Anoppi meillä viikon ja meillä ei yhteistä kieltä
En olisi halunnut häntä näin pitkäksi aikaa. Puhe oli että hän on kun miehellä vapaapäivät. No nyt sopivat että on koko viikon ja mies siitä 4 päivää töissä.
meillä ei todellakaan ole mahdollisuutta kommunikointiin sillä eri kielet ja olen muutenkin intovertti ja mies tietää että tarvitsen omaa aikaa ja omaa tilaa. Nyt on todella epämiellyttävät oltavansa ja ahdistaa kun vain voi myhäillä ja omassa kodissa ei voi olla rauhassa. 
pari pv ok mutta viikko liikaa 
en halua olla epäkohtelias mutta pidän omaa tilaa ja aikaa erittäin tärkeänä ja mies viis veisaa perkele
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään halua meille vieraita asumaan, voin varata heille hotellin läheltä. Sen sijaan hiukan ihmettelen, ettet ole opetellut miehesi kieltä edes auttavasti.
No kyllä sen verran pitää joustaa, että puolison vanhempi voi tulla kylään. Meillä molempien vanhemmat tulevat meille ja mukavaa on, kerran vuodessa vaan käyvät kylässä pitkän välimatkan takia. Ei nyt vanhempia laiteta mihinkään hotelliin elleivät sitten itse välttämättä halua mennä sinne.
Voi tulla mutta ei viikoksi. Varsinkaan jos mies itse ei ole kotona. Minulla on paljon omia hommia, kesätoimittajat, lasten hoidot yms. Ei aikaa olla seuraneitinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään halua meille vieraita asumaan, voin varata heille hotellin läheltä. Sen sijaan hiukan ihmettelen, ettet ole opetellut miehesi kieltä edes auttavasti.
No kyllä sen verran pitää joustaa, että puolison vanhempi voi tulla kylään. Meillä molempien vanhemmat tulevat meille ja mukavaa on, kerran vuodessa vaan käyvät kylässä pitkän välimatkan takia. Ei nyt vanhempia laiteta mihinkään hotelliin elleivät sitten itse välttämättä halua mennä sinne.
Voi tulla mutta ei viikoksi. Varsinkaan jos mies itse ei ole kotona. Minulla on paljon omia hommia, kesätoimittajat, lasten hoidot yms. Ei aikaa olla seuraneitinä
Mies ei syystä tai toisesta kerro äidilleen että seuraa sinusta ei saa? Mikähän se syy on?
Onko tämä joku surkea yritys "ulkomaalaiset miehet pitävät vaimojaan kotiorjina" prvoilla, vai onko aloittaja niin yksinkertainen, että ulottaa tämän parisuhdeongelmansa anoppiin ja kielitaitoon?
Vähän vaikuttaa siltä että ette pysty miehesikään kanssa kommunikoimaan ongelmitta.
Google kääntäjä on oikeasti tosi ne hyvä. Itse vuokrasin Ranskasta asunnon. Isäntä ei puhunut englantia sanaakaan, enkä minä sanaakaan Ranskaa.
Siihen pystyy puhumaan ääneen ja voi lukea tekstin kirjoitettuna tai ääneen luettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ethän sinä edes pysty olemaan seuraneitinä, jos teillä ole yhteistä kieltä. Kaverille tuli anoppi kuukaudeksi kylään toiselta puolen maapalloa ja heillä meni oikein hyvin. Kaveri oli vaan tyytyväinen, että lapset näkivät kaukaista mummoaan.
Ettekö voisi opetella toistenne kieltä, edes joitain perussanoja tai ilmaisuja. Tai voisit kysyä anopilta esim. mikä tämä esine on sinun kielelläsi...voisit makustella sanoja. Voisi olla yllättävän hauskaakin. En malttaisi ainakaan jättää tilaisuutta käyttämättä.
Onhan se myös miehesi koti ja saa kutsua äitinsä. Onhan varmaan illat yhdessä. Viikko on lyhyt aika. Itse kun seurustelin ulkomaalaisen kanssa, opettelin kielensä. Onhan se kohteliasta toista kohtaan.
No mitens lapset? Osaavatko he isänsä kieltä ja pystyisivät kommunikoimaan mummonsa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
No mitens lapset? Osaavatko he isänsä kieltä ja pystyisivät kommunikoimaan mummonsa kanssa?
Musta tuntuu, ettei tämä trollaus ottanut asiaa huomioon.
Kuka haluaa anopin viikoksi kotiinsa?
kun muitakin sukulaisia olisi ja seuraa heistä? Oikeesti. Pari pv ok ja alottajan mielipidettä mies ei huomioi ollenkaan tai sitä että tarvitsee rauhaa omassa kodissa.. jeesus
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa anopin viikoksi kotiinsa?
kun muitakin sukulaisia olisi ja seuraa heistä? Oikeesti. Pari pv ok ja alottajan mielipidettä mies ei huomioi ollenkaan tai sitä että tarvitsee rauhaa omassa kodissa.. jeesus
Me käydään Italiassa miehen vanhempien luona kylässä ja yleensä ollaan sen viikon verran. Ihan samalla tavalla he ovat meille tervetulleita viikoksi kylään. Tosin nyt talvella mentiin yhdessä viikon lomalle Leville. He halusivat käydä Lapissa, kun eivät koskaan noin pohjoisessa olleet käyneet. Heillä oli vaihto Saksassa suoraan Leville, niin ei tarvinnut poiketa Helsingin kautta.
Kuulostat tosi joustamattomalta ihmiseltä. Elämä menee sekaisin yhden viikon takia, kun ei saa tarpeeksi sitä omaa aikaa. No mieti miestäsi ja lapsiasi, heille vierailu on varmasti tosi tärkeä. Ajattele asiaa heidän kannaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat tosi joustamattomalta ihmiseltä. Elämä menee sekaisin yhden viikon takia, kun ei saa tarpeeksi sitä omaa aikaa. No mieti miestäsi ja lapsiasi, heille vierailu on varmasti tosi tärkeä. Ajattele asiaa heidän kannaltaan.
Olen vain lopettanut ihmisen turhan miellyttämisen ja jos olen jotain mieltä niin sanon sen. 
Jos mies ei edes ole kotona 4 pv  viikosta vaan illan ja yön töissä ja päivät nukkuu niin miksi hän haluaa anopin meille kun ei hänelle ole täällä puhe seuraa ja muut sukulaiset tai osa työttömiä ja heillä olisi aikaa viedä ja näyttää paikkoja. En ymmärrä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vain lopettanut ihmisen turhan miellyttämisen ja jos olen jotain mieltä niin sanon sen.
Jos mies ei edes ole kotona 4 pv viikosta vaan illan ja yön töissä ja päivät nukkuu niin miksi hän haluaa anopin meille kun ei hänelle ole täällä puhe seuraa ja muut sukulaiset tai osa työttömiä ja heillä olisi aikaa viedä ja näyttää paikkoja. En ymmärrä
Kuulostat harvinaisen niuholta tyypiltä. Elämä menee sekaisin yhden viikon takia. Anna nyt lasten tutustua rauhassa mummoonsa.
Ootko ollut niin tollo, että oot nainut ulkkarin?
Jos mies on neljä päivää vapaalla ja vastaa äitinsä vierailuista sinulle jää vain kolme päivää pärjätä anopin kanssa jotenkuten. Sehän on lähes se aika, mitä toivoit anopin vierailun sinun kohdallasi kestävän. Muutenhan voit mennä ja tulla, miten huvittaa tai vetäytyä omiin oloihisi (vai asutteko yksiössä?). Olet jopa kohtelias ja huomaavainen jättäessäsi äidin ja pojan keskenään, koska onhan se heillekin tärkeää saada jutella joutumatta tulkkaamaan sinulle kaikkea.
Pyydä miestä kysymään äidiltään, mitä hän haluaa ne kolme päivää tehdä. Olisiko halukas kokkaamaan oman maansa ruokia tai haluaako olla turistina yhden päivän? Työnnä opastetulle kierrokselle ja palaa hakemaan, kun kierros on tehty.

Vierailija kirjoitti:
Jos mies on neljä päivää vapaalla ja vastaa äitinsä vierailuista sinulle jää vain kolme päivää pärjätä anopin kanssa jotenkuten. Sehän on lähes se aika, mitä toivoit anopin vierailun sinun kohdallasi kestävän. Muutenhan voit mennä ja tulla, miten huvittaa tai vetäytyä omiin oloihisi (vai asutteko yksiössä?). Olet jopa kohtelias ja huomaavainen jättäessäsi äidin ja pojan keskenään, koska onhan se heillekin tärkeää saada jutella joutumatta tulkkaamaan sinulle kaikkea.
Pyydä miestä kysymään äidiltään, mitä hän haluaa ne kolme päivää tehdä. Olisiko halukas kokkaamaan oman maansa ruokia tai haluaako olla turistina yhden päivän? Työnnä opastetulle kierrokselle ja palaa hakemaan, kun kierros on tehty.
Neljä päivää nukkuu ja yöt töissä eli minä olen neljä päivää yksin hänen kanssa. 
lapset kokee hänet etäiseksi koska ei näe kun kerran vuodessa.
Joo pärjään kyllä mutta ärsyttää kun mies tietää ja puhe oli että on hänen vapaapäivinä meillä ja muuten hänen muilla lapsilla joilla on aikaa häntä viedä jne
En viihdy edes omien sukulaisteni kanssa paria päivää pidempää ja tarvitsen aikaa rauhass omassa kodissa. 
ihmisiö on erilaisia ja se pitäisi myös huomioid
Kaikki ei ole sosiaalisia
Hymyile ja nyökkäile. Vain siten hoidat tuon asian.
Muut ovat opetelleet suomea koska asuvat Suomessa.. anoppi ei asu.
Pari päivää ok mutta viikko liikaa. Varmaan anoppi haluaisi puhua niin ennätä miksi meillä haluaa koko ajan olla kun hänen muut lapset myös Suomessa ja heistä olisi enemmän seuraa kuin minusta