Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun isäpuoli ei osallistu vauvan hoitoon

Vierailija
14.07.2025 |

Jokainen tietää, miten vaativaa ja raskasta vauvan hoito voi olla yövalvomisineen, sairasteluineen, tuttipullojen desinfioimisineen. Lista on pitkä. 

Niin mitäköhän tässä voisi tehdä, kun isäpuoli ei osallistu vauvan hoitoon. Aina on jotain muuta, tai sitten ei vaan yksinkertaisesti huvita. Tai lähtee kotoa. Mikä siis neuvoksi, pakottaminen? Listat? Ero? Ystävällinen vink vink ei auta tässä tapauksessa.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se käy töissä sä oot himassa päivät pitkät äitiyslomalla, niin eiköhän mies parka auttaa tarpeekseen?

Toki eri juttu kun molemmat ovat töissä.

Vauvanhoito käy ihan kolmivuorotyöstä. Tiedät, jos on kokemusta.

Älä nyt höpise. Itsellä 3 lasta ja heti synnäritä tultua aloin tehdä myös kotona ansiotyötä + hoidin lapset ja  taloustyöt 

Vierailija
42/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään mies, eli lasten isä osallistu mitenkään lasten hoitoon tai kasvatukseen. Sanoo, että "Itsepä heidät olet maailmaan porsinutkin, tottapa hoidatkin".

HEITÄ UKKO PIHALLE.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi auttaa, ei se ole hänen pentunsa?

Esim siksi, että minä jaksaisin olla hänelle hyvä kumppani!

Miksi naisile parisuhde on tärkeintä lapsen saannin jälkeen ja hyvä isä pitää laittaa ulos ja tilalle joku jota kiinnostas enempi se nainen ja parisuhde? Yhteiskunta ja viranomaiset oikein kannustaa siihen. Yksinhuoltajuus ja vaihtuvat "isä"-ehdokkaat on paras tapa kasvattaa pojasta misogynisti. Omakohtaisesta kokemuksesta puhunq.q

Missä mainittiin hyvä isä tai että lapsi on poika?

Vierailija
44/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet ehtinyt hankkia uuden miehen noin nopeasti? Jäikö nalkkiin heti kun tulit raskaaksi, vai oliko kyseessä kolmiodraama jossa tapailit kahta miestä samaan aikaan? Mielenkiintoinen tilanne. 

Biologista isää ei isyys kiinnostanut missään määrin, no eipä siis isäpuoltakaan. Sikäli olisi ollut vissiin sama pitää se biologinen, näin jälkikäteen tuumaillen. Tai sitten pitää erota tästäkin miehestä. Koska olen sanonut suoraankin, silloin saattaa vaan vetää takin niskaan ja lähteä pois kotoonta.

Minkä ikäinen olet? Oletko työelämässä?

Olen kyllä ihan aikuinen en mikään teini. En ole töissä, kun hoidan vauvaa. Mies käy töissä.

Olet kotona ja iniset että miehen pitäisi hoitaa kersaasi, vaikka käy töissä ? 🙄

Vierailija
45/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinulla voi olla jo uusi puoliso ja ex puolison vauva yhtäaikaa? 

Vierailija
46/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulla voi olla jo uusi puoliso ja ex puolison vauva yhtäaikaa? 

j a k o r a s i a

Vierailija
47/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai isäpuoli toisen siittämää mukulaa ala hoitamaan?..kyllä joku tolkku täytyy olla..missä sen oikea isä on..?hoitakoon tekeleensä..

Vierailija
48/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olette sopineet vauvan hoitoon osallistumisesta, kun hän on muuttanut yhteen kanssasi? Onko sinulla odotuksia joista ei ole sovittu? Auttaako hänen läsnäolo muuten, kodinhoidon, ruoanlaiton jne suhteen?

Jos ette ole sopineet hänen osuudesta niin sitten on juteltava asiasta, ja jos muutosta ei tule niin hyväksyttävä tilanne, muutettava erilleen tai erottava. 

Jos olette sopineet että hän hoitaa vauvaakin ja ottaa jatkossa isän roolin lapsen elämässä, miettisin kaksi kertaa onko kaikki muutkin yhdessä sovitut asiat yhtä mitättömiä. Isän rooli on muutakin kuin leikkiä silloin tällöin.

Vierailija
49/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole isäpuolen ongelma.

Vierailija
50/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäpuoli tekee nyt jo ihan tarpeeksi eli käy töissä ja elättää sen kakaras ja sut siinä sivussa. 

Itse jalkas levitit ja pentus halusit ja jos et viitsi töihin mennä niin vähintä mitä tehdä on huolehtia siitä kakarastas. 

Tuskin tuo märinäsi loppuisi vaikka tuo isäpuoli tekisi lähestulkoon kaiken suhteessa ja uusioperheessä ja sä saisit vaan maata ja haista vaan uutta märinän aihetta pukkais. 

Mä veikkaan että ei mene kauaa siihen että on taas pulla uunissa. Tämäkin mies häipyy, kun selvästi suhde on hyvin lyhyt, eikä häntä perhe-elämä kiinnosta. Sitten ap:lla on 2 pientä lasta hoidettavana. Uusi mies kehiin, kuka vaan kelpaa joka kelkkaan lähtee. Sitten nopeasti uusi lapsi, jolla ap yrittää sitoa miehen itseensä. Ja näin se jatkuu, kunnes jossain vaiheessa lastensuojelu puuttuu peliin. 

Vierailija
51/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäpuoli tekee nyt jo ihan tarpeeksi eli käy töissä ja elättää sen kakaras ja sut siinä sivussa. 

Itse jalkas levitit ja pentus halusit ja jos et viitsi töihin mennä niin vähintä mitä tehdä on huolehtia siitä kakarastas. 

Tuskin tuo märinäsi loppuisi vaikka tuo isäpuoli tekisi lähestulkoon kaiken suhteessa ja uusioperheessä ja sä saisit vaan maata ja haista vaan uutta märinän aihetta pukkais. 

Mä veikkaan että ei mene kauaa siihen että on taas pulla uunissa. Tämäkin mies häipyy, kun selvästi suhde on hyvin lyhyt, eikä häntä perhe-elämä kiinnosta. Sitten ap:lla on 2 pientä lasta hoidettavana. Uusi mies kehiin, kuka vaan kelpaa joka kelkkaan lähtee. Sitten nopeasti uusi lapsi, jolla ap yrittää sitoa miehen itseensä. Ja näin se jatkuu, kunnes jossain vaiheessa lastensuojelu puuttuu peliin. 

Näin siinä käy, valitettavasti!

Vierailija
52/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin itse seurustella nykyisen mieheni kanssa kun vauva oli 2 kk. Ei meilläkään mies osannut juuri osallistua vauvan hoitoon. 20 vuotta naimisissa nyt, hyvin sujui alun jälkeen! Puhukaa toisillenne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan