ENSKOJEN PERJANTAI
Eiliset:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9944251&p=1&tmode=1&smode…
Typy nukkuu vieläkin eilisen itkuillan jälkeen (tai siis ei suostunut unille ennen kymmentä).
Palaan paremmin myöhemmin!
-Osse ja typykkä
Kommentit (15)
Me ollaan oltu reissussa, käytiin moikkaamassa mammoja ja vauvoja Tampereella ja oltiin siviilikummin luona yötä. Hyvin meni,mitä nyt junassa piti pojan vähän kiukutella :) Ja kakata, tietysti.
Mullakin olisi vauvakuume, ja oli jo vähän suunnitelmissa, että vuoden päästä alkaa yritys - mutta jos saan töitä ensi vuonna, niin sitten ei kyllä voida heti jättää ehkäisyä pois. Mä saattaisin ehkä nimittäin päästä kansanedustajan avustajaksi, jos kaikki menee nappiin. En sitten tiedä olisinko koko sen loppukauden eli kolme vuotta vai lyhyemmän ajan, mutta jos sen pestin saisin niin en kyllä haluaisi enkä kehtaisi heti raskautua :) Siinä vaiheessa työkokemus menisi ehdottomasti lapsenteon edelle. -- Mikä olisi kyllä hyväkin, sillä ihan oikeasti haluaisin lapsille ikäeroa sen kolme vuotta ainakin, ja meidän on pakko myöskin asuttaa tätä kaksiota syksyyn 2009 asti. (Silloin vasta loppuu nykyinen lainanmaksudiili, eli ei saataisi enempää lainaa isomman ostoon ennen sitä.) Neljä ihmistä kaksiossa, olkoonkin että kaksi niistä lapsia, kuulostaa vähän turhan kaoottiselta. Joten toivotaan että mä saan sen työn ensi vuonna, ja ettei vauvakuume kiusaa aivan mahdottomasti sillä välin :)
Jahas, Noel heräsi. Piti vielä sanoa Ykkösopelle, että ne Keravan treffit sopisi oikein hyvin! Me ollaan yleensä aina kotona kahdestaan päivisin, joten mielelläni lähden liikkeelle.
Paitsi sekin on joku Murphyn laki, että kun yhdelle päivälle kerrankin saa jotain sovittua tekemistä, niin heti sille samalle päivälle olisi jotain muutakin. Nytkin mulla on kasaantunut koko kevään sosiaalinen elämä tälle viikolle: kerhoja, lenkkiseuraa, kahviseuraa, lapsimessut ja vieraiden tulo... Miksei mikään noista tapahtunut helmikuussa?!
Kandi & Noel 3kk+
Pikaisesti ennen uloslähtöä...
KANDI, ihan mielenkiinoiselta kuulostaa tuo sun mahdollinen työpaikka! :) Kannattaa kyllä käyttää hyvöksi. Ja jos yhtään vauvakuumeessa lohduttaa,n iin onneksi oot vielä nuori, niin ehdit hyvin tehdä lapsukaisia vielä vaikka tusinan, vaikka olisit töissäkin välissä :)
Sampo on aivan hassu. Se on oppinut hymyilemään, niin nyt sitten ei muuta teekään :D Siis on se hymyillyt ekan kerran jo melkein kk sitten, mutta tuntuu, että päivittäin hymyilee vaan enemmän ja enemmän :) Äsken se hymyili ja " nauroi" (sellainen nauruilme ja nauruelkeitä, mutta ei itse naurua), kun äiti hyräili MTV:n mukana jotain kappaletta ja tanssahteli ympäri huonetta :D Ja poika myös tuntuu välillä oikein flirttailevan :D Äidillä on hauskaa! :)
No pitää lähteä pukemaan pojua ulkotamineisiin. Palaillaan.
Han ja Sampo 8vkoa
Kiitos meidänkin puolesta leffaseurasta Jennille, Osselle ja Auroralle ja vielä lounasseurasta Q:lle! Olipa pirteä mieli kun hipsittiin kotiin. Käytiin vielä ennen kotiin menoa kävelyllä Töölönlahdella, josta mies sitten noukki kyytiin. D ja pikku-Q olivat kasvaneet hirmuisesti ja olivat jo niin isoa poikaa! Ossen typy oli niin suloinen ja vilkas ja Auroran poitsu oli niin ihana pikkuinen söpöläinen. Ihania lapsukaisia kerta kaikkiaan. :)
Ja onnea tuhannesti Q:lle ihanista uutisista! Voin varmasti sanoa muidenkin enskojen puolesta että onnesta sykkyrällä ollaan teidän perheen puolesta. :)
Olispa kiva nähdä MiaMikia ja Iitua, Osse juuri eilen jutteli miten iso kokoero on tytöillä, vaikka ovat samana päivänä syntyneet.
Aino kamppailee tuossa lattialla pehmolelun kanssa, saas nähdä kumpi voittaa... Tyttö tuntuu olevan oikein energiaa täynnä kun syö nyt vaihteeksi melko hyvin. Eilen iltapäivällä tein bataatista vielä velliä, jota söikin oikein mielellään. Huomenna kokeillaan maistuisko aamupuuro. Sitten vasta alan laajentamaan kasviskokoelmaa.
Me lähdetään huomenna reissuun ja sitä ennen olis siivottava kämppä, pestävä pyykit, pakattava... Huoh. En vaan saa aikaiseksi aloittaa. En viittis jättää mitään myöhemmäksi, inhottava tulla kotiin jos kämppä on sekaisin. Mutta ei kai tässä auta muuta kuin vaan koittaa aloittaa jostain nurkasta... Voisko joku lähettää ahkeruussäteitä tänne päin, kiitos. =)
Karssuli & Aino ihan pian jo 6kk
Siis sillä on nyt kyllä joku ihme unijukkatauti. On vedellyt aamupäiväuniaan jo kohta 2,5h pihalla, vaikka yleensä ei nuku edes tuntia! Lounasaikakin oli ja meni... No, eiköhän se heräile, kun nyt aloin kirjoittelemaan.
Vai oli Aurorakin ollut leffassa. Harmi, että et päässytkään syömään, kun olis ollut kiva tavata. Mä en jotenkin muista sua sieltä Colorado-treffeiltä, tai ainakaan ei yhtään soittanut kelloja, kun AA kuvaili sua mulle. Ja Oliver olis tietysti ollut ihana nähdä!
Tosta Ossen viestistä tuli mieleeni, että olispa se tosiaan hauskaa, kun oliskin olemassa sellainen kuntosali, että riittäis kun kävis kerran hikoilemassa niin kaikki ylimääräinen lähtis pois. Ei tarttis ostaa kalliita kuukausikortteja ja kanta-asiakkuuksia, kun kerta riittäis. :) Tai olis nyt edes sellainen paikka, että ei tarttis käydä yhtään useammin kuin kampaajalla... Onhan toi urheilu tosi kivaa, mutta tuloksia syntyy ainakin mun tapauksessa turhan hitaasti.
Kunhan tuo unikeko tuolta herää, me ähdetään käymään siellä lapsimessuilla. Sain anopilta lipun, niin täytyyhän sitä mennä. En vaan yhtään jaksais lähteä koluamaan sinne täältä Espoon perukoilta asti, kun just eilen oltiin koko päivä liikenteessä, mutta toisaalta on kiva lähteä liikkeelle, kun on taas niin ihana sää! Lievä huono olo on taas vaivannut aamupäivän, mutta kyllä tää taitaa olla jo voiton puolella. Aamuisin ja iltaisin on vähän heikko happi, muuten melko hyvä olo.
Marikan ultrakuulumisia muuten odottelen täällä innolla! Eikös teillä ollut se toka ultra jo viime viikolla?
Voi ei, ei se herää. Pakko kai mennä laittaan pyykit ja tiskikone, plaah!
-Q- ja unikeko ja pumputipum 7+3
Ei vieläkään mitään liikehdintää vaunuissa. Siis oikeesti, quu nukahti 10.20... Tänään se ei taatusti nuku kuin kahdet päikkärit. Ellei posota tuosta suoraan yöunille, huoh...
-Q-
Oliver vetelee sikeitä ja olen tyhjentänyt pyykinpesukoneen ja vähän talvitakkeja siirrellyt vaatehuoneeseen pois eteisestä. Kevätsiivousta siis koitan vähän aloitella täällä=)
Han, mä täällä odottelen sitä kunnon hymyä. Kaksi kertaa on Oliver mulle pienen hymyn suonut, samoten isälleen ja kerran mun äidille. Eli vähissä on:( Onkos toi kovinkin yksilöllistä missä vaiheessa alkaa kunnon hymyily. Kun kaikki " keinot" on kokeiltu, mut ei tule hymyä ei!!
Karssulille sinne sädetystä, jotta saisit sitä kaipaamaasi ahkeruutta;) Mä olen jotenkin niiiiin energinen että, kun aurinko paistaa ja kevättä ilmassa=)
Kandin työ tosiaan kuulostaa mielenkiintoiselta. Milloin selviää sen kohtalo?
Q, vai et muista mua... No, en mäkään ihan kaikkia siellä olijoita muista mut sinä ja Poitsu jäitte mieleen, taisit olla ainoa vauvallinen meinaan silloin:) Eli mulla vaaleat hiukset, vähän kihartavat ja tohon olkapäiden alapuolelle. Pitää laittaa sulle joskus foto muistutukseksi;) Mut eiköhän me kevään mittaa treffata jos järkätään treffit tonne keskustaan tossa huhti- tai toukokuussa viimeistään.
Meillä 2kk neuvola ens ti. Mukava päästä katsomaan miltä mitat näyttää. Kun maitomäärä siinä 1200-1300ml/vrk edelleen huitelee ja kasvaa määrä vähitellen koko ajan. Onkohan meidän pojasta tulossa jättiläinen?!;) 62cm vaatteet jo kiristää ja 68cm aika sopivia, tosin housujen lahjetta joutuu pikkasen kääntämään vielä. Eli nyt leffan jälkeen shoppailin Oliverille suosiolla vain 74cm vaatteita kesäksi. Voisitte kaivaa mulle teidän 2kk mittoja esiin jossain vaiheessa ens viikon käyntiä varten. Kiva vertailla=)
Meille tullut Oliverin kasvoihin sellaisia samannäköisiä näppylöitä toiseen poskeen joita alussa tuli vartalolle (niitä hormoninäppyjä), onkohan normaalia vai onko jokin allergia, ihottuma tms? Onneksi se neuvola tulossa... Tosiaan sellaisia pieniä näppyjä poskessa, joissa valkoinen keskusta. *höh*
Nyt jatkamaan kevätsiivousta kun tuo Poitsu vielä äskeisen 160ml voimalla unia vetelee,
Aurora & Oliver 6vkoa 3pvää
AURORA, luulen, että se on yksilöllistä tuo hymyily. Meinaan, eihän kaikki aikuisetkaan ole koko ajan hymyssä suin ja sitten on taas sellaisia kuin minä, jotka yksinäänkin hymyilee ja naureskelee :D Tietty vauvaiässä siihen hymyilyyn liittyy varmaan myös se jäljittely, että ihan kaikki hymyt ei välttämättä ole sitä, että vauvalla on hirmu hyvä olla, vaan jäljittelee äidin/isän/muun henkilön ilmeitä. Meillä ekat hymyt oli aivan satunnaisia ja yleensä ne tuli jollekin seinälle tai ikkunalle :D Mutta aivan viime viikkoina alkanut hymyillä paljon/jatkuvasti ja jutteleekin meille tosi paljon. Tai on se jutellut jo 3 viikon iästä alkaen, mutta sekin oli alkuun aika satunnaista. Nyt höpöttää minkä kerkiää. On se niin ihana ♥ Että kyllä se teilläkin vielä ehtii hymyilemään vaikka kuinka, kun nyt vaan ensin hoksaa homman jujun :)
Oli ihanan aurinkoinen, mutta vähän viilee ilma (kova viima). Ja aamulla satoi lunta! :O Outoa. Mulle kyllä passais, ettei enää tälle keväälle tulis yhtään lunta ja sitä sohjoa, mutta saas nähdä.
Käytiin taas pyörähtämässä hullujen päivillä, mutta enpä jaksanutkaan alkaa mitään edes kattelemaan kunnolla, kun oli niin pitkät kassajonot ;) Eli halvaksi tuli :DD (paitsi että " eksyin" matkalla marimekon ystävä myyntiin...) ;)
Ja tiimarista haettiin höyheniä, jos vaikka mentäis Ainon kanssa virpomaan :DD (ihan vaan isovanhemmille) Meinaattekos muut enskat laittaa " pikkunoitia" liikkeelle?
Apulainen on nykyään kovasti kiinnostunut äitin leikkikalusta eli kannettavasta :DD
Hymyilystä Auroralle: myeidän neiti hymyili ekan kerran kutakuinkin 2 kk iässä. Mua ärsytti suunnattomasti, kun neuvolantäti tenttas sitä jo monta kertaa sitä ennenkin! Ja kun " kaikki muut" on hymyilly jo paljon aiemmin...
Jaahas, nyt apulainen kiukkuaa lattialla, taitaa tulla väsy, kun ei kaupungilla malttanut nukkua :) Täytynee rientää hätiin :))
t. Ope ja Aino 5,5 kk
p.s. Järkätäänkin iiiisot treffit sit vko 16 että me nähdään kaikki!! :DD
pitkästä aikaa täällä piipahdan ! On ollut sellaista hulinata, kun joka päivälle on jotain ohjelmaa =) teidän jutut luen yleensä iltamyöhään...mutta siinä vaiheessa ei enää riitä akut mihinkään kirjoitteluun. Nytkään en ehdi sillai kommentoimaan =(
Kovasti olette treffailleet ympäri Suomea =)
seuraaville treffeille voitaisiin mekin pojan kanssa osallistua ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, olisi niin kiva nähdä teitä enskattaria ja vauvoja myös kasvotusten.
Q:lla oli oikein mukavia uutisia ultrasta =))) ja pikku q on päässyt unten makuun, voi ku kiva.
Kandi, kivalta kuulostaisi sun työ, pidetään peukkuja, josko sen homman saat!!
Han, meillekin tuli sellainen " kutsu" , jos halutaan osallistua rokotetutkimuksiin. En vaan oikeen tiiä jaksanko sitä " rumbaa" ...kaikki ne kokeet ja kontrollit. Enpä usko, et vauvat siitä muuten mitään traumoja saa, vaikka vähän verikokeita otetaankin =)
Aurora, kiitos muuten niistä treffeistä, katotaan taas joku kerta vaikka sinne Selloon? Tuuhan kertoo neuvolakuulumiset =)
Tänään oli taas neuvola ja poika kasvaa tasaiseen viikkotahtiin 300 g, mitat nyt 4650 g ja 55,7 cm. Pojallahan on ollut niitä " rintaraivareita" , mutta nyt tuntuu, että alkaa syöttö luistamaan paremmin (toistaiseksi ainakin). Meillä kun on toinen tisu mieleisempi, niin välillä ei tahtoisi vasenta puolta ottaa olleskaa käyttöön =)
Välillä olin huolissani, et jos poika ei saa tarpeeksi maitoa, kun syö päivisin vain sellaiset 10-20 minsaa kerralla. Joten kokeilin sit korviketta yhtenä iltana, mutta eipä maistunut. Täytyy siis uskoa, että käninät ovat jotain muuta...ainakin masuvääntöjä meillä on etenkin aamuisin.
Hymy meitin pojalta irtosi tasan 6 viikkoisena ekan kerran. 7 viikkoisesta on nyt sitten varsinkin aamuisin vääntänyt sellaisia hymyjä, että kyllä on äiti ihan onnesta sykkyrällä.
Eiköhän nuo ole tosi yksilöllisiä juttuja eli kyllä se hymy sieltä tulee ennemmin tai myöhemmin.
Mykis ja poika 8 viikkoo ja risat, huomenna meitin poika saa nimen!!!!
Meidän neiti on ollu kipeenä ja se on ollu känkkäränkkä koko viikon... :( Ja mies on ollu iltavuoroissa myös koko viikon, ni jee! :S Nii ja Häydi tekee hampaita alas - että sekin vielä! Viime yötä lukuunottamatta ollaan yöt valvottu ja aamusta iltaan kitisty. :(
Tänään oli miehen papan hautajaiset ja äsken sit piti lähtee anoppilaan, mutta Heidillä oliki lämpöö 38,1, ni mies meni sit yksin. Eli täällä taas kaksin Heidipan kanssa. Olis kyllä ollu niin kiva päästä vähän kotoo pois, mutta joskus toiste sitten... :/
Sori.. ei muuta tällä erää... Harmittaa niin, että ei ny irtoo muuta. :(
Burde ja Heidi 6kk
jalat on taas niin poikki, että en jaksa edes yrittää kommentoida, mutta omaa napaa vuodatan hetken:
käytiin ostamassa typylle vähän uusia tavaroita! Carenan kuomulliset matkarattaat (samat mitkä Q:lla) punaisena, Gracon uusi turvaistuin johon typyn sais jo laittaa, mutta ootellaan nyt vielä vähän (0-25kg) ja pähkinäinen Tripp Trapp. Saatiin paljousalennusta... :) Jätettiin vielä turvaistuin ja Tripp Trapp kauppaan kun ei niitä vielä tarvita, mutta ovatpahan valmiiksi ostettuna. Nyt saadaan typylle rattaat mukaan pääsiäisreissulle, kun nuo Briot ois vieneet koko peräkontin tilan.
Jaahas, neitillä menee hermo tuolla lattialla. pitänee mennä.
MM, toivottavasti pääset ens viikolla sinne idikseen.
-Osse ja typy
Kiitos eilisestä leffa- ja ruokaseurasta Osselle, Karssulille, Auroralle ja Q' lle + vauvoille :)! Me käveltiin ruuan jälkeen Hakaniemeen, kun oli niin kiva sää ja halusin et D nukahtaa ennen kun mennään bussiin. D nukkuikin bussimatkan hyvin, mutta heräs heti kotona. Ilta olikin sit aika rankka, kun D oli nukkunut huonosti päiväunia.
Tänään olin kaverin kanssa lapsimessuilla. Oli kyl ihan kivaa, mut ehkä enemmän vähän isommille lapsille. Tuotenäytteitä ym. saattin tosi paljon kotiin viemiseksi. Lisäks D sai aurinkolasit. Ne vaan painaa vähän nenän tyveä, kun tuolla meidän ukkelilla on vähän leveämpi nenä kuin keskiverto valkoihoisella.. Ehkä vähän paremmalla asettelulla saan ne arskat istumaan..
Mä ja D lähdetään kesäkuun alussa mun vanhempien kanssa lappiin :). Ihan extempore päätettiin, kun äiti ke iltana soitti ja tuli jotenki puhetta että ne on menossa. Sit isä sai vaihdettua hotellivarauksen mökiksi ja me päästään mukaan! Pitää hankkia joku hyvä kantoreppu sinne, kun mun vanhemmat tuntien päiväohjelmaan sisältyy joku 10 km kävelyä ja tunturikiipeilyä/päivä ;).
Open Ainohan kasvaa hienosti! Järkätään vaan jotkut treffit silloin, kun olette tulossa Keravalle! Me asutaan pääradan varrella, joten päästään vaikka Keravallekin helposti..
Napero: Mihin pinoon olit vastannut? Mä en juuri avaa mitään muita kun enska-pinon, kun niis tahtoo mennä se juttu vähän omanlaisekseen (nätisti sanottuna..).
Han_: Mun yks tuttu vauva oli kans jossain rokotetutkimuksessa ja niillä äiti laitto aina ennen neuvolaa ja niitä verikokeita sellaset puudutelaastarit kyynärtaipeisiin. Voithan kysyä, jos teilläkin on mahdollista. Vaikka meillä D ainakin huutaa enemmän sitä ,kun ei saa liikkua.. meillä D ikään kuin heräs ihan uuteen maailmaan 2 kk iässä. Siihen asti D oli enemmän tai vähemmän vaan möllöttänyt ja sit yhtäkkiä alkoi hymyillä ja jutella ym.
Q' n perheelle onnea paljon! Toivotaan kovasti, että kaikki sujuu hienosti! Mähän sanoin sulle, et se pahoinvointi on hyvä merkki ;).
Aurora: D huusi ekassa leffassa kans ku hyena, mut Q ja NapNap ym. ketä istu meidän takana ei edes huomanneet :). Kyllä Oliverkin varmasti tottuu käymään elokuvissa, kun selviää alkushokista ;). D' n 2 kk mitat oli 58 cm ja 5336 g eli ihan hyttyssarjaa silloin vielä (syntyessä 48 cm ja 2850 g).
Mä en tiennytkään, et Karssulin Aino ja MiaMikin Iitu on syntyneet samana päivänä. Hauskaa :)! Pitäis kyllä oikeesti joskus lähteä Tampereen treffeille kuokkimaan ;). Me voitais siitä D' n kanssa jatkaa mummilaan..
Mykikselle onnea ristiäisiin! Onko isot pidot tulossa?
Voi vitsit, mäkin haluun ne uudet rattaat kun kaikki muutki ;)! Jos ens kuussa sais sen verran rahaa sivuun..
Nyt tsekkaan vielä mun myynnissä olevat jutut huuto.netistä ja sit miestä kiusaan (tuli kotiin jo klo 17 :) ).
Jenni ja D 9 kk
NapNap: Olin leffas ihan pihalla, kun D seisoskeli edelliä penkkejä vasten, kun se on teidän tytön hommaa eikä meidän vauva tosiaan oo tarpeeks iso siihen puuhaan :D!
Kai se täytyy nyt uskoa että Aino on luopunut iltatisutteluista! Kolmeen iltaan ei ole tissi maistunut. Itsekseen ei vielä nukahda, mutta pienellä posken silittelyllä viereen, ilman sen kummempia taisteluita.
Kävi äsken vähän köpelösti kun Aino istui ilkosillaan tässä sylissä ennen suihkuun menoa, ja jöötithän se päätti sitten äitylin syliin vääntää. Uh huh. Aika kamalan hajuista on tuo bataattikakka! :/
Mykis, me oltiin tuollaisessa rokotetutkimuksessa, ja en kyllä tiedä menisinkö toiste. Ihan kauheeta oli se verikokeen ottaminen, kummallakaan kerralla näytteenottaja ei löytänyt suonta ja tökki minne sattui. Ja kun löytyi suoni, valui veri toooodella hitaasti putkiloon. Aino huusi suoraa huutoa ja se oli aivan kamalaa. Toki saattoi olla vaan huonoa tuuria että näin kävi kahdesti.
Jaahas, pitäisköhän sitä pakata... Kiitos Aurora ahkeruussäteistä, sain siivottua! Tosin miehen suurella avustuksella. ;)
Karssuli ja yöunia posottava Aino-neiti
Minä yritän saada tässä väsymystä itselle, mutta ei sitä kyllä täältä löydy ;)
Mykiskin saa nauttia jo poitsun hymyistä :)
Han' kin siellä into piukassa kuuntelee Sampon höpinöitä, vaikutat kyllä todella onnelliselta äipältä :)
Auroralle piti niistä nypyistä sanoa, että meillä niitä hormoninäppyjä tuli ja meni sinne 2,5 kk:n ikään asti naamaan ja ylävartalolle.
Jenni, ai sinäkin taidat olla huuto.netin orja ;) Mä pyörin siellä aamusta iltaan selailemassa kaikkea kivaa :) Vieläkö niistä emmaljungista haaveilet vai joistain muista?
Tuli muuten Ossen Tripp Trappista mieleeni että meilläkin taitaa olla pähkinän värinen eikä kirsikka?
Karssuli, lunttasin tuolta syyskuisten galluppi-pinosta, että Aino on samanpituinen kuin Iitukka! Osaan hyvin kuvitella minkäkokoinen Aino on, koska mun siskon tyttö on tähän asti ollut samanikäisenä aina muutaman kilon kevyempi ja kuitenkin samanpituinen :) Kirjotit myös että teillä on yösyöpöttelyt vähentyneet bataatin myötä, kuulostaa hyvältä :)
Burden neidolle pikaista paranemista ja äipälle myös!!! Toivottavasti ei tule mitään korvatulehdusta sun muuta!!
Huomenna meillä aloitetaan siis pöperöt ja vissiin potulla. Ei olla vielä päätetty. Kai sitä jo kaksi teelusikallista uskaltaa antaa, jos neiti huolii! Anoppi muuten piti tänään kauhian " saarnan" kuinka tulisi aloittaa luomuperunalla ja sitten jatkaa luomuporkkanalla. Porkkanalla ei kuulemma kannata aloittaa ja bataattia ei kannata antaa ollenkaan kun se on ulkomailta. Plaa plaa plaa sanon minä. Totesinkin miehelle anopin lähdön jälkeen, että onneksi hän ei ole täällä kyttäämässä mitä me annetaan ;)
Anoppi oli meillä tänään myöskin lapsenvahtina kun lähdettiin niin kauas kuin meidän omaan saunaan ;) Taidettiin käydä ekaa kertaa Idan syntymän jälkeen yhdessä saunassa!
Larsku, mun mielestä Eemeli näytti ihanan pullerolta siellä Tampesterin treffeillä :) Olisin veikannut että on Iitun kanssa samaa kokoa. Komiat pulloposket oli meinaa poitsulla! Tuutteko ensi viikollakin treffeille?
Ykkösopen Ainokin on kasvanut kyllä todella hienosti! Syökö se teidän neiti salaa äipältä ja iskältä ;) Ei varmaan yhtään enää moni uskoisi että Aino ollut syntyessään niin pikkuinen!
Teidän Hesan treffit kuulosti kyllä kivalta. Mun pitäisi nyt saada itseäni niskasta kiinni ja lähteä Hesaan näyttämään Iitukkaa mun mummulle, iskälle, serkulle ja siskopuolelle! Samalla voitaisiin treffata?
Osse, sain houkuteltua miehen lähtemään mun kanssa Idikseen ensi viikolla, kun se vei mun autoni tänään ;) Mun oli meinaa pakko soittaa sille, et onko se mun autolla töissä vai onko se varastettu. Mies sanoi että oli pakko mennä autolla kun aamulla oli niin kylmä ;) Ja pitäähän niitä uusia (käytettyjä) matkarattaita mennä kokeilemaan idikseen, ne tulee ilmeisesti tänään...
quierolla oli ihania " tuliaisia" ultrasta :)
Mullakin meinaa vauvakuume vähän väliä " pahentua" , mutta jotenkin palaan aina takaisin maan pinnalle. Pelkään meinaa sitä, että alan kyttäämään liikaa kroppaani ja se lisästressi kun ei todellakaan asiaa auta! Ja se kaamea oksentelukin kummittelee mielessä...
Siitä tulikin mieleeni, että Osse. Onko teillä sillon marraskuussa vasta suunnittelu ja joudutte odottamaan hoitoa sen puoli vuotta? Jos imetät P:tä melkein sen vuoden niin siinähän on sitten hyvin puolisen vuotta aikaa " toipua" imetyksestä :) Aloitatko metutkin siinä sitten heti imetyksen jälkeen?
Onko kukaan miettinyt taaperoimetystä? Mullakin on tällä hetkellä mielessä (jos kaikki menee hyvin), että imettäisin sinne vuoden ikään asti ja siitä sitten suoraan siirryttäisiin tavalliseen maitoon. Katotaan vaan niin Iitukka roikkuu tissillä vielä murrosiässäkin :D
Hermionellakinko oli jo menkat alkaneet? Mullakin on vähän väliä menkkakipuja, mutta vuotoa ei näy. Parisen viikkoa sitten tuli sellainen parin tunnin kaamea menkkakipukohtauskin ja meinasin jo särkylääkkeen ottaa, mutta ei ala niin ei ala... No eipä niillä mitään kiirettä...
MiaMik ja Ida kohta 6kk