Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tallink Silja vai Viking Line ?

Vierailija
14.07.2025 |

En ole käynyt Helsinki-Tukholma risteilyllä moneen vuoteen, joten onkos näillä nykyisin suurempaa eroa ja kummalla itse matkustaisit mieluummin.

Sen tiedän, että Siljan risteilyt on kalliimpia, mutta näkyykö tuo kalliimpi hinta oikeasti missään, siis negatiivisena tai positiivisena (Onko esimerkiksi Siljan hintataso vaikka ravintoloissa ja tax freessa korkeampi)

Ja kummassa on muuten parempi buffet?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään lasten kanssa matkustaa vikinglinella. Aikuisten kanssa Siljalla.

Vierailija
2/17 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viking LINE, aina. Siljat on pilattu jo vuosia sitten virolaisten paskalla palveluasenteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkarilla on laadukkaammat pöperöt. Kun Tallink osti Siljan, ruoat muuttuivat baltialaisiksi säilykkeiksi ja aiemmin kokin paikanpäällä leikkaama paahtopaisti vaihtui broilerinkoipiin.

Vierailija
4/17 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viking LINE, aina. Siljat on pilattu jo vuosia sitten virolaisten paskalla palveluasenteella.

Serenade ja Symphony ovat edelleen parhaat laivat Itämerellä.

Vierailija
5/17 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tykännyt matkustaa eckeröllä Tallinnaan. Heillä ollut paras buffa, mutta nyt heiltä poistunut myös tuo lohen mäti.

Vierailija
6/17 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silja ei ei 

Eikä Vikinkikään 

Lennot mieluummin ja ei maksa muuten enempää 

Vierailija
7/17 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tykännyt matkustaa eckeröllä Tallinnaan. Heillä ollut paras buffa, mutta nyt heiltä poistunut myös tuo lohen mäti.

Nyt ei kysytty Tallinnan risteilystä.

Vierailija
8/17 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinkilla kuulemma tilavampi autokansi. Kaveri sanoi, itse en ole käynyt.

Vierailija
9/17 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siljat on pilattu. Viikkarilla on ehdottomasti parhaat ruuat ja hienot hytit sekä hyvä henkilökunta sekä parempi tax free.

Vierailija
10/17 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silja ei ei 

Eikä Vikinkikään 

Lennot mieluummin ja ei maksa muuten enempää 

Auton kanssako?

Vierailija
11/17 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkari. Myös siksi että se menee Tukholman keskustaan. Pääsee vaikka jalan esim.vanhaan kaupunkiin. 

Safkat on tosi hyvät. Käydään nykyään useamman kerran vuodessa laivalla syömässä ja maissa kiertelemässä kohteita.

Hyviä risteilytarjouksia on usein. 

Vierailija
12/17 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu reitistä. Helsinki Tukholma Silja parempi, Turku Tukholma Viking. Helsinki Tallinna ei väliä, Tallinkilla enemmän lähtöjä ja nopeampi laiva.

Vierailija
13/17 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallinkilla kuulemma tilavampi autokansi. Kaveri sanoi, itse en ole käynyt.

Mikäköhän on tämän käytännön merkitys matkustajalle... kun ne autot pysäköidään joka tapauksessa niin lähekkäin kuin mahdollista siellä?

Vierailija
14/17 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serenade ja Symphony ovat edelleen parhaat laivat Itämerellä.

No en tiedä. Serenade ja Symphony oli minustakin yllä tosi hienoja silloin ysärillä kun ne oli uusia, mutta ovat jo aika kuluneita ja palvelun taso on laskenut. Vikingin Glory ja Grace on myös hienoja laivoja, uudempia, ja Vikingillä on parempaa ruokaa. 

Vierailija
15/17 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuin harmi, se oli hyvää. 

Vierailija
16/17 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu reitistä. Helsinki Tukholma Silja parempi, Turku Tukholma Viking. Helsinki Tallinna ei väliä, Tallinkilla enemmän lähtöjä ja nopeampi laiva.

Minusta Vikingillä on kautta linjan ollut viime aikoina parempi palvelu kuin Siljalla.

(Myös Tallinnan reitillä Vikingin XPRS on kyllä paljon parempi kuin Tallinkit. Lähtöjen määrä ei korvaa palvelun ja ruoan tasoa. Kävin välillä kokeilemassa, kun halusin Ruoholahden terminaalinkin kokea. Mutta jos ei matkassa ole muuta hyvää kuin terminaali, niin ei toiste. Vaikka sitä ei tässä kysytty.)

Vierailija
17/17 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruokatarjonnan laatu parantunut? Kolme vuotta sitten oltiin Silja Symphonylla Tukholmassa ja se illallisbuffet oli kallis ja huonolaatuinen. Valikoimaa oli melko vähän ja sekin oli halvalla tehtyä. Laitettiin siitä palautettakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän