kuin sen toisen ketjun ap:n tilanne. Kaksi viikkoa reissussa ja yöpymiset hotelleissa. 

Matkailija-79

Itse olen kiertänyt maailmaan ympäri rinkan kanssa ja yöpynyt hotelleissa, hostelleissa, milloin missäkin. Monissa hotelleissa on pyykinpesumahdollisuus, se täytyy vaan kysyä. Myös itsepalvelupesuloita on lähes jokaisessa sivistyneessä valtiossa.

Joo, ei kuukauden reissulle tarvitse 28 alushousuja ja 20 paitaa. Muuallakin maailmassa pestään pyykkiä.

Vierailija
22/33 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin perheen kanssa Thaimaassa käsimatkatavaroilla kuukauden. Siis jokaisella oli se n. 30l reppu. 

Pelkkää kesävaatetta otettiin kaikille mukaan. Pesuaineet, hammasharjat yms. ostettiin vasta perillä.

Hyvin pärjättiin.

-neljän äiti 

No tuo on melko eri asia kun on kerran käytössä pesukone. Täysin eri asia kuin sen toisen ketjun ap:n tilanne. Kaksi viikkoa reissussa ja yöpymiset hotelleissa. 

Matkailija-79

Itse olen kiertänyt maailmaan ympäri rinkan kanssa ja yöpynyt hotelleissa, hostelleissa, milloin missäkin. Monissa hotelleissa on pyykinpesumahdollisuus, se täytyy vaan kysyä. Myös itsepalvelupesuloita on lähes jokaisessa sivistyneessä v

Ihanko totta pyykkiä pestään myös ulkomailla! Vau!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä repulla pärjään kuukauden lämpimissä maissa. Talviolosuhteissa on isompi rinkka että saa toppavaatteet mahtumaan (niissä hyödynnän tyhjiöpusseja). Olen 48v nainen ja tottunut matkustamaan pienellä tavaramäärällä, en ota mukaani esim kirjoja tai läppäriä ym painavaa, vaan ihan vaan vaatteita ja matkakokoista kosmetiikkaa. Majoitun tasokkaissa hotelleissa.ja pesetän vaatteeni niissä noin kerran viikossa.

Vierailija
25/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan tahansa, jos voi pestäpyykkiä välillä eikä tarvi kantaa paljoa ruokaa.

Vierailija
26/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pärjännyt ihan kuukausienkin matkat repulla. Toki vaatteet on joko pesetettävä tai pestävä itse jossain välillä. Mitä lämpimämpi maa sen vähemmän tarvitsee vaatetta.

Vierailija
27/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo näyttää painavalta mallilta. Käsimatkatavara saa painaa max 7kg, yhtiöstä riippuen. Kyllä sillä pärjää vaikka kuinka pitkän reissun. Pyykinpesuaine on keksitty, nyrkkipyykkiä pesemään. Toki se voi hankaloittaa reissua. Minulla on aina repun sisällä päiväreppu, joka painaa 300g.

Vierailija
28/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kohteesta. Jos kesällä lähtee vaikka Välimerelle ja on vielä pyykkimahdollisuus, niin pienikin kassi riittää. Pienet ja ohuet kesävaatteet ei vie paljoa tilaa. Sitten taas talvella johonkin Kanarialle pitää ottaa neuletakkia yms. mukaan ja se menomatkalla ollut setti ei voi olla ainoa, kun ne pitää pestäkin. Samoin tarvitsee pitkät housut varoiksi jne. Ne kaikki vie tilaa paljon. Joskus lähdimme kesällä Turkkiin ja poika oli silloin 4v. Otti normaalin koulurepun kokoisen repun selkään. Puolilleen tuli vain vaatteista, loput oli leluja. Kun niitä pieniä koon 104 t-paitoja latoi 5-6 pinoon, pieniä alushousuja seitsemät, 3-4 shortsit ja parit uimashortsit sekä rantasandaalit, niin eihän noista isoa pinkkaa tule. 

Yhä edelleen näkee lentokentillä näitä perheitä, joissa lähdetään viikoksi Kreikkaan ja jokaisella on iso ruumalaukku. Mitä enemmän matkustaa, sitä vähemmän ottaa tavaraa mukaan. Vielä 20 vuotta sitten kuljetin jotkut korkkaritkin etelänlomalle, että jos haluaa olla hienompi. Hohhoijaa. Siellä helteessä jotkut ahdistavat pikkukengät? Ehei. Riittää rantasandaalit ja kävelysandaalit, jos lentomatkalla on ergoballerinat tai tennarit. Viimeksi viikon lomalla mulla oli kahdet läpsyt (paremmat kävellä ja kauniimmat ja sitten rantaläpsyt) muutamat alusvaatteet, parit uikkarit, kolme kesämekkoa (joista yksi rantamekko, ohut ja nopeasti kuivava), kolmet pyöräilyshortsit (pidempi kävely hameessa reisille kamalaa) ja yksi t-paita. Matkalla oli ohuet caprit ja t-paita ja jalassa erittäin mukavat kävelyyn tarkoitetut ballerinat (tennarimalliset).  Pyykkikone löytyi hotellista ja kerran pyöräytin siellä vaatteita. Näissäkin oli liikaa. Vieläkin pienemmällä määrällä olisi pärjännyt, kun kerran pestä pystyi. 

Vierailija
29/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pärjättiin.

-neljän äiti 

Matkailija-79

Itse olen kiertänyt maailmaan ympäri rinkan kanssa ja yöpynyt hotelleissa, hostelleissa, milloin missäkin. Monissa hotelleissa on pyykinpesumahdollisuus, se täytyy vaan kysyä. Myös itsepalvelupesuloita on lähes jokaisessa sivistyneessä valtiossa.

Noi mainitsemasi vaihtoehdot pitää paikkansa, ovat vain taloudellisesti ihan eri planeetalta. Sanavalintasi hotelleiden pyykinpesumahdollisuus saa sen kuullostamaan liki ilmaiselta puuhastelulta mitä se ei ole. Ensinnäkin hotellit joissa tuo pyykinpesupalvelu on ovat lähtökohtaisesti kalliita ja se että saat vaatteet viikattuina ja puhtaina huoneeseen maksaa maltaita.

Sen sijaan itsepalvelupesulat on halpoja ja niissä on myös kuivausmahdollisuus samalla eikä maksa kuin jotain 10 euroa. 

Vierailija
30/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lompakko ja käsilaukku riittää. Ulkomaillakin on myytävänä esim. vaatteita.

Vierailija
31/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pärjättiin.

-neljän äiti 

Matkailija-79

No älä yövy hotellissa? En käsitä, miksi ihmiset haluavat ankeisiin hotelleihin joiden huoneet muistuttavat pientä yksiötä. Tietysti voi käyttää myös pesulapalveluita.

Pärjäsin 1,5kk Kaakkois-Aasian reissulla pelkällä käsimatkatavaralla, vaikka reissu sisälsi useampia retkiä yön yli.

Vierailija
32/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjätty 2 viikon reissu matkatavaroilla vain, yllättävän vähän sitä tarvitsee ja aina voi hätätapauksessa ostaa jotain paikan päältä.

Vierailija
33/33 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pärjättiin.

-neljän äiti 

Matkailija-79

No älä yövy hotellissa? En käsitä, miksi ihmiset haluavat ankeisiin hotelleihin joiden huoneet muistuttavat pientä yksiötä. Tietysti voi käyttää myös pesulapalveluita.

Pärjäsin 1,5kk Kaakkois-Aasian reissulla pelkällä käsimatkatavaralla, vaikka reissu sisälsi useampia r

Mä haluan yöpyä hotellissa missä saa aamupalan samaan hintaan. En halua lomalla kokkailla. 

Siinä toisessa ketjussa se ap oli menossa kiertämään Skotlantia ja oli useampi hotelli matkan aikana. Ei mitään yhdessä paikassa olemista. Tuskin Skotlannissa joka paikassa on itsepalvelupesuloita. Toki enshätään voi pestä hotellissa lavuraarissa.

Matkailija-79

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme