Alkoholinkäyttö
Hei
Mitens teillä muilla vauvakuumeilijoilla on tapana suhtautua alkoholinkäyttöön? Itse olen vähentänyt lipittelyä (en tosin ole varsinainen suurkuluttaja muutenkaan) mutta kokonaan en ole jättänyt. Punaviiniä meillä otetaan usein ruoan kanssa viikonloppuisin ja yhdet kunnon nollaukset vedin tässä lähiaikoina.
Sama pätee meillä muuhunkin elämiseen. Olen koittanut ajatella, että kaikki ajallaan ja sitä rataa. Että en ala suunnittelemaan elämää etukäteen kun ei tiedä vaikka sitä vauvaa ei tulisikaan.
(...tosin auto pitäisi vaihtaa, mutta ajattelin jättää sen myöhemmäksi jos vaikka jään äippälomalle jossain vaiheessa enkä tarvi silloin uutta autoa...eli pyöriihän ne suunnitelmat väkisin mielessä vaikka mitään takeita plussasta ei ole...)
No, toiveissa on että suunnitelmat selkiintyvät ensi viikolla ja voin iloisin mielin jättää ne saunasiiderit ottamatta :)
No itse en ole kyllä vähentänyt alkomaholin käyttöä.. =] tai eipä sitä muutenkaan kovin kulu, joskus kotona saunakaljan juon ja ehkä keskimäärin noin kerran kuukaudessa käyn tuulettumassa. Harvoin nautitaan ruoan kans viiniä.
Mut mä olen toivonut esikoista jo vuodesta 2003, takana kolme keskenmenoa (01/04, 09/04 ja 01/07), joten olen päättänyt et elän " mahdollisimman täysillä" kun täällä elän (eipä siinä alkomaholi pääosaa näyttele, mut kuitenkin..). Tietenkin joka kerta kun olen plussatestin tehnyt (eli noi kaik kolme kertaa) olen lopettanut alkoholin käytön siihen, mutta joka kerta on saanut pettyä.
Joten mun neuvo on se, että kannattaa elää vain normaalia elämää siihen plussaan asti! Helpommin sitä raskautuukin kun ei asian kanssa stressaa. Ja sen olen oppinut, että mitään ei kannata kovin paljoa etukäteen suunnitella (esim. työasioita tai auton ostoa). Jos on yhtä huono tuuri kuin mulla, niin menee suunnitelmat monta kertaa uusiksi. Ja alkuraskauden aikanakin kannattaa vielä hakea töitä (jos on työttömänä tai uusi mielenkiintoinen paikka haussa), koska sitä ei koskaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan.