Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Legot tippuu yksitellen suusta...

Vierailija
09.07.2025 |

Oon jonottanut hammashoitoon neljä vuotta. Kiireellisenä päivystyksessä poistettu 3 hammasta. Mikä on laillinen hoitotakuu? Ahdistaa mennä nyt tarkastukseen, kun hampaat jo niin huonossa kunnossa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveä tilanne joissakin kunnissa. Aikoja ei saa. Päivystykseen vain akuutissa tilanteessa.

Vierailija
2/26 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hammasharja odotellessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun valittaa kipua, ei pysty syömään eikä nukkumaan. Pääsee jopa samana päivänä.

Vierailija
4/26 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun valittaa kipua, ei pysty syömään eikä nukkumaan. Pääsee jopa samana päivänä.

Joo mutta ei ne sitten jatka hoitoa asianmukaisesti. En ole ap mutta ihan sama murhe mullakin on hammashoidon kanssa. 

Vierailija
5/26 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amfetamiini vapaaksi. 

Vierailija
6/26 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh ei missään ole 4v jonoa, vaikka pitkiä ovat. Jotakin olet nyt itse sössinyt tarkastusaikasi kanssa. Silti olet saanut akuuttihoidon.

Ei ne hampaat ja suu tarkastamalla kunnossa pysy. Tarvitset jatkossakin toimenpiteitä ja poistoja jatkuvasti, jos et korjaa tapoja.

Osta sähköhammasharja, fluorihammastahna, hammaslankaimia ja hammasväliharjoja. Sitten opettelet käyttämään niitä oikein ja päivittäin, sekä korjaat ruokavaliosta hampaita syövät turhat hiilihappolitkut ja makeat pois.

Vierailija
7/26 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh ei missään ole 4v jonoa, vaikka pitkiä ovat. Jotakin olet nyt itse sössinyt tarkastusaikasi kanssa. Silti olet saanut akuuttihoidon.

Ei ne hampaat ja suu tarkastamalla kunnossa pysy. Tarvitset jatkossakin toimenpiteitä ja poistoja jatkuvasti, jos et korjaa tapoja.

Osta sähköhammasharja, fluorihammastahna, hammaslankaimia ja hammasväliharjoja. Sitten opettelet käyttämään niitä oikein ja päivittäin, sekä korjaat ruokavaliosta hampaita syövät turhat hiilihappolitkut ja makeat pois.

Mitä jos tavat on jo kunnossa ja silti on ongelmasuu? Neuvosi?

Vierailija
8/26 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olen töissä hammashoidossa, siksi tiedän että 4v jono on varmasti valhetta. Jos jätät säännöllisesti saapumatta ajallesi, se venyy. Urpo, teidät kyllä hammashoitoloissa tiedetään.

Kommentoija nro. 6.

Vierailija
9/26 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin olen töissä hammashoidossa, siksi tiedän että 4v jono on varmasti valhetta. Jos jätät säännöllisesti saapumatta ajallesi, se venyy. Urpo, teidät kyllä hammashoitoloissa tiedetään.

Kommentoija nro. 6.

Tarkastin omakannasta ja on totta. Neljä vuotta sitten korjattiin Pahimmat ja laitettiin jonoon. Ei ole aikoja tullut. Ne ovat sössineet, en minä. 

Vierailija
10/26 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että suukalusto menee vaan huonompaan suuntaan kun aloin toden teolla huolehtimaan ja pesemään 2 kertaa päivässä jne. Nyt alkaneet hampaat kummallisesti vääntyilemään itsestään suussa, kun ennen oli kauniisti suorassa vaikka olikin laiskemman pesemisen takia laastikerros hampaissa.

Vierailija
11/26 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos tavat on jo kunnossa ja silti on ongelmasuu? Neuvosi?

Kerro vähän hammashoitorutiineistasi? Epäilen suuresti että kaikki olisi kunnossa, kun on tarve jatkuville poistoille ja valehtelet jonotusajasta. Tietysti jos olet juuri korjannut tavat, on suussa usein paljon remontoitavaa historian jäljiltä.

Käytätkö hampaita tuhoavia huumeita? Tai esim. pään alueen sädehoito/rankka solunsalpaajahoito menossa? Siinä tapauksessa sinulla olisi kyllä tiheät hammaslääkärin tarkastukset ja syöpälääkärin suun seuranta menossa..

Vierailija
12/26 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvautuisin Luojan armoon nyt aluksi. Luoja voi teervehdyttää ja parantaa asioitasi milloin vain. Ano anteeksi syntejäsi ja syntisyyttä. Luoja kyllä auttaa mielellään ja haluaisi jotta kaikki olisi terveitä. Toivottavasti saat hammaslääkäri ajan mahdollisimman nopeasti, etkä menettäisi hampaita. Sympatiani on puolellasi!

Vierailija
13/26 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti se selittää ehkä pitkän jonotusajan, että olen mt-puolella avohoidossa ja minulla on diagnoosi. Ap.

Vierailija
14/26 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin, että eivät tee kruunuja vaan poistavat hampaan, jos on huonossa kunnossa, eikä tavallinen paikkaus riitä. Kehoitti menemään yksityiselle. Menin ja tehtiin 4000€ remontti suuhun sis. purentakiskot. Olen tyytyväinen. Kaikki hampaat on tallella ja suu kunnossa tuon jälkeen ollut 6 vuoden ajan. Olen ollut yksityisen potilas siitä lähtien. Tämä on minulle ok, koska on siihen varaa. Julkisella hoidatin hampaani siihen saakka. 

Vierailija
15/26 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoija nro. 6.

Tarkastin omakannasta ja on totta. Neljä vuotta sitten korjattiin Pahimmat ja laitettiin jonoon. Ei ole aikoja tullut. Ne ovat sössineet, en minä. 

Tarkastusajat varataan yleensä itse, monessa kunnassa on sähköinen varaus, josta voit valita ajan ohjelmoidun aikaikkunan täyttyessä. Eikö sinulle ole tullut mieleen 4v aikana soittaa ajan perään, jos et käytä kunnan sähköistä järjestelmää?

Vierailija
16/26 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoija nro. 6.

Tarkastusajat varataan yleensä itse, monessa kunnassa on sähköinen varaus, josta voit valita ajan ohjelmoidun aikaikkunan täyttyessä. Eikö sinulle ole tullut mieleen 4v aikana soittaa ajan perään, jos et käytä kunnan sähköistä järjestelmää?

Minulle on sanottu aina että olen jonossa, kun on pitänyt poistaa hammas. Ap.

Vierailija
17/26 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että suukalusto menee vaan huonompaan suuntaan kun aloin toden teolla huolehtimaan ja pesemään 2 kertaa päivässä jne. Nyt alkaneet hampaat kummallisesti vääntyilemään itsestään suussa, kun ennen oli kauniisti suorassa vaikka olikin laiskemman pesemisen takia laastikerros hampaissa.

Usein hampaita todella huonosti hoitavat ihmiset aktivoituu hammashoidossaan, kun ongelmat eskaloituu. Siksi voi tuntua, että oireita on enemmän, kuin aikana jona hampaita ei hoitanut.

Pitkälle edennyt ientulehdus ja hampaiden eroosio ei katoa yhtäkkiä jälkiä jättämättä, aikaa kun ei saa kelattua taaksepäin.

Vierailija
18/26 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti se selittää ehkä pitkän jonotusajan, että olen mt-puolella avohoidossa ja minulla on diagnoosi. Ap.

Jep eli et ole itse aktiivinen, jätät aikoja saapumatta ja todellisuudentajukin on hieman hämärä?

Vierailija
19/26 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanottiin, että eivät tee kruunuja vaan poistavat hampaan, jos on huonossa kunnossa, eikä tavallinen paikkaus riitä. Kehoitti menemään yksityiselle. Menin ja tehtiin 4000€ remontti suuhun sis. purentakiskot. Olen tyytyväinen. Kaikki hampaat on tallella ja suu kunnossa tuon jälkeen ollut 6 vuoden ajan. Olen ollut yksityisen potilas siitä lähtien. Tämä on minulle ok, koska on siihen varaa. Julkisella hoidatin hampaani siihen saakka. 

Minäkin laitatin yksityisellä kruunun huonokuntoiseen hampaaseen. Ymmärrän ettei tällaista julkisella verovaroilla tehdä kun kruunu ei ole terveyden kannalta välttämätön. En halunnut luopua leegosta.

Vierailija
20/26 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vähän viri tööt vinkurahampaidensa kans

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi