Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia tantrasta?

Vierailija
10.07.2025 |

Minulla on ikäviä ongelmia seksuaalisuuden alueella. En löydä kunnollista seurustelukumppania, enkä kestävää parisuhdetta, vaikka mitä tekisin. Minulle ehdotettiin terapeutin toimesta tantraan tutustumista ja tantrakursseja. Ajatus siitä että menisin tutustumaan seksuaalisuuteeni ja omaan arvooni, tai mahdollisuuksiini parisuhdemarkkinoilla, tuollaisessa ympäristössä, tuntuu hyvin vaikealta, melkein vastenmieliseltä, mutta alan olla jo epätoivoinen. Onko kenelläkään aiheesta kokemusta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta tantrasta, mutta epäilen että kiintymyssuhdemalleihin tutustuminen ja mahdollisesti läheisriippuvuuteen jos sellaista ongelmaa taustalla, voisi auttaa enemmän tilanteessa jossa itse joko tekee suhteet mahdottomaksi ja/tai aina viehättyy ja päätyy yhteen sellaisen kanssa jonka kanssa vakaa suhde on mahdoton. 

Ellei sitten tosiaan kaikki muu ole aina suhteissa täydellisesti ja se kaatuu jotenkin seksuaaliseen omanarvontuntoon ja seksuaaliseen itsetuntoon. Mutta sellaista on kieltämättä vaikea kuvitella, että ongelmia olisi vain seksuaalisesti ja sitä ei saataisi muuten hyvässä suhteessa puhuttua läpi. 

Kirjoitan tämän ihmisenä jolla on taustalla vaikea lapsuudenaikainen hyväksikäyttö ja väkivaltaiset huoltajat. Toki ongelmia minulla on seksuaalisuudenkin alueella ollut, mutta eivät ne ole parisuhdetta estäneet. Kuulostaa kai vain jotenkin erikoiselta tuo yhtälö että suhteet eivät millään pysy kasassa ja terapeutti ohjaa tantraseksikurssille. 

Vierailija
2/6 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta tantrasta, mutta epäilen että kiintymyssuhdemalleihin tutustuminen ja mahdollisesti läheisriippuvuuteen jos sellaista ongelmaa taustalla, voisi auttaa enemmän tilanteessa jossa itse joko tekee suhteet mahdottomaksi ja/tai aina viehättyy ja päätyy yhteen sellaisen kanssa jonka kanssa vakaa suhde on mahdoton. 

Ellei sitten tosiaan kaikki muu ole aina suhteissa täydellisesti ja se kaatuu jotenkin seksuaaliseen omanarvontuntoon ja seksuaaliseen itsetuntoon. Mutta sellaista on kieltämättä vaikea kuvitella, että ongelmia olisi vain seksuaalisesti ja sitä ei saataisi muuten hyvässä suhteessa puhuttua läpi. 

Kirjoitan tämän ihmisenä jolla on taustalla vaikea lapsuudenaikainen hyväksikäyttö ja väkivaltaiset huoltajat. Toki ongelmia minulla on seksuaalisuudenkin alueella ollut, mutta eivät ne ole parisuhdetta estäneet. Kuulostaa kai vain jotenkin erikoiselta tuo yhtälö että suhteet eivät millään pysy kasassa ja tera

Ikävä kuulla omasta taustastasi. Paljon voimia niiden ongelmien kanssa sinulle.

Olen tutustunut kiintymyssuhdemalleihin ja läheisriippuvuuteen ja tehnyt töitä niiden korjaamisen kanssa jo. Ne eivät ole ongelmieni ytimessä enää. Ja tietysti on muitakin ongelmia, kuten elämässä aina, mutta kohdallani seksuaalisuus on se suurin ongelma, johon suhteet aina kaatuvat.

Eikä terapeutti tantraseksikurssia ehdottanut, enhän minä ilman kumppania sellaisille voisi mennä mukaan, vaan muunlaisia tantrakursseja. Hänen mielestään se on hyvä tapa tutustua ihmisiin ja omaan feminiinisyys ja maskuliinisuus akseliin, jossa hänen mielestään minulla on suurimmat haasteet seksuaalisuuden alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tantrasta ei ole kokemusta, mutta opiskeluaikana eräs jenkeissä vaihto-oppilaana ollut hieman vanhempi opiskelijatyttö toi innostuneena sieltä tuliaisena sensitivity trainingin. Meitä syntyi pieni porukka tyttöjä ja poikia, jotka yhdessä ja oppaamme ohjauksessa kehitimme herkkyyttämme. Lopulta uskaltauduimme kokeilemaan tekniikoita jopa alastomina, toisiamme kosketellen, mutta se oli raja, johon päädyimme ja teimme ratkaisun lopettaa. Olimme jo kyllin herkistyneet.

Vierailija
4/6 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. En osaa sanoa mitään, mutta kiinnostaa. Luen muuten juuri kirjaa tantra lahkosta lähteneestä naisesta. 

N36

Vierailija
5/6 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole minäkään 

Kiinnostaisi 

Vierailija
6/6 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippien hihhulointia