Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sairastettu vesirokko+raskaus

30.03.2007 |

..Otsikossahan se jo tuli,mutta..

Onko kellään tietoa pitääkö vesirokkoa " pelätä" ,vaikka sen on jo sairastanut?

Naapurin poika ilmoitti rokostaan ja ovat tuon esikoisen(2v)kanssa telmineet tossa pihalla.Itsellä rv 12 menossa.

Itse kun olen sitä mieltä ettei hätää ole,mutta naapuri oli vähän arveluttavalla kannalla..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet kerran jo sairastanut.

Jostain olen saanut käsityksen ettei vesirokon sairastaminenkaan raskaana olis mitenkään haitallista muuta kuin ihan loppuraskaudesta. Tällöin vaaran tekee se, että lapsi saattaa syntyä, kun äidillä on vielä vesirokko tarttuvassa vaiheessa, ja se voi siten tarttua vastasyntyneeseen.

2/3 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta laittaa googlen hakuun ' vesirokko ja raskaus' , sieltä löytyy tietoa asiasta. Samoin täältä Vauvan sivustolta löydät hausta sanalla vesirokko ja aihepiiristä raskaus kaikki, jotka sivustolla käsittelee vesirokkoa. Tässä kumminkin lainaus meidän toukokuisten 5.3. -pinosta, jossa myös keskusteltiin vesirokosta.

" Vesirokko on vaarallinen jos äiti sairastaa sen alkuraskaudessa, jolloin se voi aiheuttaa keskenmenon tai epämuodostumia vauvalle. Lisäksi se voi olla vaarallinen, jos äiti sairastaa sen synnytyksen aikana, jolloin vauva voi saada sen syntyessään. Sairaus voi tulla vastasyntyneelle tosi rajuna, jonka vuoksi se on vaarallinen. Mutta siinä tapauksessa, että äidillä on synnytyksen aikana vesirokko, vauvaa aletaan täällä Suomessa lääkitä heti, jolloin vauva on hyvässä hoidossa. Mutta lapsena sairastettu vesirokko suojaa odottajaa ja vauvaa. Tämän takia joiltain odottajilta testataan vesirokon vasta-aineet."

Itselläni oli vesirokko 14-vuotiaana. Odotin toista lastamme (laskettuun oli 2kk), kun esikoinen sai vesirokon ja tartutti sen myös isäänsä. Mulle ei tullut mitään, kun se oli jo ollut, joten vauva säästyi myös. Jos olet epävarma noista vasta-aineista, voit kysyä asiasta neuvolasta.

Äippä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesirokon EI pitäisi tarttua enää toista kertaa,mutta otan esimerkiksi ystäväni joka oli lapsena sairastanut vesirokon tosi lievänä ja sai sen aikuisiällä uudemman kerran.on harvinaista mutta mahdollista.

pojan tarhassa oli juuri alkuviikosta tullut 3 vesirokkotapausta, tämän jälkeen ei enää uusia (varmaan 3vk kuluessa näkee onko lisää tartuntoja), meillä on poika rokotettu vesirokkoa vastaan.

itse olen sairastanut roko lapsena ja muistan että ihan kunnolla olin kipeänä.

silti mietityttää tämä asia.aion varmuudeksi kysyä neuvolasta asiaa.

äsken luin netistä vesirokko+ raskaus yhdistelmästä. ja jos raskaana (vesirokkoa sairastamaton) oleva on vesirokko kontaktissa aloitetaan hänellä heti estolääkitys.tarvittaessahan verestä tutkitaan vesirokon vasta-aineet, niin saa lääkityksen.

pahinta aikaa on sairastaa ekan kolmanneksen aikana ja ihan synnytyksen kynnyksellä.