Kokemuksia sokeritoukkapyydyksestä? Kannattaako ostaa? Ainakin Prismasta ja Tokmannilta saa. Ei rahakysymys.
Kannattaako ostaa? Ainakin Prismasta ja Tokmannilta saa. Ei rahakysymys.
Kommentit (9)
Siivoamalla ja tuulettamalla sekä ilmanvaihtoa tehostamalla olen saanut niitä pidettyä pois. Clas Ohlsonin pyydyksillä ei tehnyt mitään, niihin ei koskaan mennyt toukan toukkaa.
Mutta rautakaupasta ostetut, semmoiset teippiliuskasta taiteltavat toimii oikeasti. Niihin on jääneet etenkin pienet nuoret toukat, toivottavasti koko uusi sukupolvi niitä. Nyt ei ole hyvin pitkään aikaan enää näkynyt yhtäkään. Myrkkyjä en ole käyttänyt.
Kaada viemäreihin säännöllisesti kiehuvaa vettä niin ongelman pitäisi ratketa.
Entisessä kämpässäni oli tosi paljon sokeritoukkia. Niitä jäi kuitenkin hyvin vähän pyydyksiin. Ei ollut sen kuuden euron arvoista, jonka ne maksoivat.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on vaan se, että viemäreihin ei saisi kaataa kiehuvaa vettä.
Ilmoita huoltoyhtiöön tai isännöitsijälle. Jos asut vuokralla. Sitten putkimiestä ja kiehuvaa vettä viemäreihin säännöllisesti. Lattialistojen väliin myrkkyä. Ei kiinnosta saako kiehuvaa vettä laittaa viemäriin.
Vierailija kirjoitti:
Siivoamalla ja tuulettamalla sekä ilmanvaihtoa tehostamalla olen saanut niitä pidettyä pois. Clas Ohlsonin pyydyksillä ei tehnyt mitään, niihin ei koskaan mennyt toukan toukkaa.
Mutta rautakaupasta ostetut, semmoiset teippiliuskasta taiteltavat toimii oikeasti. Niihin on jääneet etenkin pienet nuoret toukat, toivottavasti koko uusi sukupolvi niitä. Nyt ei ole hyvin pitkään aikaan enää näkynyt yhtäkään. Myrkkyjä en ole käyttänyt.
Alapeukuttajalle tiedoksi: en ole ainoa. Täällä palstalla joku toinenkin kirjoitti, että toukat lähestulkoon hävisi, kun taloyhtiön ilmanvaihtokanavat puhdistettiin ja ilmanvaihto hoidettiin kuntoon. Ainakin sokeritoukka tykkää kosteudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varför inte??? :O Jag har kaatanut mycket varm vatten pä viemäri!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varför inte??? :O Jag har kaatanut mycket varm vatten pä viemäri!
Nykyajan muoviviemärit ei vissiin kestä sitä? Tästäkin on tosi ristiriitaista tietoa netissä, joidenkin putkimiesten mukaan voi kaataa ja he itsekin huoltaa viemäreitä Fairyllä ja kiehuvalla vedellä, se kun poistaa alkavat tukokset ja rasvan, kun taas toisten mukaan ei saa.
En ole kokeillut, mutta tuholaistorjujan kanssa kerran juttelin niin ne pyydykset on tarkoitettu lähinnä kartoittamaan kuinka paljon sokeritoukkia on. Nehän houkuttelee niitä. Itse olen käyttänyt Baygon suihketta. On tehokas, Citymarketista olen ostanut. Sokeritoukat ovat iljettäviä yäk, varsinkin jos tulevat muuallekin asuntoon, vessan vielä kestää. Onneksi nyt ei ole hetkeen näkynyt.