Mulle oli uutta että kiukaan kivet
Kuuluu vuokralaisen itse vaihtaa. Tuossa Hesarin tulipalojutussa.
Kyllä ärsyttäis muuttaa asuntoon jossa kiuaskivet murusina ja vaihtaa ne, vaikken itse sauno ikinä.
Kommentit (49)
Kuka edes asuu vuokralla? Omassa talossahan kaikki nykyään asuu.
Vaihdat kai sä kuluvat polttimotkin esim. kylppärin kiinteään kattolamppuun, joka asunnossa on ollut valmiina muuttaessasi. Ei tule isännöitsijä eikä huoltohenkilö vaihtelemaan näitä.
Miks vuokraat asunnon, jossa on sauna, vaikka et sauno ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes asuu vuokralla? Omassa talossahan kaikki nykyään asuu.
Vuokralla se talo ei ole oma mut se on oma koti🙂
Suotta niutä seiniä ja kattoa omaksi ostaa, pelkkä rasite.
Vuokralaisen elämä on rentoo!
Niin siinä tarinassa kaiketi oli kiukaan tehot maksimilla ja sattuikin käynnistymään keskellä yötä. Sen lisäksi nais ihminen oli niin voimaatuvan viisas että ei ymmärtänyt mitä palohälyyttimen huutaminen tarkoittaa tai mitä tehdä kun talossa on savua. Aika monta juttua silleeniinku, ja mies käveli talosta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Niin siinä tarinassa kaiketi oli kiukaan tehot maksimilla ja sattuikin käynnistymään keskellä yötä. Sen lisäksi nais ihminen oli niin voimaatuvan viisas että ei ymmärtänyt mitä palohälyyttimen huutaminen tarkoittaa tai mitä tehdä kun talossa on savua. Aika monta juttua silleeniinku, ja mies käveli talosta ulos.
Tulipalohan leviää nopeasti. Oisko niin, että mies avasi oven ja tuli lehahti? En keksi muutakaan selitystä.
Kyllä minä ainakin ihan ilmaiseksi kaupungin vuokrakämppään sain uudet kivet ja olisi huoltomies vaihdonkin suorittanut kaupan päälle.
Ne kivet pitää myös pestä viikoittain.
Vierailija kirjoitti:
nais ihminen oli niin voimaatuvan viisas että ei ymmärtänyt mitä palohälyyttimen huutaminen tarkoittaa tai mitä tehdä kun talossa on savua. Aika monta juttua silleeniinku, ja mies käveli talosta ulos.
Aika hemmetin outoa että joku kertoo mitä nainen ajatteli tai ei ajatellut juuri ennen kuolemaansa. Mistä kukaan sen tietää? Ehkä yritti herättää lapsiaan mutta ei enää saanut hereille ja sitten meni tajuttomaksi itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Pyykki- vai tiskikoneessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nais ihminen oli niin voimaatuvan viisas että ei ymmärtänyt mitä palohälyyttimen huutaminen tarkoittaa tai mitä tehdä kun talossa on savua. Aika monta juttua silleeniinku, ja mies käveli talosta ulos.
Aika hemmetin outoa että joku kertoo mitä nainen ajatteli tai ei ajatellut juuri ennen kuolemaansa. Mistä kukaan sen tietää? Ehkä yritti herättää lapsiaan mutta ei enää saanut hereille ja sitten meni tajuttomaksi itsekin.
Asunnossa oli toimivat palovaroittimet, jotka hälyttivät.
Mutta perheen äiti ei jostakin syystä ymmärtänyt hälytysäänen ja näkyvän savun indikoimaa vaaraa välittömän poistumisen tarpeesta, Naskali sanoo
Näin se tutkija toteaa. Normi mies voisi sanoa että nainen oli helvetin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Missä lasten isä oli?
Käveli ulos ovesta. Daaaa.....
Jostain rannasta haet hienon näköiset kivekset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan voi itse valita. Jos tykkää kovasta kolinasta kannattaa valita pyykkikone.
Kiukaan kivien pesu ja vaihto sujuu samalla kun muutenkin vaihdetaan sisustus sesongin mukaiseksi. Eikö kaikilla olekaan joulu-, uusivuosi-, ystävänpäivä-, laskiais-, pääsiäis-, vappu-, kevätjuhla-, helluntai-, juhannus-, kesä-, venetsialais-, rapujuhla-, sadonkorjuu-, syksy-, pyhäinpäivä-, itsenäisyyspäivä- ja adventtikiviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan voi itse valita. Jos tykkää kovasta kolinasta kannattaa valita pyykkikone.
Mulla on niin vanha kone, ettei löydy kiuaskiviohjelmaa :( Ja linkouskin on rikki. Millä olette yleensä ripustaneet kivet narulle kuivumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pyykikoneessa, linkous kuivaa ne
Miksi pitäisi vaihtaa jos ei edes käytä saunaa?