Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koin oloni turvallisemmaksi Hanoissa kuin Hämeenkadulla

Vierailija
09.07.2025 |

Kun kävelin ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa Tampereen Hämeenkadulla keskellä kirkasta päivää, koin välittömästi monikulttuurista katuhäirintää ja pelkäsin isojen päihdeporukoiden vuoksi. Tiedän, että esimerkiksi päihderiippuvuudesta kärsivät ihmiset ovat usein ulkopuolisille harmittomia. He voivat kuitenkin käyttäytyä arvaamattomasti, mikä nostaa varaukset pystyyn.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin Kyproksella, ei näkynyt kerjäläisiä, eikä juoppoja tai narkkeja. Osassa katuja oli valvontakamerat. Miksi täällä ei siivota tuota epämääräistä porukkaa vaikka jonnekin omaan paikkaan. Ei olisi häiriöitä ja turisteillakin olisi turvallinen olo. Miksi ne keskittyvät aina kaupunkeihin ja näkyvimmälle paikalle. 

Vierailija
22/32 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin Kyproksella, ei näkynyt kerjäläisiä, eikä juoppoja tai narkkeja. Osassa katuja oli valvontakamerat. Miksi täällä ei siivota tuota epämääräistä porukkaa vaikka jonnekin omaan paikkaan. Ei olisi häiriöitä ja turisteillakin olisi turvallinen olo. Miksi ne keskittyvät aina kaupunkeihin ja näkyvimmälle paikalle. 

Missä ei olisi nykyään valvontakameroita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ei olisi nykyään valvontakameroita?

Tampereen keskustasta et ainakaan löydä kuollutta kulmaa.

Vierailija
24/32 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävitkö Nikosian vanhassakaupungissa ja puskurialueella?

Vierailija
25/32 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla Milanon metroasemalla verrattuna Tikkurilan juna-asemaan.

Kummassakohan on nyt oikeasti enemmän taskuvarkaita? Ja kummassa taitavammat?

Taskuvarkaat eivät uhkaa henkeä ja terveyttä toisin kuin nämä päihteilevät ja arvaamattomat ryhmittymät. 

Vierailija
26/32 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taskuvarkaat eivät uhkaa henkeä ja terveyttä toisin kuin nämä päihteilevät ja arvaamattomat ryhmittymät. 

Kumpiakin on enemmän Milanon metroasemilla.

Vierailija
27/32 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taipeissa haisee.

Vierailija
28/32 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpiakin on enemmän Milanon metroasemilla.

Ei näkynyt kumpiakaan. Kotimatkalla Tikkurilassa oli heti jotain räyhääjiä.

Vierailija
29/32 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demarit ovat tehneet Tampereesta erittäin vaarallisen ja sairaan kaupungin. 

Tampere on tilastollisesti turvallisempi kaupunki nykyään kuin mitä se oli johonkin kuvitteellisin "vanhoihin hyviin aikoihin."

Vierailija
30/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenkatu, steissi yms. ovat ehkä turvallisimmat alueet Suomessa. Kameravalvonta kaikkialla ja poliisi kyttää lähistöllä. Käykääpä jossain pienemmän paikkakunnan paikallisessa keskiluokkaisesti pukeutuneena miehenä niin saatte oikeasti pelätä.

Vierailija
31/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä opimme? Hanoi rocks!

Vierailija
32/32 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin sattumoisin Hanoissa kuukausi sitten myös. On totta, että minkäänlaista katuhäirintää ei siellä tarvinnut huomioida ollenkaan. Oletettavasti Hanoissa nin kuin kaikissa isoissa kaupungeissa on myös sellaisia kaupunginosia, joissa on turvattomampaa, ainakin reunamilla.

Hanoi on kehitysmaassa. Suomen pitäisi olla kehittynyt länsimaa. Tampere on suomessa.

Suomi on taantuva maa.