Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siirtyminen osa-aikatyöhön, kokemuksia??

Vierailija
11.07.2025 |

Olen 52v ja haluaisin siirtyä osa-aikatyöhön. Syynä on vastoinkäymiset elämässä, jotka ovat nyt uuvuttaneet. En jaksa tehdä kuin työpäivän ja loppupäivä täytyy levätä. Samoin viikonloput menevät lepäämiseen.

Mitään diagnooseja minulla ei ole. 

Kertokaa oletteko onnistuneet siirtymään osa-aikatyöhon! Ja voiko työnantaja kieltää tämän suoriltaan?

Meillä firmassa huonohko taloudellinen tilanne joten ainakin helpottaisin tätä. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä loppui hyvin palkattu vakityö ja menin osa-aikatyöhön. Saan soviteltua päivärahaa ja pitää hakea 1 työpaikkaa 3kk välein/kysyä työnantajalta lisää tunteja.

Muutaman satasen saan vähemmän ja lisää aikaa 15h vähemmän työtunteja viikkoon.

Vierailija
2/4 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kieltää. Ja jos työnantaja suostuu järjestelyyn, niin saat karenssin, koska olet itse lopettanut kokoaikatyön. Soviteltua päivärahaa et siis saa ainakaan ensimmäiseen 45 päivään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin vuoden sisällä olen saanut pyytämällä 80- ja myöhemmin 90% työajan väliaikaisesti.  Joten riippuu työnantajasta. 

Vierailija
4/4 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kieltää. Ja jos työnantaja suostuu järjestelyyn, niin saat karenssin, koska olet itse lopettanut kokoaikatyön. Soviteltua päivärahaa et siis saa ainakaan ensimmäiseen 45 päivään.

Mutta ei kai mitään päivärahaa saa jos itse vapaaehtoisesti haluaa siirtyä osa-aikatyöhon?

Ap