Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mansikoiden hinta, 50e 5kg laatikko. Huhhuh.

Vierailija
09.07.2025 |

Kyllä jää mansikat ostamatta tänä vuonna. Yleensä olemme ostaneet 2 laatikollista pakkaseen. Viime vuonna oli muistaakseni 35e euroa laatikko. 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 euroa vuodessa ei todellakaan ole paljon. Pitää huonosti olla hoidettu raha-asiat jos ei sellaiseen ole varaa.

Vuoden aikana on aika paljon muutakin hankittavaa kuin mansikoita viiden kilon laatikko. - Mutta joo. Hyvä kysymys on, että paljonko olisi "oikea hinta" viiden kilon mansikkalaatikolle, - Mansikoita poiminut tuskin saa 5 kg:n mansikkalaatikosta edes 10€ (/ a 2€/ kilolta). Ja mansikan kilohinta olisi mahd. vieläkin kovemoi, jollei olsi maatalous ja tuottaja tukia vaikka suurimman voiton napannee suuret toimijat kuten Kesko ja SOK ja vasta sitten mansikan viljelija/ tuottaja ja poimija.- Väliin jää vielä ne kulut mitkä tulee mansikan erivaiheissa tapahtuvaan varastointiin tmansikoiden tuonnista torille / myyntiin ja kyllä se myyjäkin haluaa myynnistääm "vähän" palkkaa...   

Pätkätöihin tuomittu maisteri 

Vierailija
22/40 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vitosen litra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaalaiset naiset tulee tänne poimimaan ja sitten myyvät lisäksi itseään, jotta saavat reissun kulut katettua.

Vierailija
24/40 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mansikat vielä ole kypsiä kunnolla viikko pari niin hinta tippuu, sitäpaitsi myydäänkö oikeasti viiden kilon laatikoissa ? Kun aina viime vuonnakin oli viiden litran laatikoita 

Vierailija
25/40 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 euroa vuodessa ei todellakaan ole paljon. Pitää huonosti olla hoidettu raha-asiat jos ei sellaiseen ole varaa.

Itse mietin ostetaanko kolme laatikkoa  vai ei. Eilen laitoin taas tonnin osakkeisiin niin se susta huonosti hoidettu. Nyt päivässä kasvua 55 euroa. 

Vierailija
26/40 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta nousee, kun sato on poikkeuksellisen heikko. Jos marjoista olisi ylitarjontaa, laatikoita myytäisin 40 € pintaan.

Vierailija
27/40 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, täällä stadissa hinta on yli 100€ 🥶

Vierailija
28/40 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa kun persut potkivat halvan työvoiman pihalle

Eli siis vaativat kunnollisia työoloja ja palkkaa. Sinä ilmeisesti kannatat orjatyötä kuten kunnon kommunisti.

Vierailija
29/40 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aikoinaan mansikoita poimimassa ja muistan, että me itse poimijat saatiin noin 7% tuotteen lopullisesta myyntihinnasta.

Vierailija
30/40 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän satokausi ole kunnalla alkanut suomessa.

Onko kunnilla omat satokaudet? Onpa hyvä, ovat varmaan yksityisiä halvempia.

Vierailija
31/40 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa kun persut potkivat halvan työvoiman pihalle

Eli siis vaativat kunnollisia työoloja ja palkkaa. Sinä ilmeisesti kannatat orjatyötä kuten kunnon kommunisti.

Ei väliä mitä poimijoille maksetaan, mä haluan marjat mahdollisimman halvalla

Vierailija
32/40 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä mansikoita mihinkään tarvitakaan. 

Vierailija
33/40 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonenjoella näky olevan edelleen 35e. Tilalta haettuna voi saada halvempana. 2 laatukin menis pakastemarjana.

Vierailija
34/40 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suonenjoella näky olevan edelleen 35e. Tilalta haettuna voi saada halvempana. 2 laatukin menis pakastemarjana.

Siitä sitten vain hakemaan. - Matkaakin taitaa olla alle viisisataa kilometriä/ suunta Stadin Kauppatorilta sinne. 

Vierailija
35/40 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipuraja ylitetty ostin tänään 1kg pakaste mansikoita 2,29e/kg mädättäkää mansikkanne.

Vierailija
36/40 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 35€ ja mansikoita tulee ku sieniä sateella

Vierailija
37/40 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä sitten vain hakemaan. - Matkaakin taitaa olla alle viisisataa kilometriä/ suunta Stadin Kauppatorilta sinne. 

Kauppatorill myydäänkin ylihintaista mansikkaa

Vierailija
38/40 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin 49 euroa 5 kg kun sattui tosi hyvän näköisiä ja freesejä kohdalle. Joinakin vuosina mansikkalaatikoita on saanut metsästää tosissaan, mutta silti olleet koko ajan loppu kaikkialta. Nyt sain stressaamatta ja helposti, siitä mieluusti maksan muutaman euron. Voi olla että hinta tippuu, voi olla että ei. En jää sitä murehtimaan. 

Vierailija
39/40 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kipuraja oli 28e/5kg. Muutaman vuoden jättänyt ostamatta muuten kuin litran juhannukseksi (8€/litra😱😱)

Vierailija
40/40 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vitosen litra.

5kg on vain 8 litraa eli 6,25e/lt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän