Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinasuja, ostatko pussilakanoita yhdet vai kahdet?

Vierailija
13.07.2025 |

Mulla sänky 140 cm eli vain yksi peitto. Olen tähän saakka ostanut tuplat mutta ruvennut miettimään että onko järkevää kuitenkaan kun on erittäin epätodennäköistä että koskaan olisi kahta peittoa käytössä. Saisi vaihteluakin paremmin eri värejä ja kuoseja ja joku kalliimpi materiaalikin. Voisin jopa luopua noista vanhoista tuplistakin.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdet tietenkin, jotenkin outo kysymys?

No antaisitko jollekulle vaikka nuorelle kotoa pois muuttavalle lahjaksi vain yhden lakanan?

Tietenkin. Siis yksi pussilakana, tyynyliin ja aluslakana.

Mitä se käyttää kun nämä on pyykissä?

Sinkkuna ihmisillä on useita erilaisia yhden hengen lakanoita!

Tämä on eka kerta, kun kuulen, että joku sinkku ostaa pariskuntien tuplalakanoita ja petaa sänkyynsä kahdet lakanasetit. Kuulostaa epätoivoiselta korvaani.

Vierailija
42/79 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin kymmenet pussilakanat ja viisi lakanaa.

Vaihdan kahden viikon välein normaalisti, tarvittaessa useammin.

Pesen aina 60 asteessa ja kuivatan huolellisesti täysin kuivaksi ennen kaappiin viikkaamista.

Silittäisin mutta nyt en omista silitysrautaa ja lautaa, eivät mahtuneet uuteen kotiini mihinkään. Täytyisi löytää pienemmät versiot.

Ei, vaan täytyisi vähentää kamaa. Jos kaappiin ei edes silitysrauta mahdu, kamaa on ihan liikaa. Lautaa nyt voi säilyttää vaikka seinustalla olohuoneen nurkassa tms. jos ei kaappiin mahdu. 

En tykkää säilyttää pitkin seiniä tavaroita. Muuton yhteydessä luovuin lähes kaikesta tavarasta, kaapeissa on vain vaatteita, kenkiä, laukkuja ja pussilakanoita. Siis tärkeimpiä.

Et selkeästi luopunut tarpeeksi, kun edes noin 20cm pitkä silitysrauta ei mihinkään kaappiin mahdu. Miten syöt, kun sinulla ei ole lainkaan astioita? Kengästä`?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No antaisitko jollekulle vaikka nuorelle kotoa pois muuttavalle lahjaksi vain yhden lakanan?

Tämä on eka kerta, kun kuulen, että joku sinkku ostaa pariskuntien tuplalakanoita ja petaa sänkyynsä kahdet lakanasetit. Kuulostaa epätoivoiselta korvaani.

Mitä ihmeen pariskuntien tuplalakanoita? Ei minun lakanoissani ainakaan lue, että ne olisi vain pariskunnille. Ja tuohon 160cm leveään sänkyyn ei mikään "sinkkulakana" mahdu. 

eri

Vierailija
44/79 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattavatko nämä feng shui sinkut pöydälle ruuankin aina kahdelle, vaikka ovat siellä yksin?

Vierailija
45/79 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ymmärrä, miksi niiden lakanoiden pitäisi olla saman väriset. Käykö joku sisustustarkastaja öisin taskulampun valossa kyttäämässä, onko varmasti saman väriset lakanat parisängyssä?

Useimpia lakanoita on pari, mutta on myös joitakin yksinäisiä, ja niitäkin käytetään.

Vierailija
46/79 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joo, kun on niuho siveyden sipuli eikä se nuori edes tartte varalakanaa sillä aikaa kun toinen on pyykissä tai kuivumassa.

Ei sviddu miten typerä aihe taas XD Onko saman henkilön kuin se muinainen "miten leveä sänky teillä on, eronneet". 

Mulla on niin leveä sänky, että sinne mahtuu satunnainen rakastaja tai jopa kaksi  ja kummallekin (kaikille) on myös lakanat ym.

Oletko itse ihan sekaisin? Ap osti itse sinkkusänkyynsä aina kahdet uudet samanlaiset lakanat kerralla. Itselläni oli käytössä aluksi vain yksi peitto enkä todellakaan ostanut tuplana lakanoita, koska erilaisia vaihtolakanoita oli jo kaapissa useita. Olisi ollut tylsää vaihtaa aina samanlaisia pyykkiin menneen tilalle. 

Ei aloituksessa ollut puhe kuinka monella vaihtolakanakerralla pitää kotona poismuuttava varustaa. 

Vierailija
47/79 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattavatko nämä feng shui sinkut pöydälle ruuankin aina kahdelle, vaikka ovat siellä yksin?

Mitä sitten jos kattavat? Eipä se sinun elämääsi mitenkään vaikuta. 

Vierailija
48/79 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen pariskuntien tuplalakanoita? Ei minun lakanoissani ainakaan lue, että ne olisi vain pariskunnille. Ja tuohon 160cm leveään

Pariskunnan tuplalakanat = 2 yhden hengen laka- ja tyyny-peitto-settiä sänkyyn vierekkäin. Ketjussa on sinkkuja, jotka kertovat petaavansa niin, vaikka ovat sinkkuja. Ihmetyttää. Myös ap kysyi aloituksessa, että ostavatko sinkut lakanasettejä yksittäin vai pareittain.

Vierailija
49/79 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen aina 60 asteessa ja kuivatan huolellisesti täysin kuivaksi ennen kaappiin viikkaamista.

Silittäisin mutta nyt en omista silitysrautaa ja lautaa, eivät mahtuneet uuteen kotiini mihinkään. Täytyisi löytää pienemmät versiot.

Ei, vaan täytyisi vähentää kamaa. Jos kaappiin ei edes silitysrauta mahdu, kamaa on ihan liikaa. Lautaa nyt voi säilyttää vaikka seinustalla olohuoneen nurkassa tms. jos ei kaappiin mahdu. 

En tykkää säilyttää pitkin seiniä tavaroita. Muuton yhteydessä luovuin lähes kaikesta tavarasta, kaapeissa on vain vaatteita, kenkiä, laukkuja ja pussilakanoita. Siis tärkeimpiä.

On mulla astioita, jätin niitä mutta uusiakin tarvitsisi ettei astianpesukone pyöri liian tyhjänä aina. Olen käyttänyt vanhoja vielä kuitenkin vain pois.

Kirjoitin että täytyy ostaa pieni lauta ja uusi rauta. Ne mahtuvat kyllä siivouskaappiini. Siellä on myös askartelutarvikkeita ja maalaustarvikkeita joita olen hankkinut. Niin ja ompelutarvikkeitakin siellä on.

Täytyisi ostaa myös uusi vasara, isäni jäämistöstä ottamani iso maalinen painava vasara tuntuu niin hassulta tässä yksiössä käyttää kun seinillekään ei saa laittaa kuin pienen naulan kevyttä taulua varten. Minulla on nyt myös liian iso työkalupakki, täytyisi katsoa pienempää.

Vierailija
50/79 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi peittoa on yllättävän mukava olla yksinkin nukkuessa. Ei minusta ole mitenkään epätoivoista. Jokainen petaa tavallaan. 

Erillissuhteessa

Vierailija
51/79 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunnan tuplalakanat = 2 yhden hengen laka- ja tyyny-peitto-settiä sänkyyn vierekkäin. Ketjussa on sinkkuja, jotka kertovat petaavansa niin, vaikka ovat sinkkuja. Ihmetyttää. Myös ap kysyi aloituksessa, että ostavatko sinkut lakanasettejä yksittäin vai pareittain.

Mikä siinä ihmetyttää? Jos sinkulla on leveä sänky, ei siihen voi pedata vain yhtä yhden hengen lakanaa (lakana on se, jolla peitetään patja), vaan joko kaksi kapeampaa lakanaa tai yksi tuplaleveä. Pussilakanoita laitetaan peitoille sellainen määrä kuin peittoja on käytössä. Minulla on talvella aina kaksi peittoa, joten luonnollisesti käytän myös kahta pussilakanaa. Tyynyjä minulla on neljä ja jokasella niistä oma tyynyliinansa. En ole ikinä nähnyt lakanasettiä, jossa lukisi "tämä on tarkoitettu vain pariskunnille eikä sinkku saa tätä käyttää". 

Vierailija
52/79 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voi nyt järkyttää osaa kirjoittajista, mutta kerro silti: Osalla meistä sinkuista on säännöllinen seksielämä ja yövieraalle on kiva olla oma peitto ja tyyny petivaatteineen. 

Vierailija
53/79 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että olen ehtinyt lähes 36 vuoden ikään ilman, että on koskaan käynyt mielen vieressäkään ostaa kahta samanlaista pussilakanasettiä. Olen siis ikäni ollut sinkku ja nukkunut yksin. Pussilakanasettejä minulla on toki lukuisia, mutta ne ovat kaikki keskenään erilaisia.

Vierailija
54/79 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollo

Vierailija
55/79 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölisee.

Vierailija
56/79 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää säilyttää pitkin seiniä tavaroita. Muuton yhteydessä luovuin lähes kaikesta tavarasta, kaapeissa on vain vaatteita, kenkiä, laukkuja ja pus

Täytyisi ostaa myös uusi vasara, isäni jäämistöstä ottamani iso maalinen painava vasara tuntuu niin hassulta tässä yksiössä käyttää kun seinillekään ei saa laittaa kuin pienen naulan kevyttä taulua varten. Minulla on nyt myös liian iso työkalupakki, täytyisi katsoa pienempää.

Pidä se iso vasara äläkä ainakaan osta pientä tilalle! Isäsi vanha on takuulla paremmanlaatuinen. Sama pätee muihinkin työkaluihin. 

Vierailija
57/79 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko myöntää, että olen ehtinyt lähes 36 vuoden ikään ilman, että on koskaan käynyt mielen vieressäkään ostaa kahta samanlaista pussilakanasettiä. Olen siis ikäni ollut sinkku ja nukkunut yksin. Pussilakanasettejä minulla on toki lukuisia, mutta ne ovat kaikki keskenään erilaisia.

Minulla on 10 pussilakanasettiä ja kaikki ovat samanlaisia. Jännittävää, eikö?

Vierailija
58/79 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi nyt järkyttää osaa kirjoittajista, mutta kerro silti: Osalla meistä sinkuista on säännöllinen seksielämä ja yövieraalle on kiva olla oma peitto ja tyyny petivaatteineen. 

Kyllä, täytyy olla.

Ennen ostin aina kahdet pussilakanat mutta nyt kun asun täysin yksin niin ostan vain yhdet samaa pussilakanaa. On kiva ostella kaikkia erilaisia.

En välitä siis enää siitä onko molemmille puolille samanlaiset, myös rahasyistä mutta se tuntuisi nyt tylsältäkin.

Vierailija
59/79 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä ihmetyttää? Jos sinkulla on leveä sänky, ei siihen voi pedata vain yhtä yhden hengen lakanaa (lakana on se, jolla peitetään patja), vaan joko kaksi kapeampaa lakanaa tai yksi tuplaleveä. Pussilakanoita laitetaan peitoille sellainen määrä kuin peittoja on käytössä. Minulla on talvella aina kaksi peittoa, joten luonnollisesti käytän myös kahta pussilakanaa. Tyynyjä minulla on neljä ja jokasella niistä oma tyynyliinansa. En ole ikinä nähnyt lakanasettiä, jossa lukisi "tämä on tarkoitettu vain pariskunnille eikä sinkku saa tätä käyttää". 

Minulla on leveässä sängyssä vain yksi yhden hengen lakanasetti. Kahden pyykkääminenkin on tuplaten työtä.

Vierailija
60/79 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feng shuin mukaan yksinäisen pitäisi aina pedata sänky kahdelle, ja molemmille puolille yöpöydät. 

senkö takia mä olen vielä sinkku..äkkiä askon sivuille tilaamaan 160cm sänkyä nykyisen 120cm tilalle :D on mulla 2 tyynyä mut yksi peitto tai itseasiassa 3 tyynyä, josta 1 on vartalotyyny, ehkä sekään ei ole hyvää feng shuita. 

Alkuperäiseen kysymykseen..olen ostanut tuplasettejä, mutta kans alkanut miettimään että onko järkeä oikeasti..sitäpaitsi jos asuisin jonkun kanssa niin olisihan se helpompi ettei mene peitot ja tyynyt sekaisin, kun mulla näissä vähän kallis maku. Ja ainakin exäni pölli jatkuvasti mun tyynyä ja peittoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä