Sysipaskat lomasäät
En nyt mitenkään uhkaile, mutta sanotaanko nyt niin, että jos ei säät ala pikku hiljaa paranemaan, niin minä muutan Kööpenhaminaan ja haen Ruotsin kansalaisuutta.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele Irwiniä. Sillä näet nimittäin. Ehkä juicea
Ja, sekä, sekä että, -kä, eli, tai, vai, mutta, vaan, siksi, siis... unohtuivat sinulta.
Nää on niin kummallisia, miten voi muistaa, jotain kielioppisääntöihin liittyneitä pitkiä rumpuja vielä 50 vuoden takaa. Että, jotta, koska, kun, jos, vaikka, kuin.
Minä sinä hän me te he tämä tuo se nämä nuo ne ines ela illa ades abla alla tämmöttis lorut on muistissa vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja, sekä, sekä että, -kä, eli, tai, vai, mutta, vaan, siksi, siis... unohtuivat sinulta.
Nää on niin kummallisia, miten voi muistaa, jotain kielioppisääntöihin liittyneitä pitkiä rumpuja vielä 50 vuoden takaa. Että, jotta, koska, kun, jos, vaikka, kuin.
Minä sinä hän me te he tämä tuo se nämä nuo ne ines ela illa ades abla alla tämmöttis lorut on muistissa vielä.
Muistaksää mitä nää tarkottaa
Suomen kesäsää on tyypillisesti lämmin ja aurinkoinen, mutta vaihtelee alueittain ja voi sisältää myös sadekuuroja. Kesäkuu on usein aurinkoisin ja kuivin kuukausi, kun taas heinäkuu on lämpimin ja voi sisältää enemmän sateita, erityisesti sade- ja ukkoskuuroja. Keskilämpötilat vaihtelevat Etelä-Suomen 17 asteen ja Pohjois-Lapin 10-11 asteen välillä heinäkuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin tällainen Suomen kesä kuin Euroopan kauhuhelteet.
Tasan juuri näin, onkohan pilvisyyteen ja +15 asteen lämpötilaan kuollut kukaan? + 30 asteen helteet sen sijaan kaataa jo mummoa ja vaaria arkkuun.
Mie en kestä hellesäitä enkä ole mummuikäinen.
An auf hinter in neben über unter vor zwischen.
Aus bei mit nach seit von zu.
Durch für gegen um herum.
Wegen, ...
Jotakin unohtui 30 vuotta sitten opetelluista listoista, mutta vanha vitsi ei. Muodostakaa virke, jossa käytätte saksaksi genetiiviä ja datiivia. Geh nie tief ins Wasser weil da tief ist.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, tuo viimeinenkin loru noista inesiiveistä ja ablatiiveistä sun muista oli minullakin mielessä, mutta se on jo unohtunut, mikä lallalaa tai lälällälää pääte oli mikäkin
Mitä kukakin lomaltaan kaipaa. Omaan lomailuun on ollut oikein hyvät kelit. Urheilukisoissamme pysyi lämpötilat erittäin toimivina, vapaa-ajan liikkumiseen lämpötila ollut oikein passeli. Frisbeegolffaamiseen sateet ovat hiukan vaikuttaneet, mutta hyvin on päässyt heittämään silti.
V i t t u mikä kesä...tosin sopii hyvin tähän maahan,lähes kaikki muutkin asiat ovat perseellään,miksei siis ilmatkin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, tuo viimeinenkin loru noista inesiiveistä ja ablatiiveistä sun muista oli minullakin mielessä, mutta se on jo unohtunut, mikä lallalaa tai lälällälää pääte oli mikäkin
Ei taideta enää tänä päivänä opettaa koululaisille kielioppia samalla tavalla.
Pukeutumiskysymys. Olin eilen Savonlinnassa, ei satanut. Päällä farkut@ neule ja kevytuntuvatakki. Asu säähän sopiva.
Maanantaina uutisoitiin "Rajut ukonilmat ja 30 asteen helteet vyöryvät Suomeen" ja "sää lämpenee loppuviikkoa kohden selvästi", mut eipä nyt siltä vaikuta, joka ei tosin ole kovinkaan yllättävää. 🤔
https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/d8eaf4e1-7753-479b-a366-65eb2bb18…
Vierailija kirjoitti:
Pukeutumiskysymys. Olin eilen Savonlinnassa, ei satanut. Päällä farkut@ neule ja kevytuntuvatakki. Asu säähän sopiva.
Mä olin eilen Punkaharjulla eikä tarvinnu kuin lyhythihaisen teepparin ja farkut. Kovinpa oli lähikaupungissa kylmä..
Upeeta Kekkosen kesäsäät ovat palanneet ja kohta palaa Kekkonen ja pistää tunarit järjestykseen.
Minäkin olin Savonlinnassa eilen, jotkut menivät kevyttoppatakissa ja toiset t-paidassa.
Vierailija kirjoitti:
En ole eläessäni kevytuntuvatakkia käyttänyt kesäkuukausina enkä aio koskaan laittaakaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin tällainen Suomen kesä kuin Euroopan kauhuhelteet.
Tasan juuri näin, onkohan pilvisyyteen ja +15 asteen lämpötilaan kuollut kukaan? + 30 asteen helteet sen sijaan kaataa jo mummoa ja vaaria arkkuun.
Jokainen arkkuun päätyvä mummi ja vaari on kansantaloudelliset positiivinen asia.
Mitä te märisette? Eilen oli +23, tänään on luvattu samanlaista. Itseasiassa seuraavalle 10 päivälle on luvattu yli 20 astetta, parhaimmillaan +27. Yölämpötilatkin nousevat sieltä +12 asteesta +16 asteeseen, nythän on ollut öisin viileää.
Kevyt tuuli on, kuten täällä Oulussa aina. Sadetta ei ole ennusteista ollenkaan
Joku biisi HELLE SAA MUT EPÄVIREESEEN,PAKKANEN VOI KUN PIAN TULIS PAKKANEN,en muista muuta HYVÄÄ LOMAA