Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos on raskausmyrkytys epäilystä ja saa ajan äitipolille niin mitä siellä sitten tutkitaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine oli korkealla, pissassa proteiinia, turvotusta ja silmissä vilahteli kaikennäkösiä palloja ja matoja. Siinä oireet minkä takia kävin polilla. Lääkäri teki siellä sisätutkimuksen, ultran ja sitten verenpainetta mitattiin moneen otteeseen. Pissa ja veri tutkittiin labrassa. Makasin myös vauvan sydänääni- ja supistuskäyrässä.

Sain silloin vain neuvon levätä todella paljon, sillä mentiin loppuun asti ja luonnollisesti neiti syntyi. Olin siis lievä tapaus, jonka oireet eivät olleet välttämättä raskausmyrkytystä vaan lääkäri kutsui tilaani uupumukseksi.

Vierailija
2/4 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin pölyä ja sit sivu silmillä välillä luulen näkeväni jotain esim. liikkuvan kärpäsen seinällä! verenpaine ja pissa mulla on normaali mutta turvotusta ihan hirveästi, päänsärkyä/paineen tunetta jo viikon ja välillä ylävatsaa pistää. näillä syillä terkka mua sinne tutkimuksiin lähettelis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Mulla oli pari viikkoa sitten turvotuksen (jota on ollut jo PITKÄÄN) lisäksi verenpaineet 155/98 sekä kova päänsärky. Näiden vuoksi mut lähetettiin neuvolalääkäristä Kätilöopistolle ja ihan hyvä oli mennä, eipähän ainakaan tarvinut kotona murehtia ja miettiä onko kaikki ok. Nyt sitten edelleen seuraillaan verenpaineita tiuhaan tahtiin. Mulla kans otettiin pissa- ja verikoe, verenpaine, lääkäri ultrasi + tutki masun päällisin puolin sekä olin käyrillä puolisen tuntia. Sisätutkimusta ei tehty. Kaikki oli ok, joten pääsin kotiin, mutta kehoitettiin ottamaan hyvin iisisti loppuaika. Käy ihmeessä tutkittavana ja toivon mukaan ei ole raskausmyrkytyksestä kyse, mutta jos on niin hoidetaan ainakin samantien!

Onnellista loppuodotusta!

Mammis + Tiitiäinen 38+6[/color]

Vierailija
4/4 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sairaalaan synnytystapa-arviota varten ja siinä sairaanhoitajat ottivat nuo normaalit verikokeet, pissat jne. Sitten piti ottaa verenpaine ja täti pumppaili ja pumppaili ja paranteli sitä käteen laitettavaa hommelia. Kysyi mitä on paineet olleet ja totesi, ettei ne näin voi olla nyt. Kävi vaihtamassa mittarin ja samat tulokset tuli. Sitten alkoi kyselemään, että mites vointi on. " ihan hyvä" vastasin. Kyseli noista näköhäiriöistä ja huippailuista ja kauhistui kun kerroin, että tulin ihan itse autolla.. Laittoivat muuten sydänääni seurantaan myös. No ottivat sitten sisälle samantien kun kuulemma olin niin huonossa kunnossa. Olihan mulla vähän turvotusta... Sitten pissasin vuorokauden ämpäriin ja lääkäri totesi, ettei kukaan voi juoda noin paljoa. No, minä join. Eli vissiin yritin tiedostamatta korjata juomalla huonoa vointia.

Synnytys käynnistettiin viikon päästä kun vointi huononi entisestään ja pää ei meinanannut kestää sitä odottamista. Sitten kun vauva saatiin ulos, niin ilmestyi nilkat näkyviin ja kohta löytyi oma naama peilistä. Se oli hienoa!

Oli tosi kiva, kun jouduin jäämään sairaalaan ja kaikki oli vielä kotona sekaisin. Että ehkä sinuna pakkailisin sairaalakassin jne. valmiiksi kuitenkin jo. Toivottavasti pääset kotiin odottelemaan, sillä siellä synnyttävien osastolla on TODELLA kypsää olla pidempään hillumassa kun ei pääse itse tosi toimiin.