Palstan akateemikoiden ketju
Kommentit (27)
Poliisi juuri ampui yhden vasemmistolaisen piikitystieteiden akateemikon, palstavassarit ilmaisevat luopumisen tuskaa ulisemalla.
Vierailija kirjoitti:
Enpä luule, että monikaan akateemikoista lukee tätä palstaa...
Tuossa linkittämässäsi Wp-artikkelissa sanotaan:
"Akateemikko (ruots. akademiker) on Suomessa arvonimi, jonka tasavallan presidentti myöntää erityisen ansioituneille tieteen- ja taiteenharjoittajille."
Ja tämä Vauva Av -palstahan juuri eritoten on täynnä erityisen ansioituneita pseudotieteen- ja -taiteenharjoittajia.
Ihan "ylempää keskiluokkaa" olevia jalosukuisia kaikki, yliopistossa yli 10 vuotta opiskelleita, osakesalkutkin 2-6 miljoonaa kaikilla ja iso bulkkiomakotitalo espoolaisella pellolla Hki-Vantaan ulkomaan lentoliikenteen laskutumisväylän alla ym. hienoa.
Ja kaikki palstan korkeasti oppineet historiantekijät kököttävät kaksi kertaa viikossa Kela-rahoitteisessa psykoterapiassa vielä muiden meriittien lisäksi.
Jamppa Perussälli
Suoritin Teknillisessä korkeakoulussa DI-tutkinnon, jonka jälkeen suoritin LuK-tutkinnon matemaattis-luonnontieteellisessä TDK:saa, minkä jälkeen suoritin TkT-tutkinnon Teknillisessä korkeakoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Pohjoismaisissa kielissä akademiker = akateeminen. Minä olen akateeminen mutta en akateemikko. Pääaineeni Helsingin yliopistossa oli nordiska språk ja sivuaineena svensk litteratur. Se oli hyvä kombo: töitä on riittänyt.
Häh? Tuohon on sama kuin sanoisi että on opiskelija mutta ei koululainen.
Ei minun yliopistossani ollut mitään linjoja. Valittiin pääaine ja sillä siisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla ei ole ensimmäistäkään akateemikkoa, ap!
Mutta moni ainakin tuntee akateemikoita tämän palstan juttujen perusteella.
No niin tunnenkin, en ole vastuussa sukulaisisteni uravalinnoista.
Häh, eihän?
Ei voi olla totta!
Tosikko on arvonimi, jonka minä myönnän Sinulle juuri nyt.
Nauseamus Higitur