Bitte Westerlund olisi ansainnut paremman miehen
Jörn Donner tuntuu nujertaneen Westerlundin henkisesti. Westerlund oli kovin nuori kun alkoi heilastella viisikymppisen Donnerin kanssa. Westerlund on itse kertonut useassa haastattelussa, että Donnerilla oli muita naisia heidän suhteensa aikana, koko ajan. Voi olla, että heillä oli avoin suhde, sitä hän ei ole kertonut. Mutta vähintäänkin rivien välistä aistii, että Westerlund on kovin surullinen miehensä käyttäytymisen vuoksi.
Valitettavasti Westerlund jopa surkuttelee sitä, ettei ollut osannut olla tarpeeksi kiinnostunut Donnerista ja tämän kiinnostuksen kohteistaan - kuten pitkäaikainen rakastajatar H. Ihan kuin olisi Westerlundin tehtävä yrittää miellyttää ilkeää miestä eikä toisin päin. Mielestäni Westerlund voisi surkutella sitä, että Donner ei osannut olla hänelle hyvä.
Toivottavasti Westerlundilla on ollut joku ihminen tai joitain ihmisiä, joilta on saanut hellyyttä, ystävällisyyttä (ja hyvää seksiä, koska Donner oli siinä hänen mukaansa huono). Jos näin ei ole ollut, toivon että Westerlund saa vielä kokea hyvän ihmisen rakkauden. Kunpa hän kohtaisi rakastavan ja uskollisen ihmisen, joka näyttäisi, että elämä voi olla ihan toisenlaista kuin Donnerin kanssa oli. Donner vaikuttaa todella huonolta ihmissuhteissaan; olisikohan kyseessä narsismi vai vaikka autismi? Oli ilkeä ja empatiakyvytön, osalle lapsistaan jopa hirviömäinen.
Kommentit (31)
No ihan voin kertoa että koko suku varoitti Bitteä kun aloitti 22 veenä Jörnin kanssa seurustelemaan. Bitte lähti myös pakoon Italiaan töihin vuodeksi, mutta Jörn ei antanut periksi. Kyllä heillä oli myös onnea ja hyvä perhe-elämä. Puolin ja toisin. Jörn sai nuoren kauniin vaimon, ja kaksi poikaa joita hän suorastaan palvoi. Bitte sai pääsylipun kulttuurieliittiin, matkoja, taidetta, vaatteita, ei tarvinnut päivääkään tehdä palkkatöitä. Sopi hyvin linssiludelle.. En usko että niin valittaisi suhteesta jos ei olisi paljastunut että kuviossa oli tämä H.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa toivon minäkin, mutta se melkein vaatisi, että oman toiminnan taustat pääsisi selvittämään pitemässä psykoterapiassa. Huonoon kohteluun tottunut ihminen on tottunut usein sellaiseen jo nuorena eivätkä siitä syntyneet traumatkaan parane noin vain.
Eräs ystäväni, ihana ihminen, oli vuosia naimisisissa huonosti kohtelevan miehen kanssa. Kaikki kehen hän on ihastunut sen jälkeen, ovat jo ensisilmäyksellä omiin korviini samanlaisia kuin entinenkin puoliso. Kauniita sanoja riittää, mutta teot kertovat, että samanlaista menoa olisi luvassa, jos seurustelu vakiintuisi.
Tuosta irtautuminen vaatii paljon motivaatiota ja tietoa. Jos hänen isänsä on samanlainen, hänen hermostonsa on muovautunut vastaamaan huumeen lailla niiltä miehiltä tuleviin signaaleihin. Ja huume on, no huume. Euforia, mitä et saa muualta. Pitää alkaa itse ymmärtää, että se euforia on sairasta ja tietoisesti ja raskasta työtä vaatien pitää itsensä irti siitä sekä opetella löytämään turvallisuuden tunne oikeasti turvallisista asioista. Mieli ja keho huutaa sen psykopaatin perään ja kokee tuntevansa turvaa, vaikka samalla sairastuu fyysisesti ja psyykkisesti.
Oma hoito on kesken, ei ole helppoa. Nyt sentään tiedän mitä ja miksi. Se tuo motivaation ja mahdollisuuden onnistua.
Näin on, mutta jos nämä toiset naiset ovat niin puhtaita ja pahaa aavistamattomia enkeleitä, niin miksi heillä ei ole mitään empatiaa petettyä vaimoa kohtaan? Aika monta varattua miestä ovat yrittäneet iskeä vuosien varrella, mutta olen pitänyt sitä pelkästään vastenmielisenä, enkä ole ikinä siihen loukkuun mennyt, vaikka "miehen malli" on muuten ollut aika huono.
Antakaa jo asian olla. Turhaa spekulointia.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa jo asian olla. Turhaa spekulointia.
Niin, mitä sitä tällaisia asioita selvittämään. On kivempaa, kun psykopaatit saavat vaan jatkaa touhunsa, eivätkä uhrit saa koskaan apua.
Bitellä oli ITSELLÄÄN 2 sivusuhdetta, jotka jäivät Jörniltä pimentoon.
Kertoi ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Kertoi ihan itse.
"Bitellä oli ITSELLÄÄN 2 sivusuhdetta, jotka jäivät Jörniltä pimentoon.
Kertoi ihan itse."
No, voi, raukka Jörni. Hänellä taisi olla vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoi ihan itse.
Kertoi ihan itse."
Entä sitten? Täällä luultiin, että Bitte oli viaton uhri.
Ei ollut. Kyllä hänkin osasi.
Antaa olla jo kuolleen henkilön asioiden märehtiminen. Kyllä elävien ihmissuhdeasioissa riittää tarpeeksi uutisoitavaa, jos sellainen jotakuta kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Antaa olla jo kuolleen henkilön asioiden märehtiminen. Kyllä elävien ihmissuhdeasioissa riittää tarpeeksi uutisoitavaa, jos sellainen jotakuta kiinnostaa.
"Antaa olla jo kuolleen henkilön asioiden märehtiminen. Kyllä elävien ihmissuhdeasioissa riittää tarpeeksi uutisoitavaa, jos sellainen jotakuta kiinnostaa. "
Miksi sinulla on niin kova tarve hiljentää keskustelua? Tällainen tilanne koskettaa aika paljon ihmisiä, ja heillä on tarvetta keskustella asiasta, mutta se ei tietenkään palvele heitä, jotka haluavat, että tällainen saa tapahtua kotona suljettujen ovien takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoi ihan itse.
Kertoi ihan itse."
Entä sitten? Täällä luultiin, että Bitte oli viaton uhri.
Ei ollut. Kyllä hänkin osasi.
Naurettava vertailu. Jörnillä on tooooodella pitkä historia pettämisestä ja petettyjä on monta.
Kun ottaa pettäjän, saa pettäjän.
Tätä 3. pyörät kieltäytyy aina ymmärtämästä.