Koin oloni turvallisemmaksi Hanoissa kuin Hämeenkadulla
Kun kävelin ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa Tampereen Hämeenkadulla keskellä kirkasta päivää, koin välittömästi monikulttuurista katuhäirintää ja pelkäsin isojen päihdeporukoiden vuoksi. Tiedän, että esimerkiksi päihderiippuvuudesta kärsivät ihmiset ovat usein ulkopuolisille harmittomia. He voivat kuitenkin käyttäytyä arvaamattomasti, mikä nostaa varaukset pystyyn.
Kommentit (32)
Ja miten paljon hienompaa Hanoissa oli!
Vierailija kirjoitti:
Tampereen turvallisuutta ja sen laskua liioitellaan. Täällä on edelleen hyvä olla, myös keskustassa.
Joo, kun olet täällä palstalla. Ovi ja verhot kiinni. Ihan kokemuksesta tiedän, että missään, missä ihmiset kusee pitkin seiniä ja katuja, ei ole kovin turvallista vaan liikkuu epävakaita ihmisiä ja sekakäyttäjiä. Se kusenhaju on jo yksi seuraus. Sitä ei normi työssäkävijä ja veronmaksaja aiheuta.
Mä olin sattumoisin Hanoissa kuukausi sitten myös. On totta, että minkäänlaista katuhäirintää ei siellä tarvinnut huomioida ollenkaan. Oletettavasti Hanoissa nin kuin kaikissa isoissa kaupungeissa on myös sellaisia kaupunginosia, joissa on turvattomampaa, ainakin reunamilla.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin sattumoisin Hanoissa kuukausi sitten myös. On totta, että minkäänlaista katuhäirintää ei siellä tarvinnut huomioida ollenkaan. Oletettavasti Hanoissa nin kuin kaikissa isoissa kaupungeissa on myös sellaisia kaupunginosia, joissa on turvattomampaa, ainakin reunamilla.
Ei ole Tampereellakaan mitään katuhäirintää. Taitaa aloittajalla olla taas tylsää korpimökissään, kun piti alkaa tätä kulunutta levyä soittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta länsimaissa ne ongelmat lävähtää usein silmille ihan siellä kaupunkien paraatipaikoilla, ei pelkästään syrjäisillä "huonoilla" alueilla. Ei samanlaista sekoilua näe esim. Kiinassa, Japanissa tai kehittyneemmissä arabimaissa. Ei myöskään itäeurooppalaisssa suurkaupungeissa (Venäjä, Ukraina jne).
Demarit ovat tehneet Tampereesta erittäin vaarallisen ja sairaan kaupungin.
Vierailija kirjoitti:
Demarit ovat tehneet Tampereesta erittäin vaarallisen ja sairaan kaupungin.
Ei ne pysty tekemään mitääm ilman kokoomuksen hyväksyntää, kun aina liittoutuvat niiden kanssa.
Jotkut välttävät keskustaa monista eri syistä ja keskuksia.
Sama mulla Milanon metroasemalla verrattuna Tikkurilan juna-asemaan.
Kukaan (esim. ap) joka kehuu Hanoin katujen turvallisuutta, ei ole siellä ikinä käynyt. Liikenne on vain kuolemaa halveksiville.
Tampereesta halutaan tehdä suomen baltimorea.
Vierailija kirjoitti:
Tampereen turvallisuutta ja sen laskua liioitellaan. Täällä on edelleen hyvä olla, myös keskustassa.
Moi Ilmari! Eroa!
Vierailija kirjoitti:
Kummassakohan on nyt oikeasti enemmän taskuvarkaita? Ja kummassa taitavammat?
Vierailija kirjoitti:
jankuti jankuti
Me tunnemme sinut. Olet se hullu.
Jänkhän tietotoimistolta päivän pakollinen.
Vierailija kirjoitti:
Hanoi on kehitysmaassa. Suomen pitäisi olla kehittynyt länsimaa. Tampere on suomessa.
Naiset nyt pelkää aina miehiä niin mitä väliä. Ap ei pidä aasialaisia miehiä miehinä niin ei sen takia pelkää Vietnamissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs Milanon päärautatieasema? Rooman Termini on ainakin legendaarinen.