Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valmistuin toukokuussa sairaanhoitajaksi ja nyt jo otin muutaman avoimen amk:n kurssin

Vierailija
11.07.2025 |

Yhdestä avoimesta amk:sta otin yhteensä viisi yhden op:n kurssi liittyen hoitoalaan. Ilmaisia kursseja. Lisäksi on yksi avoimen yliopiston kurssi jonka otin jo aiemmin.

En tiedä miksi olen hullu ja heti jatkan opiskelua vaikka ajattelin, että ei enää koskaan. No nyt sitten kuitenkin tosiaan otin nuo kurssit. Nyt ei toki ole paniikkia saada opintoja kasaan ja kurssit ilmaisia. Hyödyttää kyllä omaa työtä eikä oppiminen pahaksi ole. 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko heti jo koulutustasi vastaavan työpaikan vai pidätkö lomaa opintojen jälkeen?

Vierailija
2/30 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla että opiskelet vielä Yamkin tai maisterin. Mikään opiskelu ei ole haitaksi, ja avoimessa ei tarvii stressata arvosanoista. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitko heti jo koulutustasi vastaavan työpaikan vai pidätkö lomaa opintojen jälkeen?

Mulla on koko ajan ollut työpaikka. Siirryin vain lähihoitajasta sairaanhoitajaksi jo ennen valmistumista. Nyt olen ihan palkallisella kesälomalla.

Ap

Vierailija
4/30 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla että opiskelet vielä Yamkin tai maisterin. Mikään opiskelu ei ole haitaksi, ja avoimessa ei tarvii stressata arvosanoista. :)

En mä usko, että jaksan enää noita. Lisäksi tuli lopuksi huonoja arvosanoja oman elämän vaikeuksien vuoksi joten en usko edes pääseväni yliopistoon. Avoimessa ei tosiaan tarvitse stressata arvosanoja ja koska ilmaisia kursseja niin ei haittaa vaikka jäisi kesken.

Ap

Vierailija
5/30 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yamk:ssa pitää olla 2 vuotta työkokemusta. AP kipin kapin kentälle duuniin. Tuolla alalla alaiset edellyttää että johtajalla on itsellään kokemusta töistä. Muuten ne ei arvosta - ikinä.

Oikotietä onneen ei ole. Sinne vaan tekemään sh:n töitä.

Vierailija
6/30 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä mitään, jos olet kiinnostunut ja haluat opiskella lisää, mutta työn ohessa, tarkoitan , että palkka tulee kuukausittain ja vuosiloma kertyy. Se on tässä vaiheessa tärkeää.

Vierailija
7/30 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yamk:ssa pitää olla 2 vuotta työkokemusta. AP kipin kapin kentälle duuniin. Tuolla alalla alaiset edellyttää että johtajalla on itsellään kokemusta töistä. Muuten ne ei arvosta - ikinä.

Niin mähän teen sairaanhoitajan töitä. Mistä sait sellaisen käsityksen, että en ole työelämässä? Olen ollut hoitoalalla jo 16 vuotta.

Ap

Vierailija
8/30 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä mitään, jos olet kiinnostunut ja haluat opiskella lisää, mutta työn ohessa, tarkoitan , että palkka tulee kuukausittain ja vuosiloma kertyy. Se on tässä vaiheessa tärkeää.

Voi hyvänen aika sentään taas. Mähän ole töissä! En mä missään kohtaa kirjoittanut, että en ole töissä. Nuo avoimet kurssit on verkkokursseja jotka voi tehdä kun itse haluaa, vaikka keskellä yötä. En mä ole noiden vuoksi pois töistä.

Ap

Vierailija
9/30 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut hyvä. Oman jaksamisen mukaan tietenkin!

Vierailija
10/30 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika sentään taas. Mähän ole töissä! En mä missään kohtaa kirjoittanut, että en ole töissä. Nuo avoimet kurssit on verkkokursseja jotka voi tehdä kun itse haluaa, vaikka keskellä yötä. En mä ole noiden vuoksi pois töistä.

Ap

Hoitoalalla tämä on aivan yleistä. Kun tein yliopistolla terveysteiteen maisteriopintoja, meidän ryhmästä kaikki oli joko töissä tai hoitovapailla pienten lasten kanssa. Minulla oli säästössä pitämättömiä vuosilomia, joten pystyin saamaan välillä muutaman päivän tai viikonkin vapaata, jos oli intensiivijakso tai tavallista enemmän tehtäviä palautettavina. Kun tekee ensin avoimen kursseja, niin sitten tutkinto-opiskelijana on vähemmän opiskeltavaa jäljellä. Valmistuu nopeasti. 

Vierailija
11/30 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tietoa maistereiden työtilanteesta, kun tällä haavaa julkisella puolella on ollut irtisanomisia ym.ikävää.

Vierailija
12/30 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut hyvä. Oman jaksamisen mukaan tietenkin!

Totta kai. Ei näistä avoimen kursseista ole samanlaista painetta kuin tutkinto-opiskelusta.

Ap

Vierailija
13/30 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tulee maksulliseksi nämä tätien tuplatutkinnot.

Ei tarvii veronmaksajien maksaa montaa koulutusta sekä palkkaa.

Mikä tuplatutkinto mulle muka tulee avoimen kursseista? Miksi olet noin hapan?

Ap

Vierailija
14/30 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mä arvaan. Sä olet käynyt pelkän peruskoulun. Lisäksi mitä on tuo lapsellinen tädittely?

Vierailija
15/30 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala, never again.

Vierailija
16/30 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoala, never again.

No se on sun ongelma.

Vierailija
17/30 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti noin yksinkertainen?

Vierailija
18/30 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetteko te pällit niitä viestejä, joihin vastaatte? Ap. kertoi olevansa töissä. Oli aiemmin ollut lähihoitaja, mutta kouluttautui sairaanhoitajaksi.

Vierailija
19/30 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetteko te pällit niitä viestejä, joihin vastaatte? Ap. kertoi olevansa töissä. Oli aiemmin ollut lähihoitaja, mutta kouluttautui sairaanhoitajaksi.

Täällä jotkut tollot lukee vain aloituksen ja joskus jopa vain otsikon, tekevät omat oletuksensa ja sitten vastaavat päin persettä. 

Vierailija
20/30 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap on aloittanut kurssit? Tsemppiä opiskeluun! Onhan noista kursseista hyötyä jos ovat kerran sun omaa alaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi