Suviseurojen tarravandaalit työllistävät poliisia tehtailemalla rikosilmoituksia
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011356952.html
Melkoista tämä woketus nykypäivänä!
Kommentit (256)
Vierailija kirjoitti:
Onko heillä seuraava kohde jakaa moskeijassa tai muslimien tapahtumassa "Allah rakastaa trans'uja!" ja "pekoni on herkkua!"-tarroja?
Eivät uskalla.
Asuntoauto ikkunat ovat huurussa, sisältä kuuluu rytmikästä kolketta ja ankara komento: Avaa lihainen arkku, lihakellari levitä!
En ota kantaa siihen, onko niitä tarroja järkevää lätkiä suviseuroissa, mutta tämä tapaus muistuttaa minua siitä, miten vl-kulttuuri toimii. Nuoret miehet, oikeastaan teinipojat käyttävät ihan fyysistä voimaa ja tarvittaessa väkivaltaa tai sillä uhkailua, jos heidän kulttuuriaan uhataan. Näin se meni mun lapsuudessakin, alkoi olla postilaatikko räkäsyljessä ja haukkunakirjekin tuli. Kiusaaminen meni fyysiseksi. Emme edes ärsyttäneet, mutta asuimme ainoina ei-lestadiolaisina sillä alueella.
Naiset kehuvat miten ihanaa elämä on ja miehet antavat jämeriä lausuntoja, mutta lahko on lahko ja nuoret miehet hoitavat likaiset työt.
T. Oulunsalolainen
Sehän on aivan oikein että kunnianlpukkauksista, pahoinpitelystä ja viharikoksesta tehdään rikosilmoitus. Pitäisikö olla tekemättä?
Oikeisto harrastaa aivan samaa. Miettikääs jos vaikka Mestaria olisi nuin kohdeltu, siellä olisi rikosilmoituksia jonossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pelottavasta kasvomerestä, jossa oli kollektiivista vihamielisyyttä
😂
Tuonko ne kertovat poliisille syyksi, kun tekevät rikosilmoitusta?
Heitä oli heitelty esineillä. Mielestäni ihan aiheellista tehdä rikosilmoitus, ei tarrjojen liimaaminen oikeuta kostoon väkivallalla.
Luitko jutun? Siinä joku aktivisti valitti noilla sanoin. Mikseivät vain tehneet rikosilmoitusta laudan heittelystä heti kun se oli tapahtunut? Ei kukaan voi otta vakavasti jotain hesarissa valitusta pelottavasta kasvomerestä. Yhtä hyvin jollekin toiselle pridekulkue voi edustaa pelottavaa kasvomerta. Ei se oli mikään syy valittaa hesariin saati tehdä rikosilmoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti uhkailevat tekevänsä rikosilmoituksia.
Olisivat tehneet jo ilman mitään uhkailuja tekemisestä, jos olisi jotain todella rikollista tapahtunut. Johan niistä on kaksi viikkoa aikaa.
Jutussa lukee selkeästi, että rikosilmoituksia on tehty. Poliisin edustajakin tämän vahvistaa.
Ovatko siellä olijat uskovaisia? Kiroilua, naulatulla laudalla heittelyä, solvaamista. Srk hoi, naamiot riisuttu?
Ap ympärillä leijuu eltaantuneen smegman pistävä tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavaa syyttää suviseuroja siitä, jos itse kaivaa verta nenästä! Jos tuollaiset ihmiset joutuvat helvetin liekkeihin!
Rikoksen uhrin ei ole naurettavaa syyttää rikoksen tekijää. Niin kuuluu oikeusvaltiossa toimia.
Toivottavasti tulee isot sakot kaikille jeesusjunteille hahahahaha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovasti uhkailevat tekevänsä rikosilmoituksia.
Olisivat tehneet jo ilman mitään uhkailuja tekemisestä, jos olisi jotain todella rikollista tapahtunut. Johan niistä on kaksi viikkoa aikaa.
Jutussa lukee selkeästi, että rikosilmoituksia on tehty. Poliisin edustajakin tämän vahvistaa.
Kaksi niistä pääaktivisteista sanoi, ettei ole vielä tehnyt mutta aikoo tehdä. Siis kaksi viikkoa kulunut ja vieläkään ei ole saanut aikaiseksi!
Vierailija kirjoitti:
Itsehän ne menivät häiritsemään toisten uskonrauhaa.
Laiton uhkaus on laiton uhkaus ja pahoinpitely on pahoinpitely. Kumpikin pysyy rikoksena, vaikka uhrilla olisi hallussaan tarroja.
Yhdessäkään tarrassa ei kyseenalaistettu mitään kristinopin perussanomaa.
Mikä oikeus se on tarroitta ja roskata toisten omaisuutta? Rikosilmoitus siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät mene. He ovat itse lestadiolaisia tai ainakin tapahtuman osallistujia.
Eiväthän ole lestadiolaisia. Saahan sinne mennä kuka hyvänsä, mutta siellä ollaan tilaisuudessa tilaisuuden tavalla. En minä ainakaan menisi minnekään mikä ei kiinnostaisi pätkääkään.
Heitä tietysti tilaisuus kiinnosti kun sinne menivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät olleet. Entisiä lestadiolaisia jotka eivät usko enää Jumalaan tai mihinkään, ovat sen itse sanoneet. Eli eivät edes halua olla lestadiolaisia.
Lisäksi olivat masinoineet paikalle täysin ulkopuolisia aktivistiharrastajia, joilla ei ole mitään taustaa lestadiolaisuudessa eivätkä olleet koskaan aiemmin edes käyneet suviseuroissa.
Miksi tarrasandaalit poliisia kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiväthän ole lestadiolaisia. Saahan sinne mennä kuka hyvänsä, mutta siellä ollaan tilaisuudessa tilaisuuden tavalla. En minä ainakaan menisi minnekään mikä ei kiinnostaisi pätkääkään.
Heitä tietysti tilaisuus kiinnosti kun sinne menivät.
Eli lestadiolaisuus ja sen opit kiinnostavat sittenkin? 🤭 Voisivat päättää jo.
Vierailija kirjoitti:
Tavaroiden heittelijät ja huutelijat menivät huuhtelun jälkeen ryhmässä antamaan suuseksiä toisilleen läheiseen metsään. Mukana oli myös hyvin nuoria.
Lapsiahan ne huutelijat ja heittelijät olivatkin, joten joo, hyvin nuoria..
nuoria poikia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pelottavasta kasvomerestä, jossa oli kollektiivista vihamielisyyttä
😂
Tuonko ne kertovat poliisille syyksi, kun tekevät rikosilmoitusta?
Heitä oli heitelty esineillä. Mielestäni ihan aiheellista tehdä rikosilmoitus, ei tarrjojen liimaaminen oikeuta kostoon väkivallalla.
Luitko jutun? Siinä joku aktivisti valitti noilla sanoin. Mikseivät vain tehneet rikosilmoitusta laudan heittelystä heti kun se oli tapahtunut? Ei kukaan voi otta vakavasti jotain hesarissa valitusta pelottavasta kasvomerestä. Yhtä hyvin jollekin toiselle pridekulkue voi edustaa pelottavaa kasvomerta. Ei se oli mikään syy valittaa hesariin saati tehdä rikosilmoitusta.
Luitko jutun?
Rikoskomisario Ville Mattila Hämeen poliisista kertoo, että Suviseuroihin liittyviä rikosilmoituksia on tehty jo Suviseurojen aikana.
Tapahtuma-aikana rikosilmoituksia tuli muutamia, joista esimerkkeinä toisen vahingoittamiseen sopivan esineen hallussapito ja pahoinpitelystä, kunnianloukkauksesta sekä laittomasta uhkauksesta tehty rikosilmoitus.
Mitäs änkeävät paikkaan,missä eivät ole tervetulleita. Ja vielä omituisilla mielipiteillä.