Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun isäpuoli ei osallistu vauvan hoitoon

Vierailija
14.07.2025 |

Jokainen tietää, miten vaativaa ja raskasta vauvan hoito voi olla yövalvomisineen, sairasteluineen, tuttipullojen desinfioimisineen. Lista on pitkä. 

Niin mitäköhän tässä voisi tehdä, kun isäpuoli ei osallistu vauvan hoitoon. Aina on jotain muuta, tai sitten ei vaan yksinkertaisesti huvita. Tai lähtee kotoa. Mikä siis neuvoksi, pakottaminen? Listat? Ero? Ystävällinen vink vink ei auta tässä tapauksessa.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi auttaa, ei se ole hänen pentunsa?

Esim siksi, että minä jaksaisin olla hänelle hyvä kumppani!

Miksi naisile parisuhde on tärkeintä lapsen saannin jälkeen ja hyvä isä pitää laittaa ulos ja tilalle joku jota kiinnostas enempi se nainen ja parisuhde? Yhteiskunta ja viranomaiset oikein kannustaa siihen. Yksinhuoltajuus ja vaihtuvat "isä"-ehdokkaat on paras tapa kasvattaa pojasta misogynisti. Omakohtaisesta kokemuksesta puhunq.q

Vierailija
22/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet ehtinyt hankkia uuden miehen noin nopeasti? Jäikö nalkkiin heti kun tulit raskaaksi, vai oliko kyseessä kolmiodraama jossa tapailit kahta miestä samaan aikaan? Mielenkiintoinen tilanne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hitto lähtee suhteeseen jonkun jolla just joku kersa toisen kanssa

esim. incel

Vierailija
24/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin joku aiempi, että kannattaa antaa vauva adoptioon. Saa paremmat eväät elämään ja mikä parasta, ei aikuisena edes muista, millaisen äidin lapsi on. Ihan järkyttävää, että lapsia hankitaan ilman osallistuvaa isää ja sitten tuodaan panoja lapsen kotiin pyörimään sen sijaan että otattaisiin vastuu omista huonoista valinnoista eli siitä isättömästä ressukasta.

Vierailija
25/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet ehtinyt hankkia uuden miehen noin nopeasti? Jäikö nalkkiin heti kun tulit raskaaksi, vai oliko kyseessä kolmiodraama jossa tapailit kahta miestä samaan aikaan? Mielenkiintoinen tilanne. 

Biologista isää ei isyys kiinnostanut missään määrin, no eipä siis isäpuoltakaan. Sikäli olisi ollut vissiin sama pitää se biologinen, näin jälkikäteen tuumaillen. Tai sitten pitää erota tästäkin miehestä. Koska olen sanonut suoraankin, silloin saattaa vaan vetää takin niskaan ja lähteä pois kotoonta.

Vierailija
26/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologista isää ei isyys kiinnostanut missään määrin, no eipä siis isäpuoltakaan. Sikäli olisi ollut vissiin sama pitää se biologinen, näin jälkikäteen tuumaillen. Tai sitten pitää erota tästäkin miehestä. Koska olen sanonut suoraankin, silloin saattaa vaan vetää takin niskaan ja lähteä pois kotoonta.

Minkä ikäinen olet? Oletko työelämässä?

Vierailija
27/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko leski?

En ole, mutta ei ole vauvan isä mukana kuvioissa.

Miksi lapsen isä ei ole kuvioissa eikä hoida lasta?

Vierailija
28/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas naapuri ei osallistu. Ykskin ilta paiskasi oven kii kun vein huutavan vauvan ovelle ja sanoin että nyt otat sen että saan nukkua, sun vuoro.

Ymmärrän minä vein räälyvän nyytin osasto sihteerille syliin kun se oli menossa viikonlopun viettoon. Oli sen vuoro. Sai ihan himo raivarit. Kyllä on kimma kun muut eivät minun lastani hoida.

Vierailija
29/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vapauttaa mies toisille ja muistaa seuraavan kohdalla sopia yhteiselämän odotuksistanne ennen yhteenmuuttoa.

Vierailija
30/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä ihan aikuinen en mikään teini. En ole töissä, kun hoidan vauvaa. Mies käy töissä.

Vierailija
31/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko leski?

Ei hän halunnut lasta. En minäkään suunnitellut, mutta kunhan nyt tultiin raskaaksi, jokainen tietään, miten se käy. Halusin tietysti pitää vauvan.

Vierailija
32/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä ihan aikuinen en mikään teini. En ole töissä, kun hoidan vauvaa. Mies käy töissä.

Ok. Eli olet jotenkin erityisaikuinen,  etkä ole lainkaan työelämässä?

Vierailija
33/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä itse saat suhteesta, jossa mies on kykenemätön tukemaan tärkeimmässä asiassa.

Vierailija
34/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko leski?

Ei hän halunnut lasta. En minäkään suunnitellut, mutta kunhan nyt tultiin raskaaksi, jokainen tietään, miten se käy. Halusin tietysti pitää vauvan.

Anna lapsi adoptioon. 

Vierailija
35/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta vauva!? Isään ei yhteyttä, ja uusi mies jo kuvioissa?? Kaikenlaista sitä leipä elättää!

Vierailija
36/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hitto lähtee suhteeseen jonkun jolla just joku kersa toisen kanssa

Tunnen yhden tapauksen. Itsekin olin myöhemmin lähteä lapsensa ollessa päiväkoti-ikäinen. Olin kahden alle 9v yh isä. Onneksi joku nappasi hänet, kun lapseni veivät liikaa aikaa kuulemma. Oli tosi kuuma ja sai pääni sekaisin. Sellaista sattuu.

Vierailija
37/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäpuoli tekee nyt jo ihan tarpeeksi eli käy töissä ja elättää sen kakaras ja sut siinä sivussa. 

Itse jalkas levitit ja pentus halusit ja jos et viitsi töihin mennä niin vähintä mitä tehdä on huolehtia siitä kakarastas. 

Tuskin tuo märinäsi loppuisi vaikka tuo isäpuoli tekisi lähestulkoon kaiken suhteessa ja uusioperheessä ja sä saisit vaan maata ja haista vaan uutta märinän aihetta pukkais. 

Vierailija
38/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään mies, eli lasten isä osallistu mitenkään lasten hoitoon tai kasvatukseen. Sanoo, että "Itsepä heidät olet maailmaan porsinutkin, tottapa hoidatkin".

Miten tämä liittyy aiheeseen?

Vierailija
39/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi käyttää kumia, niin ei niin monilla olisi näitä lapsiongelmia.

Vierailija
40/52 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin joku aiempi, että kannattaa antaa vauva adoptioon. Saa paremmat eväät elämään ja mikä parasta, ei aikuisena edes muista, millaisen äidin lapsi on. Ihan järkyttävää, että lapsia hankitaan ilman osallistuvaa isää ja sitten tuodaan panoja lapsen kotiin pyörimään sen sijaan että otattaisiin vastuu omista huonoista valinnoista eli siitä isättömästä ressukasta.

Ei kyllä oman lapsen turvallisuutta ajattele tuollaiset ihmiset yhtään! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi