Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"MENE TÖIHIN" huutelijoille kysymys

Vierailija
09.07.2025 |

Vastaa rehellisesti. Jos jäisit nyt työttömäksi, niin huutaisitko itsellesi "MENE TÖIHIN"? Olisitko vuorokaudessa laiska, kaljaa kittaava, sohvalla makaaja, jos siis tulisit irtisanotuksi muutosneuvotteluissa? 

Jos et tiedä mikä on muutosneuvottelu, niin googlaa. 

Vai kuvitteletko, että pääset heti samalla sekunnilla uuteen työhön?

Vai kuvitteletko, että et koskaan voisi joutua irtisanotuksi muutosneuvotteluiden vuoksi?

Vai miksi olet niin ilkeä juntti ja itseäsi täynnä oleva ylpeä ihminen? 

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sitä mieltä, että jos kukaan ei palkkaisi, niin se työ ja toimeentulo pitäisi keksiä sitten itse. Eli toimia vaikka alkuun kevytyrittäjänä ja myydä omaa osaamistani asiakkaille.

Vierailija
2/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin sitä mieltä, että jos kukaan ei palkkaisi, niin se työ ja toimeentulo pitäisi keksiä sitten itse. Eli toimia vaikka alkuun kevytyrittäjänä ja myydä omaa osaamistani asiakkaille.

Saatko liikeidean heti, kun potkut tulee? Yrittäjäksi ei lähde ilman minkäänlaista käryä yrittäjyydestä, liikeideaa tai rahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten mitä? Mitkä ovat erikoistaitosi joita myisit?

Vierailija
4/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee potkut niin mä ainakin heti mietin, että pitää ilmoittaa itsensä työkkäriin ja raha asiat rullaamaan etuuksien kautta. Sitten alan hakemaan joka päivä töitä, oman alan töitä ja jopa hakenut siivoojaksi joka ei ole oman alan töitä. Ei siinä muu auta. Yrittäjäksi minusta ei ole, ei minun stressinsietokyvyllä, en kestä velkaa ja yrittäjyys vaatii sitä.

Vierailija
5/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on hauska tuo kaljaa kittaava työtön, tai tupakkia polttava. entä jos ei juo ollenkaan alkoholia tai edes polta

Vierailija
6/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin työtön, olisin ensin kannustinloukussa. Tekisin jotain duunia ilmaiseksi itselleni, jolla kuvittelisin työllistyväni tai saavani rahaa. Olisi oikeasti harkinnan paikka, mikäli kävisi niin että töitä ei irtoisi ennen päivärahoille tippumista. Kaiketi lähtisin miettimään mikä olisi toinen ala mihin voisia opiskella ja yrittäisin päästä myös tuolle alalle töihin, vaikka sitten hanttihommiin.

Vierailija
7/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, eipä tullut alapeukutusta kummempaa liikeideaa sitten. Sillä tuskin itseään elättää.

Vierailija
8/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö yrittäjyys vaadi yleensä velkaa, tai ainakin jos haluaa kunnon yrityksen, ei mitään kevytyrittäjä näperrystä. Mitä jos et saisi velkaa pankista, pankki ei myöntäisi?

Vierailija
9/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö yrittäjyys vaadi yleensä velkaa, tai ainakin jos haluaa kunnon yrityksen, ei mitään kevytyrittäjä näperrystä. Mitä jos et saisi velkaa pankista, pankki ei myöntäisi?

Ei tarvitse velkaa jos välittömästi saat tarpeeksi liikevaihtoa että pystyt kattamaan kulut ja maksamaan itsellesi sellaista palkkaa että pysyt hengissä.

Vierailija
10/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap menisi töihin, huomaisi hän pian saaneensa hyvän verkoston ympärilleen ja työllistyisi uuteen työhön nopeasti edellisen jälkeen. Jos siis ei ole alisuorittaja. 

Mutta, mene töihin. 

Vierailija
11/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerros mitä sinä osaat? Näitä nyrkkipajoja Suomessa riittää, niistäkin suurin osa lopettaa ensimmäisen vuoden aikana. Sitten olet taas lähtötilanteessa, eli olet jälleen työtön.

Vierailija
12/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen putkiaivo ajattelee työttömästä:

-juo kaljaa

-tupakoi

-on varmaan rahaton

-on varmaan hampaatonkin, kun polttaa tupakkia

-ehkä käyttää huumeita

-makaa SOHVALLA

-ei ole ikinä maksanut veroja

-MUTTA PLIM! Kun työtön saa töitä, niin hän onkin simsalapim yhteiskuntakelpoinen. 

Naurattaa, mutta yleensä ne jotka on kova palkkaisessa työssä, niin juo eniten viinaa. Ja sitten on vielä vara huudella, joskus kannattaa katsoa aikuisten oikeasti peiliin.

Vierailija
13/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he kuvittele pääsevänsä vaan he kuvittelevat että voivat tuosta vaan mennä johonkin työpaikkaan,aloittaa töiden tekeminen ja palkka alkaa juoksee 😂

No joo antaa näiden huuutelijoiden olla lapsellisia ja huudella. Eipä vaikuta ainakaan omaan elämään millään tavalla.

Vierailija
14/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on irtisanottu YT-neuvotteluiden jälkeen ja hankin uuden työpaikan jo irtisanomisaikana. Siksi en oikein ymmärrä näitä, jotka jäävät työttömiksi samantien ilman mitään ennakkovaroitusta tai neuvotteluja. Oikeastiko noin 300 000 työttömän työsuhde on päättynyt koeaikana?

Palstalla työttömyys tulee aina yllätyksenä, yhtäkkiä sitä vain on ilman työpaikkaa ja samantie on tilikin tyhjä, vaikka työvuosia olisi takana 20. Työttömällä on tietenkin kesämökki ja aina muistutetaan, että toimeentulotukea ei saa, jos ei myy mökkiä ihan kuin jokaisen työttömän ensisijainen tehtävä olisi hakea toimeentulotukea.

Ja jos nyt jään työttömäksi, niin ei pelota. Lainaa ei ole, sijoitukset tuottavat mukavasti. Jotain hyötyä on siitä, että ei ole maksanut elämyksistä itseään kipeäksi.

Vierailija
15/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät he kuvittele pääsevänsä vaan he kuvittelevat että voivat tuosta vaan mennä johonkin työpaikkaan,aloittaa töiden tekeminen ja palkka alkaa juoksee 😂

No joo antaa näiden huuutelijoiden olla lapsellisia ja huudella. Eipä vaikuta ainakaan omaan elämään millään tavalla.

Jos mun firmaan joku vain lompsisi töihin ilman että olen edes hänet palkannut, niin soittaisin vartijat tai poliisit paikalle. Näihän nämä huutelijat kuvittelee, luulot itsestä. XD

Vierailija
16/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse velkaa jos välittömästi saat tarpeeksi liikevaihtoa että pystyt kattamaan kulut ja maksamaan itsellesi sellaista palkkaa että pysyt hengissä.

Voi hyvä tavaton, missä ihmeen harhassa sinä elät. Minä tiedän mitä se on, jos ei elämässäni "rouva Fortuna" olisi ilmaantunut olisin veloissa korviani myöten.

Vierailija
17/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää huutelijat on niitä jotka on juuri ja juuri päässyt mutsin rintaruokinnasta, kävelleet suhteella rinta rottingilla töihin, eivät muuallekaan töihin pääse

Vierailija
18/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten mitä? Mitkä ovat erikoistaitosi joita myisit?

Sitä mitä teen nytkin.

Vierailija
19/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ajattele noin pitkälle, koska uskovat olevansa niin korvaamattomia firmalle etteivät koskaan joudu työttömäksi.

Vierailija
20/90 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla on niin leppoisat työpäivät niin ehtii huudella Mene töihin palstoilla päivät pitkät.