Yksinasuja, ostatko pussilakanoita yhdet vai kahdet?
Mulla sänky 140 cm eli vain yksi peitto. Olen tähän saakka ostanut tuplat mutta ruvennut miettimään että onko järkevää kuitenkaan kun on erittäin epätodennäköistä että koskaan olisi kahta peittoa käytössä. Saisi vaihteluakin paremmin eri värejä ja kuoseja ja joku kalliimpi materiaalikin. Voisin jopa luopua noista vanhoista tuplistakin.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdet tietenkin, jotenkin outo kysymys?
No antaisitko jollekulle vaikka nuorelle kotoa pois muuttavalle lahjaksi vain yhden lakanan?
Tietenkin. Siis yksi pussilakana, tyynyliin ja aluslakana.
Mitä se käyttää kun nämä on pyykissä?
Varmaan se on saanut lakanasettejä kotoakin ja on voinut ostaa itse jotain.
Yleensä ostan yhden, joitakin on useita samanlaisia, kuten valkoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feng shuin mukaan yksinäisen pitäisi aina pedata sänky kahdelle, ja molemmille puolille yöpöydät.
No siitähän se sitten on kiinni ollut kaikki nämä vuodet :D
Minä olen kuusikymppinen ikisinkku. Minulla on parisänky ja kaksi yöpöytää, lukulamppua ja sängynvierusmattoa. Viimeksi sänkyseuraa on ollut yli 20 vuotta sitten, silloinkaan ei koko yötä. Feng Shui on erikoinen ajattelutapa.
Ostan aina yhdet. Jos joskus päädyn jonkun kanssa yhteen, niin kai tuota voi nukkua eriparisissakin ja ostaa jatkossa tuplana. Mulla on varmaan 15 eri lakanasettiä.
Vierailija kirjoitti:
Feng shuin mukaan yksinäisen pitäisi aina pedata sänky kahdelle, ja molemmille puolille yöpöydät.
Febg shui varmaan kertoo myös miten saab yksiööni tilaa parisöngylle ja yöpöydille. Haluan kuitenkin että kitini sistus on muutakinnkuinnyhtä sönkyä.. Sihvaakaan en ole hankkinut - Sen asemasta minulla o kaksi nojatuolia
M45
Kaksi edelleen vaikka olen ollut vähän yli kaksi vuotta sinkkuna. 160cm leveä sänky jossa nukun yksin tai siis kissan kanssa. Ehkä joskus vielä löytyy joku mies viereen.
N46
Noin kymmenet pussilakanat ja viisi lakanaa.
Vaihdan kahden viikon välein normaalisti, tarvittaessa useammin.
Pesen aina 60 asteessa ja kuivatan huolellisesti täysin kuivaksi ennen kaappiin viikkaamista.
Silittäisin mutta nyt en omista silitysrautaa ja lautaa, eivät mahtuneet uuteen kotiini mihinkään. Täytyisi löytää pienemmät versiot.
Minulla on viisi pussilakanasettiä. Vierasvaraa ja pyykkivaraa.
Kaikki lakanani ja pussilakanani ovat hotellityyliin valkoisia. Ne ovat keskenään kaikki "samaa paria".
Olen naimidissa, mutta nukumme eri huoneissa. Kummallakin on 140 cm sänky ja siellä tuplapeitto.
Tuplat ostan, 160cm leveä sänky ja kaksi peittoa ja tyynyä käytössä itselläni.
Vierailija kirjoitti:
Pesen aina 60 asteessa ja kuivatan huolellisesti täysin kuivaksi ennen kaappiin viikkaamista.
Silittäisin mutta nyt en omista silitysrautaa ja lautaa, eivät mahtuneet uuteen kotiini mihinkään. Täytyisi löytää pienemmät versiot.
Luin vain otsikon ja senkin väärin. Siis omistan nyt tuon verran ja nykyisin ostan vain yhdet samaa pussilakanaa, jos tulee yökylään joku niin ei tarvitse olla samanlaista hänelle käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan täytyisi vähentää kamaa. Jos kaappiin ei edes silitysrauta mahdu, kamaa on ihan liikaa. Lautaa nyt voi säilyttää vaikka seinustalla olohuoneen nurkassa tms. jos ei kaappiin mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No antaisitko jollekulle vaikka nuorelle kotoa pois muuttavalle lahjaksi vain yhden lakanan?
Vielä oudompi kysymys! Tietenkin olen antanut kotoa pois muuttaneelle lapselleni lahjaksi lakanoita yksinkappalein. Sinäkö annat sinkuille pariskunnan lakanasettejä? Vinkki että useimmat ottavat sellaisen kettuiluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Febg shui varmaan kertoo myös miten saab yksiööni tilaa parisöngylle ja yöpöydille. Haluan kuitenkin että kitini sistus on muutakinnkuinnyhtä sönkyä.. Sihvaakaan en ole hankkinut - Sen asemasta minulla o kaksi nojatuolia
M45
Tutustu Dear Modern sisältöön YouTubessa. Itse olen saanut todella apua sisustukseen sieltä.
Vierailija kirjoitti:
En muista että olisin koskaan ostanut pussilakanoita. Mulla on niitä läjä kun äitini harrasti antaa niitä lahjoiksi. Kuluneimmasta päästä revin ne suikaleiksi ja virkkaan pyöreiksi matoiksi.
N60
Ohis Ennen osattiinkin tehdä laatua; olettaen, että äidiltäsi sait ensimmäsen lakanasu jo useampi vuosi sitten. - Saapa nähdä monta vuotra omani kestävät vaikboken yrittänyt hankkua (ja onneksi myös saanut) mielikuvissa vähän parempi laatuisia
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Siis yksi pussilakana, tyynyliin ja aluslakana.
Mitä se käyttää kun nämä on pyykissä?
Ehkä sitä toista lahjaksi saamaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan täytyisi vähentää kamaa. Jos kaappiin ei edes silitysrauta mahdu, kamaa on ihan liikaa. Lautaa nyt voi säilyttää vaikka seinustalla olohuoneen nurkassa tms. jos ei kaappiin mahdu.
En tykkää säilyttää pitkin seiniä tavaroita. Muuton yhteydessä luovuin lähes kaikesta tavarasta, kaapeissa on vain vaatteita, kenkiä, laukkuja ja pussilakanoita. Siis tärkeimpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä oudompi kysymys! Tietenkin olen antanut kotoa pois muuttaneelle lapselleni lahjaksi lakanoita yksinkappalein. Sinäkö annat sinkuille pariskunnan lakanasettejä? Vinkki että useimmat ottavat sellaisen kettuiluna.
Ei mutta olen itse saanut parisuhteellisena 1 kpl pussilakana+tyynyliinapaketin ja vähän kyllä ihmettelin
Vtut Feng Shuista, mutta näin mulla on ja näin on hyvä. Tarvitsen tilaa myös nukkuessani ja jos toisella puolella sänkyä tulee liian kuuma, vaihdan toiselle. Mutta ap varmaan nukkuu 60 cm kapealla laverilla liikkumattomana ainoan lakanansa alla peläten, mitä tapahtuu kun se pitää pestä.