Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suviseurojen tarravandaalit työllistävät poliisia tehtailemalla rikosilmoituksia

Vierailija
10.07.2025 |

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011356952.html

Melkoista tämä woketus nykypäivänä! 

Kommentit (256)

Vierailija
61/256 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän ne menivät häiritsemään toisten uskonrauhaa.

Eivät mene. He ovat itse lestadiolaisia tai ainakin tapahtuman osallistujia.

Eivät olleet. Entisiä lestadiolaisia jotka eivät usko enää Jumalaan tai mihinkään, ovat sen itse sanoneet. Eli eivät edes halua olla lestadiolaisia.

Lisäksi olivat masinoineet paikalle täysin ulkopuolisia aktivistiharrastajia, joilla ei ole mitään taustaa lestadiolaisuudessa eivätkä olleet koskaan aiemmin edes käyneet suviseuroissa. 

Vapaassa maassa näin saa toimia. Vapaassa maassa ei saa heitellä ihmisiä esineillä. Toivottavasti heittelijät ja muutkin törkyilijät saavat seuraamuksia. 

He itse töhrivät t

Tarrojen jakaminen ei ole töhrimistä. 

Vierailija
62/256 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikovatko nuo aktivistit mennä ensi vuonnakin sabotoimaan Suviseuroja? Mikseivät anna uskovien olla rauhassa?

Miksi uskovat ei voi antaa lastensa kasvaa normaalisti? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/256 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät olleet. Entisiä lestadiolaisia jotka eivät usko enää Jumalaan tai mihinkään, ovat sen itse sanoneet. Eli eivät edes halua olla lestadiolaisia.

Lisäksi olivat masinoineet paikalle täysin ulkopuolisia aktivistiharrastajia, joilla ei ole mitään taustaa lestadiolaisuudessa eivätkä olleet koskaan aiemmin edes käyneet suviseuroissa. 

Vapaassa maassa näin saa toimia. Vapaassa maassa ei saa heitellä ihmisiä esineillä. Toivottavasti heittelijät ja muutkin törkyilijät saavat seuraamuksia. 

Juu, en hyväksy minäkään minkäänlaista väkivaltaa nuita kohtaan, vaikka en symppaakaan ulkopuolista aktivismia ja koko vl-elämäntyylin ja -uskon julkeaa ja ylenkatsovaa kyseenalaistamista suviseuroissa. 

Vierailija
64/256 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa siihen, onko niitä tarroja järkevää lätkiä suviseuroissa, mutta tämä tapaus muistuttaa minua siitä, miten vl-kulttuuri toimii. Nuoret miehet, oikeastaan teinipojat käyttävät ihan fyysistä voimaa ja tarvittaessa väkivaltaa tai sillä uhkailua, jos heidän kulttuuriaan uhataan. Näin se meni mun lapsuudessakin, alkoi olla postilaatikko räkäsyljessä ja haukkunakirjekin tuli. Kiusaaminen meni fyysiseksi. Emme edes ärsyttäneet, mutta asuimme ainoina ei-lestadiolaisina sillä alueella.

Naiset kehuvat miten ihanaa elämä on ja miehet antavat jämeriä lausuntoja, mutta lahko on lahko ja nuoret miehet hoitavat likaiset työt.

T. Oulunsalolainen

Kannattaa perehtyä muslimikulttuurin naisten ja homoseksuaalien asemaan. Saatat yllättyä.

Vierailija
65/256 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikovatko nuo aktivistit mennä ensi vuonnakin sabotoimaan Suviseuroja? Mikseivät anna uskovien olla rauhassa?

Mikseivät uskikset antaneet näiden rauhanomaisten ihmisten olla rauhassa? 

Koska menivät liimaamaan ja jakamaan tarroja lestadiolaisten opin vastaisesti.

Vierailija
66/256 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pelottavasta kasvomerestä, jossa oli kollektiivista vihamielisyyttä

😂

Tuonko ne kertovat poliisille syyksi, kun tekevät rikosilmoitusta?

Heitä oli heitelty esineillä. Mielestäni ihan aiheellista tehdä rikosilmoitus, ei tarrjojen liimaaminen oikeuta kostoon väkivallalla. 

Mitäs änkeävät paikkaan,missä eivät ole tervetulleita. Ja vielä omituisilla mielipiteillä.

Missä kaikkialla siis mielestäsi on väkivalta oikeutettua? Entä mitä kaikkia mielipiteitä vastaan saa käydä väkivalloin? Saanko heittää sua vaikkapa puukalikalla jos ollaan jostain eri mieltä?

Kannatat varmaan myös mus limimaissa tapahtuvaa väkivaltaa ns. vääräuskoisia ym vähemmistöjä vastaan?

Vierailija
67/256 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitä oli siis etukäteen kehotettu olla jakamatta noita tarroja. Menivät silti paikalle, ja nyt tekevät rikosilmoituksia pelottavasta kasvomerestä, jossa oli kollektiivista vihamielisyyttä 🤣

O sancta simpicitas. Kuka kutsui moista sakkia häiriköiksi?

Samalla logiikalla olisi ok mennä jakamaan aitoavioliitto- ja eheytysmatskua Pride-tapahtumiin.

Minulle on sellaista materiaalia pridessä tarjottu kyllä. En heitellyt tai solvannut. Sanoin vain, että kiitos mutta tämä ei ole minun juttuni ja toivotin mukavaa päivää. 

Vierailija
68/256 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan naurettavaa syyttää suviseuroja siitä, jos itse kaivaa verta nenästä! Jos tuollaiset ihmiset joutuvat helvetin liekkeihin! 

Rikoksen uhrin ei ole naurettavaa syyttää rikoksen tekijää. Niin kuuluu oikeusvaltiossa toimia. 

Mitä rikoksia on tapahtunut uskonrauhan rikkomisen lisäksi?

Vierailija
69/256 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko heillä seuraava kohde jakaa moskeijassa tai muslimien tapahtumassa "Allah rakastaa trans'uja!" ja "pekoni on herkkua!"-tarroja?

Eivät uskalla.

Vassut ja kommaritransut valitsevat aina helpoimmat ja turvallisimmat kohteet. Oikeasti rohkeaa olisi järjestää Pride Palestiinassa ja muissa muslimaissa, joissa homojen ja trans'ujen asemassa on oikeasti korjattavaa.

Puhutaan Suviseuroista, niin johan joku ämpäri huutaa "kommaritransu öhöhöhö".

Persuista on kuoritunut viime aikoina lestojen parhaita kavereita. Liittyykö tähän Halla-Ahon moniavioisuus vai mikä juttu?

Vai symppaatteko te lestadiolaisten/lahkojen/kulttien lasten pahoinpitelyitä, ja ahdistelua? 

Vierailija
70/256 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitä oli siis etukäteen kehotettu olla jakamatta noita tarroja. Menivät silti paikalle, ja nyt tekevät rikosilmoituksia pelottavasta kasvomerestä, jossa oli kollektiivista vihamielisyyttä 🤣

Samalla logiikalla olisi ok mennä jakamaan aitoavioliitto- ja eheytysmatskua Pride-tapahtumiin.

Minulle on sellaista materiaalia pridessä tarjottu kyllä. En heitellyt tai solvannut. Sanoin vain, että kiitos mutta tämä ei ole minun juttuni ja toivotin mukavaa päivää. 

Ok, eli pride on siis täysin väkivallaton.

Vierailija
71/256 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavaroiden heittelijät ja huutelijat menivät huuhtelun jälkeen ryhmässä antamaan suuseksiä toisilleen läheiseen metsään. Mukana oli myös hyvin nuoria.

Lapsiahan ne huutelijat ja heittelijät olivatkin, joten joo, hyvin nuoria..

nuoria poikia. 

Mukana oli myös aikuisia. Samaa porukkaa on nähty Isokyrön ja Ylistaron välisellä tiellä olevan levähdyspaikan maastossa.

Tuollahan ne tapaavat toisiaan ja touhuavat.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008187390.html

Vierailija
72/256 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän ole lestadiolaisia. Saahan sinne mennä kuka hyvänsä, mutta siellä ollaan tilaisuudessa tilaisuuden tavalla. En minä ainakaan menisi minnekään mikä ei kiinnostaisi pätkääkään.

Heitä tietysti tilaisuus kiinnosti kun sinne menivät. 

Heitä kiinnosti häiriköinti, julistaminen ja uskonrauhan rikkominen.

Vierailija
73/256 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa siihen, onko niitä tarroja järkevää lätkiä suviseuroissa, mutta tämä tapaus muistuttaa minua siitä, miten vl-kulttuuri toimii. Nuoret miehet, oikeastaan teinipojat käyttävät ihan fyysistä voimaa ja tarvittaessa väkivaltaa tai sillä uhkailua, jos heidän kulttuuriaan uhataan. Näin se meni mun lapsuudessakin, alkoi olla postilaatikko räkäsyljessä ja haukkunakirjekin tuli. Kiusaaminen meni fyysiseksi. Emme edes ärsyttäneet, mutta asuimme ainoina ei-lestadiolaisina sillä alueella.

Naiset kehuvat miten ihanaa elämä on ja miehet antavat jämeriä lausuntoja, mutta lahko on lahko ja nuoret miehet hoitavat likaiset työt.

T. Oulunsalolainen

Kannattaa perehtyä muslimikulttuurin naisten ja homoseksuaalien asemaan. Saatat yllättyä.

Liittyy suviseuroihin miten?

Yritä palstapersu pysyä asiassa äläkä öyhötä sokeesti. 

Vierailija
74/256 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan naurettavaa syyttää suviseuroja siitä, jos itse kaivaa verta nenästä! Jos tuollaiset ihmiset joutuvat helvetin liekkeihin! 

Rikoksen uhrin ei ole naurettavaa syyttää rikoksen tekijää. Niin kuuluu oikeusvaltiossa toimia. 

Mitä rikoksia on tapahtunut uskonrauhan rikkomisen lisäksi?

Mistä me tiedetään, mitä siellä on tapahtunut.

Vierailija
75/256 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä pätee vähän sama kuin Halla-ahon vetaus, että mielummin ne maahamnuuttajia hyysivät rasikattaisiin kuin kunnon kansalaiset. 

Vihervaikeisto ei ymmärrä karman lain konseptia. Eikö ole vain oikein, että kaivonmyrkyttäjä juo ensin vettä myrkyttämästään kaivosta?

Nehän menivät sinne viemään rakkauden sanomaa. Uskikset vastasivat vihalla. 

Eivät menneet. Päinvastoin levittävät raskassoutuista tunnelmaa ja eripuraa. Haluavat erottua negatiivisella tavalla, provosoida, saada huomiota ja räväyttää. 

Tosi kiva jos suviseuroistakin tulee joku jännitteinen, raskas aktivismitanner.

No onneksi ei sentään, ainakaan nyt moni ei ollut edes huomannut koko porukkaa tuolla. Eli olivat suurimmalle osalle kävijöistä ihan tavalliset suviseurat. 

Vierailija
76/256 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko heillä seuraava kohde jakaa moskeijassa tai muslimien tapahtumassa "Allah rakastaa trans'uja!" ja "pekoni on herkkua!"-tarroja?

Eivät uskalla.

Vassut ja kommaritransut valitsevat aina helpoimmat ja turvallisimmat kohteet. Oikeasti rohkeaa olisi järjestää Pride Palestiinassa ja muissa muslimaissa, joissa homojen ja trans'ujen asemassa on oikeasti korjattavaa.

Puhutaan Suviseuroista, niin johan joku ämpäri huutaa "kommaritransu öhöhöhö".

Persuista on kuoritunut viime aikoina lestojen parhaita kavereita. Liittyykö tähän Halla-Ahon moniavioisuus vai mikä juttu?

Vai symppaatteko te lestadiolaisten/lahkojen/kulttien lasten pahoinpitelyitä, ja ahdistelua? 

Useinhan noihin pahoinpitelyihin liittyy myös ne seksuaaliasiat.

Vierailija
77/256 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskovat ei voi antaa lastensa kasvaa normaalisti? 

He kasvattavat lapsensa omien arvojensa mukaan normaalisti. Sinulle se voi olla erilaista.

Vierailija
78/256 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hihhulit vankilaan minun puolestani kaikki.

Kyllä, törkeästi käyttäytyvät uskikset vankilaan!

Miksi vihaat sukupuolen moninaisuuteen, pimppipoikiin, naispeniksiin ja menkkamiehiin uskovia kommaritransuja? He vasta ovat vahvoja uskossaan litteän maan sukupuoliteorioihin!

Vierailija
79/256 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät uskalla.

Miten Pride-liike liittyy asiaan?

Vierailija
80/256 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli pride on siis täysin väkivallaton.

Lukemisen taito hieman vajaavainen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän