Onko hellehullut nyt iloisia kun on +31 ja aurinko porottaa aamusta iltaan?
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain missä kaikki hellehullut on, kun ei näy ulkona ja läheinen uimarantakin melkein tyhjä, vaikka siinä on kahvila A-oikeuksin vieressä samoin jäätelökioski, muutama hellehullu oli lähtenyt nauttimaan helteestä. Taitaa nämä hellehullut olla neljän seinän sisällä ilmastoidussa kämpässään ja jos hyvin käy, saattavat käydä ilmastoidulla autolla viileässä kaupassa, pikaisesti hakemassa vichyä ja jäätelöä ettei tule lämpöhalvaus
Minä ainakin oon mökillä riippumatossa lehmuksen varjossa. Pieni tuulenvire käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tuollaisia lukemia? Pkseudulla 24 ja puolipilvistä.
Joensuussa meni eilen +30 rikki
Ei pidä paikkaansa sillä ennätys oli Porvoossa 29,2
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain missä kaikki hellehullut on, kun ei näy ulkona ja läheinen uimarantakin melkein tyhjä, vaikka siinä on kahvila A-oikeuksin vieressä samoin jäätelökioski, muutama hellehullu oli lähtenyt nauttimaan helteestä. Taitaa nämä hellehullut olla neljän seinän sisällä ilmastoidussa kämpässään ja jos hyvin käy, saattavat käydä ilmastoidulla autolla viileässä kaupassa, pikaisesti hakemassa vichyä ja jäätelöä ettei tule lämpöhalvaus
idiootti. ei uimarantojen vedet ole vielä niin lämpimiä että siellä haluaa olla
Nautin ja nauran teille ahdistuneita läskeille 😆🤣🌞🌻🕶😎👗👙
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan suomalainen lähtee helteillä keskellä päivää lenkkeilemään ja pyöräilemaan. Ei kukaan lämpimissä maissa rääkkäisi ittensä noin.
Muissa maissa varoitellaan ihmisiä kun lämpötila on vähintään +32.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Keski-Suomessa mittarissa 29,2 eikä näy pilviä.
Se mökin mittari auringossa ei ole virallinen lämpötila. Esim Jyväskylä 27 tällä hetkellä.
Tuo virallinen mittauspiste on 35km päässä meiltä. Kyllä 29,2 on ihan oikea mittaustulos, eikä mittari ole auringossa. Tietenkään. Mutta en ala tästä (taas) vääntämään enempää.
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Euroopassa 😂 ja enemmänkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tänään varmaan 31.
Vierailija kirjoitti:
Nautin ja nauran teille ahdistuneita läskeille 😆🤣🌞🌻🕶😎👗👙
Teille putkiaivoille nauretaan. Ette vaan opi mitään muuta syytä helleongelmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Keski-Suomessa mittarissa 29,2 eikä näy pilviä.
Se mökin mittari auringossa ei ole virallinen lämpötila. Esim Jyväskylä 27 tällä hetkellä.
Täällä on 28,7 viimeisin ilmatieteenlaitoksen mittaus
Naapurin isomahainen ja kaljupäinen ukko kirmailee villisti speedoissa ympäri tonttiaan. Se näyttäs tykkäävän helleilmasta.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole.
Suomessa eniten viduttaa tämä lämpötilan pumppaaminen -30--> +30 välillä. Paras olisi ympäri vuoden n. +20 astetta.
Missään ilmastossa maapallolla ei ole tasaista +20 asteen lämpöä. Lähimmäs varmaan päästään joillain subtrooppisilla valtameren keskellä sijaitsevilla saarilla kuten Azoreilla, mutta on sielläkin kesällä vähän lämpimämpää ja talvella viileämpää. Tropiikissa lähellä päiväntasajaa, missä talven ja kesän vaihtelua ei ole, taas on aina lähemmäs +30 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa sillä ennätys oli Porvoossa 29,2
Lämpötila nousi tuon uutisen jälkeen Joensuussa vielä iltapäivällä yli 30:n.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin oon mökillä riippumatossa lehmuksen varjossa. Pieni tuulenvire käy.
Kellä mökillä on edes tuollaisia kaupunkeihin kuuluvia roskapuita?
Erittäin mukavaa näin mökillä ollessa. Kotona voisi olla erittäin tukalaa olla. Sijainti merkitsee paljon.
Olen.
Hyvä, kun varmistat, koska juuri minä - ja vain minä - päätän ulkolämpötiloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellä mökillä on edes tuollaisia kaupunkeihin kuuluvia roskapuita?
Mulla on. On monen hehtaarin tontti, niin mahtuu useita tälläisiä jättiläisiksi kasvavia kauniita JALOpuita.
Niin se on aina ollut, jopa ennen teollistumista. Suomen sijainti on sellainen